Jump to content
Annons

Nog med chanser - EZX DFH


DrHans

Recommended Posts

LÅTNAMN:Nog med chanser

ARTIST/GRUPP: DrHans

GENRE:Rock

LÅTLÄNGD:2+

KOMPOSITÖR:Hans Johnny Berglund

PRODUCENT:Hans Johnny Berglund

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4mb

STATUS: Låtskiss

Nog med chanser

Det här är en låt jag håller på att skriva, lekte lite med DFH EZX. Det är ingen sång på än. Lika bra att skriva det då jag fick skäll här en gång.

Blir jätteglad om någon orkar kommentera. Båda skäll, gnäll och glada utrop emotages med öppna armar / Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tja gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,

synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny..

all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, den här låten kommenterade jag just i en annan tråd 😆

Jag säger nu som då, jag älskar ditt Meshuggah-sound i början! (Passar ju lite extra bra när Thomas Haake indirekt lirar dina trummor 😄 )

EZ låter bra. Sjuka fills! 🙁

Gitarrljudet gillar jag starkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min genre, - jag avskyr allt hårt - men jag försöker ändå.. Jävligt bra. Kan du släppa modegreppet med så mycket pauser och få ett "flow" i det hela?

Hur ser strukturen ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

tja gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,

synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny..

all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7

Tack!

Jag tyckte det var lite roligt att börja lite plumbt. Har du lust att laborera på vad det vad du inte gillade så jag förstår dig lite mer exakt.

Tack för lyssningen / Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Intressant början med sköna varierande trummor! Fortsättningen är ju även den bra! Gillar soundet också!

Ska du verkligen ha sång på det här? Passar nog bättre som instrumental låt tror jag!

Hej och tack!

Sång skall väl på men då kommer det inte låta riktigt så här, leadgitarren får väl lämna plats åt sången och så kanske delarna inte riktigt blir så här.

Kul att du gillade det.

/ Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, den här låten kommenterade jag just i en annan tråd 🙂

Jag säger nu som då, jag älskar ditt Meshuggah-sound i början! (Passar ju lite extra bra när Thomas Haake indirekt lirar dina trummor 😆 )

EZ låter bra. Sjuka fills! 🙂

Gitarrljudet gillar jag starkt.

Ahh du menar i EZdrummer tråden. Där den mer var som ett test, här börjar den ta låtform, har också spelat om alla gitarrer sen dess. Jag tycker det funkar bra med Thomas i bandet 🙂 .

Kul att du gillar soundet.

/ Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag... dock låter gitarrerna lite för fuzziga för den här typen av metal, i mitt tycke då. Basen är aningens otydligen men fet å go'. 🙂 Trummorna låter ju lika bra som EZd brukar göra. Skulle vara intressant att få höra den med sång på (förutsatt att det inte är growl 🙂 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min genre, - jag avskyr allt hårt - men jag försöker ändå.. Jävligt bra. Kan du släppa modegreppet med så mycket pauser och få ett "flow" i det hela?

Hur ser strukturen ut?

Tack, jävligt bra är inget dåligt betyg från någon som avskyr allt hårt. Men jag tycker det ju är roligt med pauser.

Strukturen är under uppbyggnad, löser sig när sången kommer på. Skall pula klart texten.

Tack igen och kul att du tog dig tiden att lyssna på något i en annan genre, det är nog bra för oss båda. / Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag... dock låter gitarrerna lite för fuzziga för den här typen av metal, i mitt tycke då. Basen är aningens otydligen men fet å go'. 🙂 Trummorna låter ju lika bra som EZd brukar göra. Skulle vara intressant att få höra den med sång på (förutsatt att det inte är growl 🙂 ).

Hej!

Svårt med gitarrljud och svårt att få basen som man vill.

Kan garantera dig att det inte blir Growl, men skrikigt blir det alltid.

/ Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

tja  gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,

synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny..

all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7

Tack!

Jag tyckte det var lite roligt att börja lite plumbt. Har du lust att laborera på vad det vad du inte gillade så jag förstår dig lite mer exakt.

