Jump to content
Annons

Några demos


Recommended Posts

Jag har producerat några låtar i datron, använt mig av Cubase SX2 och Amplitube för det mesta, jag splelar allt själv. Man kan säga att om man gillar poppig och dansvänlig musik så kommer man nog inte upskatta min musik.

Tar emot konstruktiv kritik, jag är ingen ljudtekniker men vill gärna lära mig att skapa bra ljud.

Låtarna finns som 128kbps MP3 och Ogg Vorbis, och även som 180-200kbps VBR MP3 och Ogg Vorbis.

http://markanini.web1000.com/

Jag ber om ursäkt för att jag inte har följt reglerna för demopostningar men det skulle bli lite väl opersonligt med en poll och eftersom att det handlar om flera demos så skapar jag tråden på detta viset, hoppas ni har överseende för detta.

/Mark

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Guardian Angels låter hur bra som helst 😉 helt i min smak( får mig att tänka på Brand X eller någon annan fusionmusik).

Men resten är inte min påse så där får andra tycka 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du spelar helt ok gitarr. Gillade chorus-gitarren på översta låten. Snygg ton, bra harmisar och lät fint. Solo-spåret ger jag inte mycket för. Känns lite malplacerat nästan. Släng på en slide-git eller nåt istället för dendär hemska disten.

Nu saknar man bara alla andra instrumenten! 🙂

Va ju lite trummor och sånt på nedersta låten, men den genren ger jag personligen inte mycket för.

Gör klart översta och ta vara på stämningen du får till i början under hela låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guardian angels:

Låter lite jazz-aktigt, soundwise

Som VacUm sa.. solodelen kändes fel när den låg ihop med choruskompet..

Kanske plocka bort kompet i bakgrunden, lägg på en riktig bas och trummor och släng på ett längre reverb + lite delay på sologuran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Poplåtar? Jag tyckte mest att du har spelat in lite fräcka riff... Eller laddade jag hem fel? Första saken låter lite som Fade to Blackintrot, eller är det Master of Puppets? (har inte aktivt lyssnat på Metallica på en 15 år...) Trevlig liten räka... Håller med om att en slide hade passat bättre än den nuvarande prylen...

Cool 5takt du har skyfflat in i den sista låten! Kompet låter dock platt ... Men jag känner att det inte hade låtit mer levande även om du hade hyrt in Yngwie M:s kompmusiker bakom gitarren (mest för att jag anser att dom suger).

Jag efterlyser lite schystare gitarrljud ... Men jag är ju gitarrbög av stora mått... Det lät inte som några överstyrda rörförstärkare precis...

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa du, det här var väl mer idéer än färdiga låtar, särskilt dom där korta gitarrprylarna i mitten där. Du lirar bra gitarr, helt klart.

Inte så mycket att säga om dom annars faktiskt. Gör nåt av dom och återkom vetja.

Men första klippet (Guardian...) känns som den som jag själv helst skulle vilja höra en utveckling av. Det behöver absolut INTE utvecklas till en trist powerballad med tunga pukor etc. utan hellre i det stuket den är med nån sångmelodi till. Gillar soundet med choruset och dom snygga klättringarna. Händerna på täcket! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...