Jump to content
Annons

Soundfonts Terratec TTS 94b -> SF2 konvertering


Wernborg

Recommended Posts

Tjopp.

Man sitter ju på en massa egenhändigt hopknåpade ljudbanker i 94b-format, det som Guillemot hade på sina kort en gång i tiden. Detta format är i stort sett detsamma som TTS (Terratec) använde, och jag har också hittat en konverter för att trolla 94b till TTS.

För att kunna spela upp gamla alster behöver jag konvertera dessa på nåt sätt till tex. SF2 eller nåt som kan öppnas i Reason.

Hittat information om ett program som heter SampleLink (som ska kunna konvertera) från Synoptic, men dom verkar ha lagt ner för hemsidan finns inte längre.

Nån som har gjort detta?

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Har du testat att dra in en 94b i ett ljudredigeringsprogram och kolla ifall vågformerna kan läsas som raw pcm?

Isåfall är det "bara" att klippa/klistra samplingarna i banken och mappa om allt. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har just testat med en TTS-fil och det gick bra.

Är det bara trumljud går det snabbt. Ifall det är instrument med looppunkter också blir det jobbigare.

Nice. Det blir en rolig dag i morgon... 😲

Du är en hjälte.

Är det inte dags att du vilar en kväll eller två från forumet och lägger upp en demo så vi får höra hur du låter snart 😲

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...