Jump to content
Annons

EZ drummer


mallorcamange (oregistrerad)

Recommended Posts

mallorcamange (oregistrerad)

Okej kära vänner. Jag står inför ett problem. Bör jag köpa med mig EZ till Mallorca. Alltså = är detta kit bättre än DKHell? Stod och körde det på musikanten i Umeå och har som gått och grubblat.

Hur ska jag göra? Köpa ngt annat åt mig själv i julklapp eller hur hade ni gjort?

Om 20 dagar är jag tillbaka i min Bungalow på beachen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Okej kära vänner. Jag står inför ett problem. Bör jag köpa med mig EZ till Mallorca. Alltså = är detta kit bättre än DKHell? Stod och körde det på musikanten i Umeå och har som gått och grubblat.

Hur ska jag göra? Köpa ngt annat åt mig själv i julklapp eller hur hade ni gjort?

Om 20 dagar är jag tillbaka i min Bungalow på beachen!

Njaee bättre är det inte om man betraktar möjligheter, ljud, addons, alternativ vad gäller trummor, o s v osv.

Bättre är det när det gäller enkelhet, användarvänlighet och storlek.

Pluggen är ytterst enkel att sköta, tar lite plats och är rolig att arbeta med.

Ez börjar ju med ett standardset som är lämpligt för pop, rock. Sedan kommer expansionerna och där finns ju dfh med. Men den är mindre och betydligt bantad jämfört med originalet.

Så det beror lite på vilken musi du vill göra också. Dfh är ju känt för att vara "hårdare" än de flesta andra trumpluggar. Vill du ha ett alternativ till Dfh så kolla in BFD. Mycket kompetent med många funktioner och inställningar. Tar ett tag att lära sig att göra perfekta trumkomp, men värt besväret. Finns roliga expanisoner till detta också. t e x 8bit kit som är en samling underliga slag. Typ bastrumma som man slår på med en målarroller o s v.

http://www.fxpansion.com/index.php?page=22&tab=74

Vill du däremot ha en smidig liten plugg som låter bra. är ezdrummer ett alternativ.

🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att EZ Drummer är det bästa som kommit på flera år.

Helt plötsligt är det mera nöje med musiken 😎

Denna trumplug låter "riktigt" tycker jag

Jobbar man lite med velocity blir det bra 😆

GrooveAgent tycker jag låter Casio jämfört med EZ.

Jag vet inte hur många gig trum loopar & samples jag kastat.

sen EZ Drummer kom 😮😛

Hörru Jonbakken

Redigerat av fogden2000
Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

har jag fattat rätt att det finns liksom färdiga trumkomp att bara dra in och sen börja lira in gitarr. Man slipper sitta och klicka i och spela in trummor med zynthen?

Link to comment
Dela på andra sajter

EZ drummer är helt ok. Själv så använder jag det att det spelar upp midi-spår som Alesis SR-16 genererat eller så låter jag Alesis SR-16 spela upp midi-loopar som EZ drummer har generat från något av SR-16 50 olika trummsätt. Eller så kan

jag spela upp det i någon annan plugg. Steinberg Attack eller Halion 3, Hypersonic 2 mfl.

Du kan installera och köra EZ drummer på två burkar om du har en licens.

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

okej, börjar bli intressant. Tror nog för rackarn jag ska köpa det i e.m. De ville ha 1295 på affären och det tror jag är 200 spänn billigare än vanligt?

Har det kommit ut flera pluggar än de som är orginal? Vad kostar dessa?

Ha en bra dag

Snart mallis igen. Är det ngn som ska dit i vinter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp EZ och tillägget dfh på en gång, då har du att leka med ett bra tag! Inte helt fel att ha en egen Tomas Haake på standby i hemstudion...

Har för övrigt hänt ett par gånger att musikermänniskor berömmer den grymma trummisen på mina inspelningar! 🙂

Inget slår bryggkaffe! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, börjar bli intressant. Tror nog för rackarn jag ska köpa det i e.m. De ville ha 1295 på affären och det tror jag är 200 spänn billigare än vanligt?

Har det kommit ut flera pluggar än de som är orginal? Vad kostar dessa?

Ha en bra dag

Snart mallis igen. Är det ngn som ska dit i vinter?

Med pluggar menar du förmodligen expansioner. För närvarande är det väl

Drumkit from hell exp, latin percussion exp och Vintage Rock.

