Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjenare allihopa!

För några dagar sen köpte jag en sånhära grej= http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...tno=175960&fm=1 Jag köpte den på öppet köp tills imorgon. Jag har testat lite med ljudinspelaren och så och då kan jag spela in med den utan problem. Men när jag testar i cubase så hittar inte cubase gitarren. Har kollat lite inställningar och sånt, men hittar inget (Kan inte cubase alls xd + att jag har samma problem med gutar rig xD) Tack på förhand!

Annons
Posted

Välj Lightsnake-drivrutinen i Cubase istället för ljudkortet.

Posted

Lightsnake är troligtvis enbart namnet som dyker upp i Windows när du trycker i sladden i USB-porten... om inget dyker upp vare sig i Windows eller i Cubase kan det bero på att du inte aktiverat dina USB-portar genom BIOS.

.. eller att du har en gammal version av Windows som inte känner igen lightsnake-kabeln på rätt sätt.

• 3 weeks later...
Posted

Bestäm själv så får du bäst svar... att ställa en sådan motfråga är ungefär lika förbryllande som att jag replikerar med ordet: Grön gummistövel..

Utveckla frågan på vad du inte förstår..