Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

jag satt med ett projekt när jag samtidigt fick ett medelande från Msn. I denna stund så kommer ett missljud ur dator och medelandet SamleRate changed to 22.000 Khz. Nu går det inte att lyssna på låten.

Hur skall jag gå till väga , Hur ändrar jag tillbaka projektet till 44.100?

De andra prjekten jag har spelar fortfarande med 44.100 men såfort jag öppnar detta projekt så kommer den tillbaks till 22.000.

Någon som har en ide?

David

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Kör din studiodator utan tjafs. Till tjafs räknmas framförallt MSN, men också nätkortet. Eller stäng åtminstone av systemljuden, vilket ju nu orsakade problemet hos dig (troligen har du din messenger inställd att säga pimpelipompeli varje gång du får ett meddelande).

Postat
stäng åtminstone av systemljuden

Ja! Systemljuden är av ren ondo 😄

Postat

Jag kör med latemans-alternativet eftersom jag inte orkar pilla för mycket och eftersom jag är så löjlig att jag gärna vill ha systemljud och spelljud när det behövs 🙂 - så jag låter ljudkortet som är inbyggt på moderkortet ta hand om alla systemljud, medan mitt seriösa ljudkort tar hand om musiken. Funkar kalasbra! 😲

Postat

Samma här. Kör spelburk och inspelningsburk på samma. Har ett Audigy2 kopplat till mina z-5500, och ett maya bara för musik. Funkar utan några som helst problem. Klart imponerad över att windows är så bra på att hantera flera ljudkort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.