Vintage rock låter kul tycker jag. DFH är DFH liksom fast jag saknar en hel del fgrån originalet. Latin Percussion är precis vad det låter som. Mycket bra percussion om man inte har pluggar sedan tidigare för sånt.

Expansionerna går väl på en åttahundra styck eller nåt. (?) 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man använda detta underverk med protools?

Jag har bestämt för mig att de höll på att testa någon Rtas-version av EZd... om det är färdigt eller ej vet jag dock inte just nu.

795 kr är nog riktpriset för expansionerna för övrigt.

...och ja, jag sållar mig till dem som tycker att EZd är riktigt bra och lättarbetat! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

uj uj uj! Om ni bara visste vad som komma skall! EZ, BFD, DFH.. de har inte en chans! Jag säger bara AD! Håll ögonen och öronen öppna!  😄  Nu blev ni nyfikna va?

ja.. 😮

va e AD?? 😛

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte säker men runt 2000 får man nog räkna med! Som sagt! Håll utkik efter det! Det ska släppas i slutet av november! 🙂

Har du betatestat det? Undrar bara varför du är så entusiastisk när man varken ser hur det skall se ut eller hör hur det kommer att låta... och om det verkligen är klart för att släppas i slutet av nov så är det förvånansvärt lite info på sidan. Och inget forum, känns lite så där seriöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jakobovskij och alla andra anvandare,

Jag tankte forsoka fa lite klargoranden

kring den kritik som har framforts mot var produkt

(och andras) pa Studios forum,

Min kompis betatestar det och jag har hört en del av det som han har spelat in med det! Och det låter riktigt bra kan jag säga. Inte det där torra ljudet från EZ..

 

Det som är nytt med AD är att man har inbyggda FX och mkt större möjligheter att mixa trummorna i pluggen! Det, plus en massa olika kitpecies att välja mellan gör att man kan variera soundet nåt oerhört! Långt utöver de möjligheter man har i EZ, DFH och BFD.

Vad galler effekterna sa har Jakobovskij helt ratt.

Det finns inga inbyggda effekter i tex DFH och BFD.

Det funkar nog bra med de filter som din host kommer

med.

Att man inte skulle kunna konstruera trumset med

olika kit pieces i DFH och BFD och EZ ar helt enkelt

inte sant.

Den kritik som har framforts har och i det sista

citatet ar naturligtvis helt ok. Som anvandare valjer man det

verktyg som man tycker later bast och som bast kan svara mot

den kreativa verksamhet man bedriver. Men, jag har en fraga

till Jakobovskij som kanske kan klargora kritiken i ovrigt.

Efter lite research sa kan jag konstatera att Jakobovskijs

namn ar Jakob Moller. XLN audio har ocksa en Jakob Moller

pa listan over anstallda. Jag skulle vilja att Jakobovskij klargor

bade for forum anvandarna och for tidningen studios moderatorer

att han inte ar samma Jakob Moller som jobbar med att utveckla

Addictive Drums (vilket for ovrigt ser ut att bli en riktigt fin produkt)

for i sa fall sa maste hans kritik naturligtvis lasas i ett nagot annorlunda

ljus. Varken Toontrack Music eller nagra av vara andra konkurrenter

anvander forum for att framfora kritik i syfte att sanka en konkurrent.

Om vi gor inlagg sa gor vi dem med en mycket tydlig avsandare sa att

anvandarna vet var vi star i sakfragorna. Det ar viktigt bade for utvecklarens

trovardighet och for trovardigheten hos det forum som anvands.

Basta Halsningar,

Andreas Sundgren, Toontrack Music

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla!

Detta är Niklas och Lars på XLN Audio.

Vi ser att vissa inlägg från Jakoboskij har föranlett Andreas på Toontrack att reagera, vilket vi har full förståelse för.

Vi vill klargöra att Jakobovskij ÄR Jakob Möller som är anställd av oss, och vi vill be om ursäkt för att han inte tydligt har klargjort vem han är.

Vi i "ledningen" inte har haft någon vetskap om att detta pågick.

Vi har ingen bra ursäkt till detta och vi tar fullt ansvar för att det har blivit som det har blivit.

Det enda vi kan säga som förklaring är att Jakob är ung och ivrig och inte har haft någon bra koll på de "etikregler" som gäller på forum.

De åsikter som Jakobovskij har uttryckt här på forumet uttrycker Jakobs egna personliga åsikter och inte XLN Audios.

Vi försäkrar att detta inte kommer upprepas.

mvh,

Niklas, Lars & Jakob

XLN Audio

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...