Jump to content
Annons

Idioter du träffat på


mjaco0 (oregistrerad)

Recommended Posts

mjaco0 (oregistrerad)

Alla har vi träffat på idioter vi aldrig glömmer. (Jag är säkert också en sån idiot för någon annan). 😏

1. Här ger jag ER chansen att spy ur er, sedan länge undanglömd oförrätt.

2. Dessutom vill jag ge er chansen att meddela världen (detta forum) att ni faktiskt hämnades .

Jag börjar:

Under gymnasietiden sommarjobbade jag på en livsmedelsgrossist. Jag samlade upp orderboxarna med smörgåspålägg så att rätt box hamnade i rätt vagn. Denna vagns hämtades sedan av en man på truck som körde vagnen till en lastbil som sedan körde till affären.

Det var värdens mest hjärndöda jobb, två månader i ständig 3 + garder Celsius, med sommaren utanför.

Allt hade väl varit ok om inte mannen på trucken hade varit så satans jävla dum. Varje gång han kom in i hallen där jag stod skällde han på mig. Alltid var det något. Jag hade händerna i fickorna, mössan var på fel håll, vagnarna stod 1mm fel....

Sista dagen jag jobbade kopplade jag samman alla vagnarna med de stroppar som man sätter samman en vagn med. På så sätt blev det en jävla smäll när han kom och lyfte första vagnen, välte sex stycken vagnar så att all smörgåsmat föll ut på golvet. De vagnar som inte föll fick han manuellt lossa från varandra.

Jag såg detta genom ett fönster och gick sedan hem och söp mig glad o full. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mjaco0 (oregistrerad)

Här kommer en till:

För ett par år sedan arbetade jag som teknisk säljare. Chefen var en fet gubbe som vägrade skaffa datorer. Istället hade han ett helt rum med pärma med fakturor, offerter o annan pappersskit. Hansåg ut som Agatron Sax.

Han var en riktig översittare som skällde och gormade på alla anställda. Jag hade ännu inte råka illa ut trots jag varit anställd där i 4 månader.

Jag var anställd "att mellan 8 o 12 skulle jag sälja o inte lämna min stol" därför hade jag utarbetat ett system med blanketter där jag skrev ned vem jag pratat med i telefon osv, så jag kom ihåg det till nästa gång.

En dag tog dessa blanketter slut i min låda. Jag smög ut i korridoren för att kopiera upp nya. Knappade in 50 kopior, men han inte trycka på igångsättningsknappen. Chefen stormade ut från sitt rum och skrek att "jag skulle sitta på stolen o sälja".

Sedan slet han ut mitt orginal, la dit sitt ex och tryckte på enter. Nu skrevs det ut 50 kopior av hans orginal. Han blev riktigt arg när han inte kunde stoppa utskriften.

Under tiden smög jag in på mitt rum och ringde en polare. Nu kom gubben in med högen med kopior och kastade in dessa så det yrde i rummet. Smällde igen dörren och gick.

Dagen efter ringde han mig (trots att han satt i rummet intill) och meddelade mig att min provanställning upphörde efter 6 månader.

Nu kommer min hämnd snart.

När han var bortrest gick jag in på hans kontor plockade loss klädseln på hans kontorsstol och satte in ett par häftstift med nålen upp. Därefter häftade jag fast klädsen ingen. Sen sjukskrev jag mig.

En kompis som fortfarande jobbade kvar ett tag till berättade att gubben hade blivit så arg att han hade rusat ut och försökt öppna en larmad dörr, så att larmet gått.

Jag antar att han mistänkte att det var jag men han hörde aldrig av sig (inte ens i telefon). 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Jovisst e jag en idiot.

Du får ursäkta men, börjar man en mening med ursäkta , eller men .. så visar man bara att man inte står för vad man säger/skriver. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Nee det handlar bara om att visa vem som är geniet, tydligen så har mjaco0's överordnade varit sk-tstövlar som är lösa i köttet och alldeles för svaga för att kommendera den andre.

Så vad ska man göra? Avgå från jobbet snällt för att man inte gillade jobbet? Försöka tala chefen tillrätta med tjejig röst?

