nisse_ (oregistrerad) Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Uhm, jag sĂ„g ingen annan trĂ„d ang. det hĂ€r sĂ„ jag hoppas jag Ă€r först đ Iaf, min Top10 denna mĂ„naden lyder: 1. Rio Addicts - Crossroads - Melodisk, progressive och sĂ„ sĂ„ underbar! Ălskar melodin galet mycket. Det finns Ă€ven en Probspotmix pĂ„ den. 2. Probspot - Foreplay - Passar perfekt till förspelet đ 3. Ridgewalkers - Find (Andy Moor mix) - Galet mycket ös och galet sköna vocals. RĂ€tt lĂ€ckert tweakat ocksĂ„. HĂ„ret reser sig! 4. Kylie Minogue - Chocolate (Tom Middleton Cosmos Mix) - Sexig som bara fan! 5. Solar Stone - Speak in Sympathy (Mike Shivers Catching Sun Mix) - Jag brukar inte gilla Shivers grejer men denna remixen Ă€r fan riktigt bra! 6. Benz and MD - Still Rain - Also en riktigt mysig progressive lĂ„t! 7. Espen & Elusive - Shexy (Tror jag) - Sexig helt enkelt đ 8. Floyd - Any Given Day - ĂS! 9. Armin vs Mike pres. Electric Movement - Intruder - Deras första lĂ„t frĂ„n deras nya collab. Den Ă€r rĂ€tt annorlunda men samtidigt rĂ€tt hĂ„rd. Den skriker iofs M.I.K.E sĂ„ man undrar vad Armin har gjort đ 10. Orinoko - Island (Thrillseekers Mix) - Denna odödliga remix slutar inte att förvĂ„na mig. PĂ„ albumsidan kan jag rekommendera Way out Wests nya album "Dont Look Now". Enjoy! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
dbd Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Fan vad mycket trance. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 VĂ€nta lite...finns det fler som heter Nisse? đ //Nisse (The One And Only.. đ ) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 VĂ€nta lite...finns det fler som heter Nisse? đ //Nisse (The One And Only.. đ ) Jobbar ni bĂ„da pĂ„ Manpower kanske? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
nisse_ (oregistrerad) Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Fan vad mycket trance. Ăr iofs mest progressivt men ja, nĂ„gra trancelĂ„tar iaf. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
nisse_ (oregistrerad) Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 VĂ€nta lite...finns det fler som heter Nisse? đ //Nisse (The One And Only.. đ ) Nils-Henrik heter jag. Nisse Ă€r mitt smeknamn. Förövrigt Ă€r jag inte sĂ„ vĂ€rst förtjust i svar som egentligen inte hör med Ă€mnet. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
nisse_ (oregistrerad) Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 VĂ€nta lite...finns det fler som heter Nisse? đ //Nisse (The One And Only.. đ ) Jobbar ni bĂ„da pĂ„ Manpower kanske? đ Dagens, mĂ„nadens, Ă„rets och milleniumets mest överskattade skĂ€mt. Det vĂ€rsta Ă€r att du verkar fortfarande skratta Ă„t det ;/ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 En samling med 10 lÄtar frÄn olika genres som Àr riktigt sköna att lyssna pÄ! Utan inbördes ordning: Dream Theater - Surrounded Third Eye Blind - Semi charmed life Will Smith - Gettin' Jiggy wit it Stefan Andersson - Sorito Town Joss Stone - Chokin' Kind Michael Jackson - don't stop til you get enough Maceo Parker - Maceo's Groove Matchbox Twenty - Angry Air - Ce Matain la Mike Flowers Pops - A Groovy Place en bubblare Àr ju Raffi - Bananaphone =D Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Hehe, man Ă€r ju sucker för listor. Dagens favoriter: 1. Sub 6 - El Novasion (Kicking Mix) tack till dbd för tipset! đ 2. Stargard - Wear It Out 3. The Beach Boys - Good Vibrations Sessions, S.O.T. Bootleg (3 skivor med Good Vibrations-outtakes! đ ) 4. Cymande - Rastafarian Folksong 5. Mylo - In My Arms 6. Peaches - Shake Your Dix (Tiga's Where Were You In '92 Remix) 7. Eek-a-Mouse - Ganja Smugglin' 8. Omfo - Trans Balkan Express 9. Tim Wright - Thirst (Luciano's Dancehall Remix) 10. Cornelius - Drop (Kings of Convenience Tusen Takk Rework) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MachineElf Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 yay, nice att ngn mer gillar sub6! dansade arslet av mig till dem i arvika. förutom space tribe var de lÀtt bÀsta dansakten, men jag jobbade under den senare sÄ det blev inget studsande för min del dÄ... :\ eek-a-mouse Àr alltid trevligt ocksÄ! hm, fÄr vÀl posta sin top ten just nu ocksÄ dÄ... Àven om jag hatar sÄnt. sÄ ta siffrorna med ett par nypor salt. blir top-10 med lÄtar som tar bra jÀvla tid att tröttna pÄ. 1: Pink Floyd - Pigs 2: Shpongle - My head feels like a frisbee 3: Infected Mushroom - Dancing with kadafi 4: Jethro Tull - My god 5: Björk - Joga 6: Captain Beyond - Myopic void 7: Chemical Brothers - Music response 8: Avalanches - Frontier psychiatrist 9: Mike Oldfield - Serpent dream 10: Tenacious D - Fuck her gently men det finns ju sÄ mycket bra musik att det knappast Àr rÀttvist... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Futuro (oregistrerad) Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 1. F.O.R.S.S - Funk for nerds 2. Lyrics Born - One Session 3. Piston - Riders Of Death 4. Gerry Mulligan - My Funny Valentine 5. M Craft - on the 389 6. Blackalicious - First in flight 7. LaShawn - Time to breath 8. Gang Starr - Riot Akt 9. The Pharcyde - Passing me by 10. Piston - Avalanche rebels jodÄ...sÄ att.. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rix Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 10-i-topp lĂ„tar jag vill höra pĂ„ krogen Gör sig allra helst pĂ„ en surt stĂ€md Washburn med riktigt plastigt midi-komp. 1 - Living Next Door to Alice (Who the Fuck-versionen) 2 - Sweet Home Alabama 3 - Proud Mary 4 - Brown Eyed Girl 5 - Long Train Running 6 - Twist and Shout 7 - La Bamba 8 - Hotel California 9 - Mustang Sally 10 - Ăppna landskap Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
robotapan Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 Jag orkar inte riktigt tÀnka, det hÀr blir spontant, frÄn "the top of my head", som man brukar sÀga: 10. Led Zeppelin 9. Dickey Betts 8. Led Zeppelin 7. Led Zeppelin 6. Blind Faith 5. Led Zeppelin 4. Judas Priest 3. Led Zeppelin 2. Deep Purple 1. Led Zeppelin Typ sÄ... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rix Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 Respect, för fan!! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 (redigerat) 10-i-topp lĂ„tar jag vill höra pĂ„ krogenGör sig allra helst pĂ„ en surt stĂ€md Washburn med riktigt plastigt midi-komp. 1 - Living Next Door to Alice (Who the Fuck-versionen) 2 - Sweet Home Alabama 3 - Proud Mary 4 - Brown Eyed Girl 5 - Long Train Running 6 - Twist and Shout 7 - La Bamba 8 - Hotel California 9 - Mustang Sally 10 - Ăppna landskap đđđ HJĂĂLP! đđđ± Och glöm inte Have you ever seen the rain och Johnny B Goode! Nisse, no hard feelings, men du tiggde om den slitna punschlinen! Redigerat 22 juli 2004 av hammagrella Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
dbd Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 (redigerat) .. Redigerat 22 juli 2004 av dbd Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
dbd Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 yay, nice att ngn mer gillar sub6! dansade arslet av mig till dem i arvika. DĂ„ var vi tvĂ„ đ men jag jobbade under den senare sĂ„ det blev inget studsande för min del dĂ„... :\ Hmm jag jobbade ocksĂ„ pĂ„ Arvika. Var du backstage Orion mycket eller? I sĂ„dant fall borde vi trĂ€ffats. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
