Jump to content
Annons

Bäst pris på Sonar 6?


BaldByChoice

Recommended Posts

Annons

Japp det går att fixa billigare.

T.ex:

Cakewalk Store kränger Project5 för 259 EUR. Med Project5 kan man sedan uppgradera till Sonar6Studio för 349 EUR. Det blir 608EUR = (ca) 5500SEK.

Då spar du iofs bara 400 spänn;)

Mitt tips alltså; hitta nånting som går att uppgradera till Sonar6, och sen köper du uppgraderingen.

Smartast är nog att hitta ett Sonar5 SE. Eller för tjyvingen, det lilla skräpprogrammet "Kinetic" går oxå att uppgradera. Det borde ju kunna hittas för femhundra (79 EUR påcw-store)...

Man kan tjäna mer är tusenlappen utan vidare.

Klippt från CW-s hemsida, priser på uppgradering osv:

New Customers €619.00

Upgrade for Reg. Customers €449.00

Upgrade from Project5, Home Studio, Pro Audio, Guitar Tracks Pro, Kinetic, Music Creator €349.00

Upgrade from SONAR 1-3 (Any Version) €249.00

Upgrade from SONAR 4-5 Studio, Power Studio €229.00

Upgrade from SONAR 6 Studio Edition €199.00

Upgrade from SONAR 4-5 Producer Edition €179.00

(frakt tillkommer förstås, 2-300 spänn).

***

Jag har f ö just installerat.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du lyckas beställa från Amazon US så kan du få SONAR 6 Studio Edition för 299 dollar (2 196,75 kr). Men då måste du ha en amerikansk adress att skicka det till 🙂

Edit:

Såg att det var den andra versionen som du frågade efter. Finns det någonlänk till en jämförelselista mellan Studio- o Producerversionerna?

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar och bugar! Och ja, jag är spekulant på Sonar 6... men det irriterar mig att det kostar så otroligt mycket mindre i USA. Å andra sidan... kikar med smala ögon... 🙂 så kommer jag eventuellt att få åka till just US of A i mitt nya jobb nästa år. Tål att tänkas på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan se det så här. Sonar 5 producer edition kostar 4941:- spänn + frakt på Thomann.

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-186955.html

Sedan kostar uppgraderingen till 6:an ca 1682:- + frakt. Summa: 6623:- + frakt.

Om man gämnför med t ex Cubase 4 som kostar 8611:- + frakt på Thomann

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-198467.html

Så är ändå Sonar 6 1988:- spänn billigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen för bövelen Spaceman 😛

Läs inläggen och räkna bättre!

Man köper ju inte för 6600 (ditt totalpris), när t o m NYPRISET från Sonars webstore ligger under 6000 spänn (619 EURO) för Sonar 6PE!

Ok Vallhagen, håller med dig om det...Fattar inte bara när kommer Sonar 6 PE på hyllan ? Vet du det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går fort; 2-3 dagar är normal leveranstid. Prylarna skickas från irland. Dom kommer och knackar dörr och gör honnör. Tjusigt 😛

Efterssom jag uppgraderade, så fick jag med en manual över "bara" nyheterna i 6-an. Annars gäller 5-ans 600-sidiga manual fortfarande. Fiffigt sätt att spara papper om du frågar mig (även om jag är absolut är en av de som vill ha pappersmanualer). Jag vet faktiskt inte hur det är med "nykomlingar", men jag tar för givet att du får den fulla manualen, om det är första gången du köper Sonar. Vore konstigt annars.

edit: Jag kollade lite. Det verkar vara så att ALLA får den 250-sidiga manualen. Resten finns som pdf. Däremot verkar det vara så, att man - om man känner för det - snart kommer att kunna köpa till en full manual.

tjing

Bengan

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu jävlar ska ni se vad farbror Vallhagen hostat fram:

Ett rätt galet tips från Sonarforumet.

Gå till:

http://www.cakewalk.com/Register/default.asp

Välj Product: SONAR LE (längst ner på listan).

Fyll i dina uppgifter

Ett S/N för sonar LE kommer med e-posten. Sen är det bara att köpa loss (uppgradera till) 6-an för 349 EURO.

...men det kanske är läge att göra det kvickt, det känns nästan som en bugg att man kan göra så här. Möjligen är det oxå omoraliskt.

Vi snackar alltså Sonar 6PE för ca 3150 SEK + frakt.

***

...tack för tipset 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
ja det var superbiligt! Uppgraderingen till 6:an kostar 179euro, inget att tveka på om man jämför vad cubase kostar...

Exakt.

Man kan faktiskt skita i uppgraderingen ett tag oxå. 5-an räcker rätt bra. Man får faktiskt en supersequenser för mindre än 1500 kr här.

Fast är inte VST-stödet i 6:an bättre? Om jag har fattat det rätt. Och jag funderar starkt på att gå över till Sonar fortfarande! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag funderar starkt på att gå över till Sonar fortfarande! 😄

Jamen slå till då 😲

VST-stödet är bättre. Dock dök jag på en rätt oball bugg nyss, som kommer att fixas till nästa patch om nån månad. Skriver en tråd om det!

Ja... jag funderar ju på det. Men det får nog tyvärr vänta tills våren i alla fall, pappaledighet är inte så bra ekonomin! 🙂 Den andra faktorn som får mig att tveka lite är att det känns som jag just lärt Cubase nog för att kunna göra något vettigt i det programmet. Skall jag byta nu och nästan börja från scratch? :S

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Tack Vallhagen!

Sonar 5PE köpt från Turnkey och installerad, dock inte uppgraderad till senaste fixnivå.

/Morten

Kul! Jag köpte mitt första Sonar därifrån i tidernas begynnelse; Sonar 3 för samma pris. Men det var "bara" SE...

Jag rekommenderar att ladda hem den senaste patchen med en gång. Inget att vänta på typ, och det var åtminstone nån VIKTIG grej som fixades. Det är väl v. 5[1].2 som gäller vill jag minnas.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...