Nä, lär honom läxan som han borde ha lärt sig för länge sedan.

Det var så det gjordes förr i tiden, då när genierna faktiskt traskade på denna jord och inte slösade sin tid med att bli fördummade av automation.

Jag ska säga vad som är svagt, den nya välfärden, den tar kampen ur vardagen, den tar kampen ur själen, den tar själen ur geniet, den fostrar människor som har blommor i kalsongerna och skygglappar på trynet och tror att en överordnads dumhet botas med att folk snällt retirerar från sina positioner, då skulle ju inte chefen veta om han gjort fel, DET är svagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Nee det handlar bara om att visa vem som är geniet, tydligen så har mjaco0's överordnade varit sk-tstövlar som är lösa i köttet och alldeles för svaga för att kommendera den andre.

Så vad ska man göra? Avgå från jobbet snällt för att man inte gillade jobbet? Försöka tala chefen tillrätta med tjejig röst?

Nä, lär honom läxan som han borde ha lärt sig för länge sedan.

Det var så det gjordes förr i tiden, då när genierna faktiskt traskade på denna jord och inte slösade sin tid med att bli fördummade av automation.

Jag ska säga vad som är svagt, den nya välfärden, den tar kampen ur vardagen, den tar kampen ur själen, den tar själen ur geniet, den fostrar människor som har blommor i kalsongerna och skygglappar på trynet och tror att en överordnads dumhet botas med att folk snällt retirerar från sina positioner, då skulle ju inte chefen veta om han gjort fel, DET är svagt!

Just så ja... Instämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Så här står det i wikipedia om hämnd:

Hämnd, missgärning motiverad av en tidigare, liknande, missgärning mot den som utför hämnden eller en anhörig till denne. Syftet är dels rationellt (avskräckning och inkapacitering), dels känslomässigt; de flesta människor har nedärvda hämndinstinkter.

Hämnd är mest utbrett i de kulturer och subkulturer som står utanför det nationella rättsväsendet, och utförs ofta av en medlem av samma familj, släkt eller folkgrupp. Hämnd kan vara nödvändig för att upprätthålla gruppens heder. I vissa fall kan hämnd utvecklas till destruktiva kedjereaktioner som blodshämnd och vendetta.

Många system för straffrätt har haft karaktär av hämnd, ofta för att tillgodose pöbelns känslor.

Inom säkerhetspolitiken finns vedergällning, som är en formaliserad variant av hämnd.

Se även lynchning.

Mmm. det låter bra. Mitt nästa steg är alltså lyncha chefen.

Men Mornel, jag håller med dig om att det är svagt med hämnd. Det är den svages sätt att hävda sig, dels inför andra men även inför sig själv. Hämnd kan också vara en stark drivkraft, tex inom musiken finns det en hel del hämnd.

Men att som du sätta sig över andra människor och dömma ut dem som "idiot" i ett forum är också ganska idiotiskt. Jag sticker inte under stolen med att jag redan i överskriften skriver idiot, men jag har aldrig sakt att jag inte är en idiot, snarare håller jag med om det.

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska säga vad som är svagt, den nya välfärden, den tar kampen ur vardagen, den tar kampen ur själen, den tar själen ur geniet, den fostrar människor som har blommor i kalsongerna och skygglappar på trynet och tror att en överordnads dumhet botas med att folk snällt retirerar från sina positioner, då skulle ju inte chefen veta om han gjort fel, DET är svagt!

Det där är en klok analys.

Astrid Lindgrens Jonathan sa oxå ett o annat klokt:

"Vissa saker måste man göra. Annars är man inte en människa utan bara en lite fjutt" (ja, fritt citerat).

En del konflikter kostar för mycket till ingen nytta, men några måste man ta.

Själv har jag nog aldrig hämnats sådär, men jag har lyckats sparka bort åtminstone en för högt uppsatt åsna. Sparken kom underifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee det handlar bara om att visa vem som är geniet, tydligen så har mjaco0's överordnade varit sk-tstövlar som är lösa i köttet och alldeles för svaga för att kommendera den andre.

