clabbe Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Det är så att jag har en Röde K2 mick och m-audio 410fw.. Skall köpa en mickpreamp och tänkte kolla med er kunniga här på forumet vilken preamp som passar bäst? Pris, mjaa låt säga 3000 kronor max.. Har läst runt lite och blivit intresserad utav: M-Audio DMP3 och Line Audio Desing's DMP Vilken rekommenderar ni och varför?
Hellpig Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Studio Projects VTB1 skall vara ruggigt bra för sitt pris. Har inte provat den själv men läst ett antal recensioner som i princip jämfört den med betydligt dyrare produkter utan problem. Edit: Kan lägga till att jag har varit på väg att köra VTB1 flera gånger men ... tja. Främsta anledning att jag inte har gjort är att SPs B1-mic alltid är slut. :/ Redigerat 27 oktober 2006 av Hellpig
Violiner Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Även om jag känner mig som en papegoja i en hel flock gojor som tjatar samma sak om och om igen, så: Line Audio DMP är ett alldeles utmärkt val bland de nu nämnda.
Claes Holmerup Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Även om jag känner mig som en papegoja i en hel flock gojor som tjatar samma sak om och om igen, så:Line Audio DMP är ett alldeles utmärkt val bland de nu nämnda. ...eller snarare 2MP, som den heter numera...
clabbe Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Postat 27 oktober 2006 Okej, har funderat och kollat runt ett tag nu. Det lutar åt Line Audio 2MP=) Jag PM:ar dig Claes när jag ska ha ett:) Tack för hjälpen!
Gilbert Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 ART Tube MP Project Series 695:- JoeMeek 3Q 1995:- Ivory 5060 4495:- RME Quadmic 4995:- D.A.V BG1 7000:- Vintage Design M81D mkII 9000:-
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.