freddie Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 TĂ€nkte dra ner listan till ett enda album istĂ€llet... Electric Light Orchestra med albumet "Out of the blue" frĂ„n '77. Inte en enda malplacerad ton. 17 spĂ„r av total harmoni i mina öron đ Hur kan man som lĂ„tskrivare (Jeff Lynne i detta fall) lyckas med sĂ„ mycket musik pĂ„ en sĂ„n enkel grund?! "Less is more...." Han har ju fattat hela prylen. *Avis* đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 "Less is more...." Haha, jag gillar ocksÄ ELO, men skulle knappast vilja kalla Lynne för minimalist. More is more, more like... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
freddie Postat 22 juli 2004 Dela Postat 22 juli 2004 Haha, jag gillar ocksĂ„ ELO, men skulle knappast vilja kalla Lynne för minimalist.More is more, more like... Fair enough đ Vad jag menar Ă€r att han har en förmĂ„ga att, med bara 3 ackord i grunden (över tex en vers), fĂ„ det att lĂ„ta hur mycket & stort som helst. IstĂ€llet för att köra 3 ackord Ă„ göra det bra, sĂ„ kan man som jag köra pĂ„ en 6-7 st och dĂ€rmed sabba hela skiten istĂ€llet đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Zamn Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Top 10 Blues-lÄtar just nu fÄr jag bidra med dÄ. Ingen inbördes. 01. Buddy Guy - Done got old 02. Skip James - Cypress grove blues 03. Blind Willie Johnson - The soul of a man 04. Townes Van Zandt - Nothin' (grÀnsfall till blues kanske... men kÀnslan!) 05. Ray Charles - Shake a tailfeather (frÄn blues brothers soundtracket!) 06. Blind Blake - You gonna quit me blues 07. Bob Dylan - Dirt road blues 08. Blind Willie McTell - Last dime blues 09. The Doors - Cars hiss by my window 10. Nina Simone - My mans gone now Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Klarar egentligen inte av sÄdant hÀr eftersom jag blir tvungen att uppdatera var tredje timme för att det ska vara aktuellt, men för nÀrvarande ser det ut ungefÀr sÄhÀr: 1. - 10. Miles Davis proto-fusion-skivor. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
ratos (oregistrerad) Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Top 10 just nu ..... 1 : Kyuss - Supa Scoopa And Mighty Scoop 2 : Benny Hill - The Fastest Milkman In The West 3 : Electric Wizard - Electric Wizard 4 : Natas - 1980 5 . Sleep - Jerusalem 6 : Piero Umiliani - Mah Na Mah Na 7 : Robert Johnson - Dead Shrimp Blues 8 : Neil Young - Grandpa's interview 9 : Warrior Soul - My Sky 10 : Ludwig van Beethoven - Moonlight Sonata Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MachineElf Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 dbd: jag lĂ€r ha kollat ditt armband ett antal gĂ„nger iaf. "uhm, har du laminat ocksĂ„?" "nĂ€hĂ€, glömt i dina andra byxor?" ah, wtf... đ jag var sĂ€kerhetspojke alltsĂ„... lĂ„ng och lĂ„nghĂ„rig. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Just nu ser det ut ungefÀr sÄ hÀr, utan nÄgon inbördes ordning: Al Bano och Romina : Sempre Johnny Cash : One Emmylou Harris : Blackhawk Sorte Muld : Jeg kan se pÄ din öje at du har en anden kjaer Cowboy Junkies. Las Vegas George Thorogood: Get back into rockinŽ Grace Jones: NIghtclubing Nick Lowe: Lover donŽt go Cornershop: ItŽs good to be on the road back home again Daniel Lanois : Marie Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 FĂ„r vĂ€l tömma hjĂ€rnan och bidra med en lista dĂ„. SĂ„nt hĂ€r Ă€r ju alltid fĂ€rskvara, men det hĂ€r Ă€r mina topp 10 plattor som jag skulle ta med till den dĂ€r öde ön om jag var tvungen. Utan ordning i röran: 1. Listen to what the man say - Matthew Sweet, Owsley och andra powerpopnördar gör grymma covers av MccartneylĂ„tar. Den enda tributeplattan som övertrĂ€ffar orginalen (dom flesta). 2. Life on other planets - Supergrass bĂ€sta platta, slĂ€ng er i sjön, T Rex. 3. The nightfly - Donald Fagens första. SlĂ„r det mesta Ă€ven av Steely Dan. KanonlĂ„tar, otroligt svĂ€ng, schysst ljud och himmelska körer inte minst. 