Jump to content
Annons

Några demos


Recommended Posts

Jag har producerat några låtar i datron, använt mig av Cubase SX2 och Amplitube för det mesta, jag splelar allt själv. Man kan säga att om man gillar poppig och dansvänlig musik så kommer man nog inte upskatta min musik.

Tar emot konstruktiv kritik, jag är ingen ljudtekniker men vill gärna lära mig att skapa bra ljud.

Låtarna finns som 128kbps MP3 och Ogg Vorbis, och även som 180-200kbps VBR MP3 och Ogg Vorbis.

http://markanini.web1000.com/

Jag ber om ursäkt för att jag inte har följt reglerna för demopostningar men det skulle bli lite väl opersonligt med en poll och eftersom att det handlar om flera demos så skapar jag tråden på detta viset, hoppas ni har överseende för detta.

/Mark

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Guardian Angels låter hur bra som helst 😉 helt i min smak( får mig att tänka på Brand X eller någon annan fusionmusik).

Men resten är inte min påse så där får andra tycka 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du spelar helt ok gitarr. Gillade chorus-gitarren på översta låten. Snygg ton, bra harmisar och lät fint. Solo-spåret ger jag inte mycket för. Känns lite malplacerat nästan. Släng på en slide-git eller nåt istället för dendär hemska disten.

Nu saknar man bara alla andra instrumenten! 🙂

Va ju lite trummor och sånt på nedersta låten, men den genren ger jag personligen inte mycket för.

Gör klart översta och ta vara på stämningen du får till i början under hela låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guardian angels:

Låter lite jazz-aktigt, soundwise

Som VacUm sa.. solodelen kändes fel när den låg ihop med choruskompet..

Kanske plocka bort kompet i bakgrunden, lägg på en riktig bas och trummor och släng på ett längre reverb + lite delay på sologuran.

Link to comment
Dela på andra sajter