Jump to content
Annons

midi-mixer controller?


hobbex2004

Recommended Posts

Letar efter en enhet som jag inte vet namnet på. controller är en vild gissning.

Jag vill iaf kunna styra reglarna i cubase-mixern, med en extern enhetdär det finns volymreglar och som kopplas via midi. Vet att det finns såna,men lite svårt att googla när man inte vet vad de kallas för.

Det finns ju Midi-keyboards med några reglar på...men jag vill inte ha keyboard delen.

Eg behöver jag endast volymreglar, och kanske ev panoreringsreglar... 5-10 kanaler..mer än så behövs inte...

Ngn som vet ngn sån simpel enhet som ni kan tipsa om? gärna pris också om ni vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tack för alla svar...

Evolution uc33 verkade bäst av alla föreslagna enheter, den var även billigast (1800 på thomann)....

allt e billigt på thomann.. 😉

jag har för mig att det finns ngn större typ peavey eller så.. :S

ska kolla!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

många förslag fanns med bland IDFs lista men ingen har nämnt m-audios project mix för några tusenlappar över 10 000 kr.

Den här större modellen av Tascam hur funkar den då DrHans, ser ju minst sagt rätt så trevlig ut. Är den användarvänlig och hur mycket gick den på?

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tänkte att man inte behöver dra på ordentligt föär en kontrollyta.. :rolleyes:

isf hade jag kunnat nämna control24 med om det hade vart så.. den går på typ40-70 tusen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla svar...

Evolution uc33 verkade bäst av alla föreslagna enheter, den var även billigast (1800 på thomann)....

Tänk på att den inte har motoriserade reglar, vilket kan bli struligt om du ska använda den till mixer-styrning. Skulle hellre rekommendera Behringern isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, glöm bara inte att själva interfacen för protools kostar också lite grand

fast en control 24 skulle ju sitta som ett smäck som en julklapp 😛

hehe jo det gör dom verkligen.. 😛

men grejjen är ju att det räcker med LE för att köra en Control|24... 😛

jag ska ringa mamma o pappa imrgn o tjata till mig en sån.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...