Jump to content
Annons

Moonlit Sailors Första!


Sython

Recommended Posts

Hejsan! Vissa klagade på mitt förra inlägg angående ett nytt band. Nu har vi spelat in våran EP, den är tyvärr kodad hyffsat dåligt på myspace men.. Kom med kritik, bra som dålig..

LÅTNAMN: Journey of no return & Lets light out tonight

ARTIST/GRUPP: Moonlit Sailor

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:Guldbrandsen, Rundlöf, Törnbladd & Wiik

PRODUCENT: -| | - +Bo Ek

EV. MEDVERKANDE:Guldbrandsen, Rundlöf, Törnbladd & Wiik

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

Lyssna här: Moonlit Sailors myspace

mvh Joakim

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj ursäkta.. Får man inte ha myspacelänk eller är det att jag inte har bifogat det här?

LÅTNAMN: Journey of no return & Lets light out tonight

ARTIST/GRUPP: Moonlit Sailor

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:Guldbrandsen, Rundlöf, Törnbladd & Wiik

PRODUCENT: -| | - +Bo Ek

EV. MEDVERKANDE:Guldbrandsen, Rundlöf, Törnbladd & Wiik

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:) www.myspace.com/moonlitsailor

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Ibland är det lite segt med kommentarer.Bästa sättet att få några är att kommentera andras musik,så är det.

Ok.din låt då..Inte min genre,men det låter ok.Däremot så är jag lite skadad av cymbal slag som ringer i öronen,lite mindre såna skulle jag föredra.

Det finns några fina "passager",som ni har repat riktigt bra!

Mixningen överlåter jag till de som har bättre lyssning och öron - för denna sorts musik.

Tack för lyssning.

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillart! synd på dåliga dåliga myspace. kan ni inte försöka lägga upp nån av låtarna här på forumet istället?

+ gitarrgrejerna är sjukt snygga. gillar riffen och arren. snygga basgrejer också!

det är svårt att säga något om mixen pga myspacegrejen då, men det låter som ni fått till en schysst småskitig och lite avskalad mix som jag gillar i sån här sorts musik.

- tyvärr så gillar jag inte sången så mycket, den är dock jävligt mycket bättre på andra låten än första. hade nästan hoppats på att första låten skulle fortsätta utan sång eller iaf med bara lite sång då och då a la American Football. fick lite American Footbal-vibbar av första låten överhuvudtaget faktiskt.

"stråkarna" på slutet på andra hade jag skippat, men det är ju bara jag. jag hade nog lagt till nån till gitarr som ligger och klämmer lite för att feta upp det hela.

nu känns det som om det blev mycket dålig kritik, men jag tyckte att detta var väldigt mycket bättre än vad det var dåligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillart! synd på dåliga dåliga myspace. kan ni inte försöka lägga upp nån av låtarna här på forumet istället?

+ gitarrgrejerna är sjukt snygga. gillar riffen och arren. snygga basgrejer också!

det är svårt att säga något om mixen pga myspacegrejen då, men det låter som ni fått till en schysst småskitig och lite avskalad mix som jag gillar i sån här sorts musik.

- tyvärr så gillar jag inte sången så mycket, den är dock jävligt mycket bättre på andra låten än första. hade nästan hoppats på att första låten skulle fortsätta utan sång eller iaf med bara lite sång då och då a la American Football. fick lite American Footbal-vibbar av första låten överhuvudtaget faktiskt.

"stråkarna" på slutet på andra hade jag skippat, men det är ju bara jag. jag hade nog lagt till nån till gitarr som ligger och klämmer lite för att feta upp det hela.

nu känns det som om det blev mycket dålig kritik, men jag tyckte att detta var väldigt mycket bättre än vad det var dåligt!

Ursäkta inlägget men ditt var så skönt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...