Tack för lyssningen / Doktorn

lyssnat några gånger för att sätta ord på känslan...

den panoreade gittaren bra (kunde varigt några takter längre) men när det går igång blir det en liten förskjutning känns inte på slaget.. vilket allt annat i låten gör d v s snor tight

men vill du ha det så funkar detta oxå givetvis.bårjan går ju snabt över

resten diggar ja som sagt skarpt..

Link to comment
Dela på andra sajter

tja  gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,

synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny..

all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7

Tack!

Jag tyckte det var lite roligt att börja lite plumbt. Har du lust att laborera på vad det vad du inte gillade så jag förstår dig lite mer exakt.

Tack för lyssningen / Doktorn

lyssnat några gånger för att sätta ord på känslan...

den panoreade gittaren bra (kunde varigt några takter längre) men när det går igång blir det en liten förskjutning känns inte på slaget.. vilket allt annat i låten gör d v s snor tight

men vill du ha det så funkar detta oxå givetvis.bårjan går ju snabt över

resten diggar ja som sagt skarpt..

Ligger nog nått i det du säger. Skall se över det där, kanske går att snygga till det.

tack igen Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tycker det ju är roligt med pauser.

Ja, det är ju inte min genre. Vi har olika estetiska koncept på den fronten. Annars sväljer jag det med hull och hår! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe men va då.. Dr Hans.. Det här är ju lysande.. Mycket bra sound och mix överhuvud taget. Trummorna är lysande ju! Justa gitarrsound och slingor och allt.. Jobba vidare på det här vet ja 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag... dock låter gitarrerna lite för fuzziga för den här typen av metal, i mitt tycke då. Basen är aningens otydligen men fet å go'. 🙂 Trummorna låter ju lika bra som EZd brukar göra. Skulle vara intressant att få höra den med sång på (förutsatt att det inte är growl 🙂 ).

Hej!

Svårt med gitarrljud och svårt att få basen som man vill.

Kan garantera dig att det inte blir Growl, men skrikigt blir det alltid.

/ Doktorn

Jo, jag vet... jag lykas ofta ratta in ett ljud som låter kanonbra när man testar det. Sedan när lagt fyra kompgitarrer med det och en massa annat så ... det var visst inte så bra ändå. Altid ett aber.

Skrik och skrän har jag inget emot! Däremot growl låter så j-a fånigt. Det påminner mig om någon norsk deathmetal snubbe som jag såg på TV som försökte förklara hur sån musik skall vara; "äckligt och farligt och hemskt så att man blir rädd när man lyssnar på det". Men lelle vän, du får la bara ont i halsen av'at. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

lät grymt du!!

Kan jag fråga om ett tips??

kan man inte spela in med EZ drummer live?

jag kan ju släpa över midi filer och bygga ett trumspår.. men Jag vill ju kunna spela med min keyboard heller med mitt införskaffade Roland V-drums..

Jag i alla fall inte trycka på Rec åtransportern och börja trumma.. För trots att det låter gudomligt så fastnar inte midi informationen på midid spåret..

jag använder Cubase SX3 och Ez drummer..

Med Mitt DFH superior fungerar det bra.. Att spela in live.. Inte bara programmera alltså..

Du kanske har nå tips? tack / Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

lät grymt du!!

Kan jag fråga om ett tips??

kan man inte spela in med EZ drummer live?

jag kan ju släpa över midi filer och bygga ett trumspår.. men Jag vill ju kunna spela med min keyboard heller med mitt införskaffade Roland V-drums..

Jag i alla fall inte trycka på Rec åtransportern och börja trumma.. För trots att det låter gudomligt så fastnar inte midi informationen på midid spåret..

jag använder Cubase SX3 och Ez drummer..

Med Mitt DFH superior fungerar det bra.. Att spela in live.. Inte bara programmera alltså..

Du kanske har nå tips? tack / Lelle

Hej, Tack!

Jo det funkar klockrent att använda ett midikeyboard/digitaltrummset det gör jag.

Det funkar precis som alla andra VSTI

Starta ett midispår välj IN där din signal kommer ifrån ( tex ditt trummsett )

Välj ut EZdrummer

Markera midispåret tryck på REC spela, det skall fastna nu.

Live, behöver du inte trycka på rec. Bara ha midispåret markerat.

Hajjar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...