Så vad ska man göra? Avgå från jobbet snällt för att man inte gillade jobbet? Försöka tala chefen tillrätta med tjejig röst?

Nej det har du rätt i - att sätta häftstift på den jävelns stol och sedan sjukanmäla sig - det är rätta takter! 😛

mjaco0: jag menade inte att kalla dig idiot - det är något jag gör sällan - jag använde bara ditt uttryck. Vad jag menade är att jag tycker att det låter som att du är en lika god kålsupare.

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)
mjaco0: jag menade inte att kalla dig idiot - det är något jag gör sällan - jag använde bara ditt uttryck. Vad jag menade är att jag tycker att det låter som att du är en lika god kålsupare.

Båda historierna hände för drygt tjugo (20) år sedan. Idag skulle jag aldrig göra så där (tror jag 😛 ).

Jag kan hålla med om att det jag gjorde då var ganska dumt, eller rent av idiotiskt (kanske ungdomligt). Men för att du idag skulle kalla mig för idiot (eller kålsupare för den delen) varken då eller nu, är ganska dumt, idiotiskt eller kanske rent av ungdomligt. Du känner inte mig, du har aldrig ens träffat mig och du vet inte ens om dessa historier är sanna.

Som jag ser det kan man aldrig dömma en annan människa om man inte vet allt, och då menar jag allt om denna människa. Detta är naturligt vis helt omöjligt.

Man kan däremot säga att man tycker att någon bär/bar sig idiotiskt åt. Det är en helt annan sak. Det gjorde jag då, men för det kan du inte säga att jag är en idiot idag!!

Jag hoppas verkligen att jag har förändrats med tiden.

Ps. Jag bär mig fortfarande idiotiskt åt ibland. ds.

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0: jag menade inte att kalla dig idiot - det är något jag gör sällan - jag använde bara ditt uttryck. Vad jag menade är att jag tycker att det låter som att du är en lika god kålsupare.

Båda historierna hände för drygt tjugo (20) år sedan. Idag skulle jag aldrig göra så där (tror jag 😛 ).

Jag kan hålla med om att det jag gjorde då var ganska dumt, eller rent av idiotiskt (kanske ungdomligt). Men för att du idag skulle kalla mig för idiot (eller kålsupare för den delen) varken då eller nu, är ganska dumt, idiotiskt eller kanske rent av ungdomligt. Du känner inte mig, du har aldrig ens träffat mig och du vet inte ens om dessa historier är sanna.

Som jag ser det kan man aldrig dömma en annan människa om man inte vet allt, och då menar jag allt om denna människa. Detta är naturligt vis helt omöjligt.

Man kan däremot säga att man tycker att någon bär/bar sig idiotiskt åt. Det är en helt annan sak. Det gjorde jag då, men för det kan du inte säga att jag är en idiot idag!!

Jag hoppas verkligen att jag har förändrats med tiden.

Ps. Jag bär mig fortfarande idiotiskt åt ibland. ds.

Men snälla nån. Jag har inte sagt att du är en idiot idag - och jag har ursäktat mitt första uttalande - jag menade självklart att du bar dig dumt åt. Jag känner inte dig och jag försöker inte göra mig ovän med dig.

Jag tycker emellertid att det är märkligt att du tycker att de här figurerna var idioter som gjorde otrevliga grejor mot dig, och sedan lägger du häftstift på stolar och sabbar sex vagnar smörgåspålägg. Kan du inte hålla med om att det är ett uselt och ganska finneslöst sätt att lösa konflikter på? Chefen lärde sig troligen inte en läxa, han blev nog bara ännu surare och ännu gnälligare. Hade du visat lite stake och gått in på hans kontor och förklarat vad du hade tyckt om honom och hans metoder hade jag varit imponerad, men att smita undan och sjukanmäla sig är inte så mäktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Mjaco0 - tack för två fantastiskt underhållande små berättelser. Bland det bästa jag läst på detta forum. Du gjorde naturligtvis helt rätt som hämnades. Synd bara att du var alldeles för snäll. Självklart gjorde du också helt rätt som inte demonstrerade för dem vem som gjort spratten, utan såg på det på avstånd. Den där andra gubben till chef tror jag lever farligt - hjärnblödning eller liknande, om han inte redan fått det. Såna as är det inegn idé att offra tid på genom att försöka förklara för dem hur du kände eller vad tycker om deras sätt att vara på. De är inte värda det, de är inte värda att få del av din förmodligen bortkastade tid.