4. Spilt milk - Jellyfish's enorma smörgĂ„sbord av catchy refrĂ€nger. En modern ELO/QUEEN pastisch i grym produktion 5. Whatever and ever amen - Ben Folds Five. Galen punk-poppianotrio, Bens bĂ€sta platta. 6. Aladdin sane - Bowie, svĂ„rt att plocka bara en platta med B. men det hĂ€r e nog favoriten 7. Goodbye yellow brick road - han gjorde mycket bra i början av 70-talet Elton, men den hĂ€r dubbelmackan innehĂ„ller det mesta av sĂ„nt man vill ha 8. Welcome to the infant freebase - Soundtrack of our lives grymma flumrockdebutplatta 9. Remote control - Tubes gör en knĂ€pp temaplatta om TV precis i korsningen mellan punk och vĂ€stkustrock. 10. Lust for life - ojĂ€mna Iggy's bĂ€sta ljudfrisbee. Ja men va fan, det hĂ€r gĂ„r ju inte, sĂ„ fort man gjort klart listan sĂ„ ser man ju att man glömt dom viktigaste, men nĂ„vĂ€lö, det Ă€r vĂ€l ingen som bryr sig Ă€ndĂ„..., men kul vare! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 ...3. The nightfly - Donald Fagens första. SlĂ„r det mesta Ă€ven av Steely Dan. KanonlĂ„tar, otroligt svĂ€ng, schysst ljud och himmelska körer inte minst. NĂ€e, det kan du inte mena! Jag Ă€r sjĂ€lv vĂ€n av Steely Dan (Aja bĂ€st, sĂ„klart) och har aldrig fattat varför folk envisas med att höja Nightfly till skyarna. Visst, det Ă€r en bra platta, men den har ingen Peg, Aja eller Hey Nineteen. Vad den dĂ€remot dras med Ă€r en hopplöst daterad plastig produktion, till skillnad frĂ„n SDs tidlösa torra snyggrock. Ah, sĂ„ fick jag det Ă€ntligen sagt. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
PerkaBalo Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 HÀr har vi 10 top listan..... eller i allafall dom 10 banden som har Äkt runt mest i playlisten!! 1-Future sound of london 2-Sum-41- stillwating 3-Portishead 4-Radiohead Street Spirit 5-Theater of tragedy 6-3 Doors Down - Kryptonite 7-Thomas Di Leva - Vad Àr frihet 8-Leonard Cohen - Waiting for the miracle 9-Lenny Kravitz 10-Bloodhound Gang Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 (redigerat) 1. Solen, igĂ„r och idag. Ăntligen. 2. Kicken (440 _Bd_House) jag fick igĂ„r av Johan. 3. Ian Dunlop's "Drive In Comfort - An Austin English Lesson" 4. Sexual Harassment - "If I Gave You A Party" 5. Min nya blĂ„ skjorta 6. Bob Marley & The Wailers - "Jamming" 7. Arturias CS-80 8. Jeff Mills 9. Hell (pilsnern) 10.Donna Summer - "I Feel Love" (Plump DJs Mix) edit: och sĂ„ dagens rĂ„gbullar Redigerat 24 juli 2004 av nattvaktaren Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 ...3. The nightfly - Donald Fagens första. SlĂ„r det mesta Ă€ven av Steely Dan. KanonlĂ„tar, otroligt svĂ€ng, schysst ljud och himmelska körer inte minst. NĂ€e, det kan du inte mena! Jag Ă€r sjĂ€lv vĂ€n av Steely Dan (Aja bĂ€st, sĂ„klart) och har aldrig fattat varför folk envisas med att höja Nightfly till skyarna. Visst, det Ă€r en bra platta, men den har ingen Peg, Aja eller Hey Nineteen. Vad den dĂ€remot dras med Ă€r en hopplöst daterad plastig produktion, till skillnad frĂ„n SDs tidlösa torra snyggrock. Ah, sĂ„ fick jag det Ă€ntligen sagt. đ Satt och valde just mellan Aja och Nightfly. Kanske Ă€r man pĂ„verkad av goda vibbar till vissa plattor, Nightfly var en bilstereokompis under mĂ„nga knasiga sommarnĂ€tter pĂ„ 80-talet sĂ„ det Ă€r kanske dĂ€rför jag gillar'n bĂ€st. Plastig - nĂ€, men kanske lite smittad av 80-talssound, okejrĂ„. Respekt till Aja förstĂ„s och Ă€ven till Kathy Lied som inte heller Ă€r nĂ„n skitdĂ„lig S.D. platta. đ Sen Ă€r inte Hey Nineteen med pĂ„ Aja utan pĂ„ Gaucho (anmĂ€rkning frĂ„n Steely Dan-nördarnas rixförbund) đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.