Det är såna här historier som får mig att tänka på och misstro sånt man läser i kvällspressen och ser på film och program på tv, då det gäller offer som blir mobbade. Jag menar, om jag nånsin hade blivit mobbad i skolan t.ex., så hade jag ju sett till att mobbaren/mobbarna aldrig kunnat mobba eller något annat igen... Tänkte på mobbning när jag läst de två historierna, för det är ju vad det handlar om i grund och botten.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Jag vill inte föra idiotdiskussionen vidare .

Jag tror att vi talar förbi varandra plus att det finns en hel del missförstånd inbakade. Detta verkar vara symtomatiskt för forum på nätet.

Jag skrev de två historierna som en sorts öppning på en tråd som jag trodde skulle leda till att fler skrev om sina verkliga/påhittade/upplevda kränkningar. Jag trodde att det skulle kunna bli en kul tråd.

När jag ser vad jag skrev i de två berättelserna ser jag också dessa situationer har format mig. Jag har länge varit ordförande i lokala fackklubbar. Där om inte annars har jag lärt mig att man inte hämnas på chefen/pappa/dumma kolleger osv (om inte ostraffat i alla fall). :rolleyes:

Jag tror att hämnd är något man tar till när man känner sig maktlös dvs när man känner att man är i underläge och kränkt. Behandlas man inte med respekt av chefen/pappa/kolleger är det lätt att ta till hämnd.

Lev väl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev utskälld av Mendez när jag jobbade på Skara Sommarland för ett par somrar sen, efter att jag sagt att det inte är okej att tränga sig i kön till rundturståget.

När jag inte kunde veta exakt vart han och hans familj stått nånstans så ville han ha telefonnummret till min chef. Till slut gick de tillbaks till kön iallafall, och när jag råkat säga lite väl högt "kändisar, de kommer hit och tror de äger stället", så sa han "Fat motherfucker" till mig när han gick och satte sig på attraktionen.

Det är inte första gången folk missuppfattat kösystemet just på den attraktionen, men jag har aldrig haft någon som hävdat sin rätt att få tränga sig som just honom :rolleyes:

Hämnd? Njae, han är så jävla kass musiker, så det spelar ingen roll 😕. Kom på efteråt att man borde sagt något om hans kassa melodifestivalframträdande det året, men då hade jag väl fått en käftsmäll (vilket iofs redan var hängande i luften sen tidigare..).

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Varför alla bortförklaringar? Det är väl ganska uppenbart för en normalbegåvad bondläpp att du kallar honom idiot? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev utskälld av Mendez när jag jobbade på Skara Sommarland för ett par somrar sen, efter att jag sagt att det inte är okej att tränga sig i kön till rundturståget.

När jag inte kunde veta exakt vart han och hans familj stått nånstans så ville han ha telefonnummret till min chef. Till slut gick de tillbaks till kön iallafall, och när jag råkat säga lite väl högt "kändisar, de kommer hit och tror de äger stället", så sa han "Fat motherfucker" till mig när han gick och satte sig på attraktionen.

Det är inte första gången folk missuppfattat kösystemet just på den attraktionen, men jag har aldrig haft någon som hävdat sin rätt att få tränga sig som just honom 🙂

Hämnd? Njae, han är så jävla kass musiker, så det spelar ingen roll 😉. Kom på efteråt att man borde sagt något om hans kassa melodifestivalframträdande det året, men då hade jag väl fått en käftsmäll (vilket iofs redan var hängande i luften sen tidigare..).

/Daniel

På nåt sätt känns det som att hämnd mot Mendez är helt överflödigt... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev utskälld av Mendez när jag jobbade på Skara Sommarland för ett par somrar sen, efter att jag sagt att det inte är okej att tränga sig i kön till rundturståget.

När jag inte kunde veta exakt vart han och hans familj stått nånstans så ville han ha telefonnummret till min chef. Till slut gick de tillbaks till kön iallafall, och när jag råkat säga lite väl högt "kändisar, de kommer hit och tror de äger stället", så sa han "Fat motherfucker" till mig när han gick och satte sig på attraktionen.

Det är inte första gången folk missuppfattat kösystemet just på den attraktionen, men jag har aldrig haft någon som hävdat sin rätt att få tränga sig som just honom 😉

Hämnd? Njae, han är så jävla kass musiker, så det spelar ingen roll 🙁. Kom på efteråt att man borde sagt något om hans kassa melodifestivalframträdande det året, men då hade jag väl fått en käftsmäll (vilket iofs redan var hängande i luften sen tidigare..).

/Daniel

På nåt sätt känns det som att hämnd mot Mendez är helt överflödigt... 😉

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Varför alla bortförklaringar? Det är väl ganska uppenbart för en normalbegåvad bondläpp att du kallar honom idiot? 😉

Men han bad ju om ursäkt! Lägg ner nu, för helvete...jag tror knappast poängen med tråden var att älta just detta uttalande. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hämnd och hämnd vettefan men skönt va det iaf.

Jag jobbade i en sportaffär och hade gjort så i ett års tid ungefär och skulle börja plugga och ville därför ha en extratjänst på helger osv för att dryga ut kassan.

Under tidne jag hade jobbat där va jag ute rätt mycket och skötte inte jobbet helt perfekt men va ändå en av de bästa säljarna i den butiken.

Jag frågade i god tid (3 månader innan jag började plugga) om jag skulle få extratjänsten som fanns öppen och fick till svars att chefen behöver mer tid att planera in schemat osv och ifall det verkligen fanns behov för en extraanställd.

Fair enough tyckte jag och jobbade på som vanligt och frågade ungefär 2 ggr i veckan hur det låg till med allt eftersom jag annars skulle söka nåt nytt och fick till svar att det är nästan säkert att det blir så men inget kunde lovas.

1 månad återstod och jag sa upp min heltidstjänst för att tajma in med uppsägningstiden tills jag började plugga och nu ville jag verkligen ha svar men samma osäkra svar.

På en lunch talade jag med en kollega och fick reda på att han hade blivit erbjuden tjänsten jag hade frågat efter utan att ens be om den.

Jag blev fly förbannad eftersom chefen inte hade balle nog att säga till mig från början att jag skulle söka något nytt.

Så dagen då min uppsägningstid va över så gick jag in till honom och konfronterade honom med hur det låg till och han blev alldeles rädd och hade inget att säga emot. Jag skällde ut honom för noter och kallade honom fegis idiot och kallade honom den sämsta chefen jag någonsin haft (stämde ju också) som inte vågar vara ärliga mot sina arbetskamrater.

Sen tog jag mitt kodkort och slängde på hans bord och drog!

Medan jag va påväg hem ringde han och va arg och sa att "näe såhär kan du inte göra" varpå jag svarade "Klart som fan jag kan, min uppsägningstid är över så jag har ingen anledning att jobba mer" sen la jag på.

Fortfarande idag det mest befriande och sköna jag någonsin gjort och jag ångrar det inte en sekund! :rolleyes:

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Varför alla bortförklaringar? Det är väl ganska uppenbart för en normalbegåvad bondläpp att du kallar honom idiot? 😳

Men han bad ju om ursäkt! Lägg ner nu, för helvete...jag tror knappast poängen med tråden var att älta just detta uttalande. 😳

Ingen poäng alls faktiskt. Men sorry....

Hans 'ursäkt' liknade mest pubertal retorik typ tonåring försöker övertala sina föräldrar att köpa ut sprit......

Min reaktion grundar sig mest på det kärva klimat som råder här när man som nybörjare sticker in näsan här. Ibland känns det som antalet inlägg befogar ett visst mått arogans mot forumdebutanter....

Men det har ju inget med den här tråden att göra. I rest my case.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...