Jump to content
Annons

Ny poppig låt


Lindebergmusic (oregistrerad)

Recommended Posts

Lindebergmusic (oregistrerad)

* LÅTNAMN:Love and Devotion

* ARTIST/GRUPP: Johan Lindeberg

* GENRE:Pop

* LÅTLÄNGD:3.02

* KOMPOSITÖR:Johan Lindeberg

* PRODUCENT:Johan Lindeberg

* EV. MEDVERKANDE: Conny Höök -kör

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5,5 mb

* STATUS: Färdig (Hoppas jag hehe)

Jag har lagt ner väldigt mycket tid på denna låten. Det ska bli kul och se om ni gillar soundet och produktionen.

Tack för att du lyssnade!

MVH

/Johan Lindeberg

Love_and_devotion.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver medans jag lyssnar.

Brasset låter mycket bra! där har du verkligen lyckats.

Fin sång och fina körer både sångmässigt och ljudmässigt.

Det lite halvskumma breaket vid 2.15 låter lite skumt, men samtigt fräckt.

Det ända man skulle kunna klaga på är nog att Hihaten låter lite stel. Men det är inte mycket.

Tycker det låter toppen! Det märks att du lagt ner tid och energi på detta.

Mvh Joel

EDIT: glöm det där om den stela Hihaten! 😆

Redigerat av Joelstromgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma i att det låter toppen! Väldigt snyggt ljudlandskap. Hur mycket är midi? Det enda jag skulle komma på att klaga på, om man får kalla det det, är att pianot låter lite stelt ibland. Men det var bara nåt jag kom på för jag ville hitta nånting att peta på. 😛 Så jag får väl bara säga grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Johan,

Skönt med lite långsam ska eller vad man nu ska kalla det för. Låter som en blanding av 80-90 tal. Bra sång och medryckande beat. Har du fler låtar av samma kvalitet som den här så är det ännu bättre. Den här är väl ingen radiohit men har du en på G så kan det gå långt. Du borde sjunga på svenska. Det

skulle nå ut bättre. Den engelska texten är inget man får som ett örhänge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Tack för att ni lyssnar på låten! 😛 Roligt att det mesta låter bra.

Spaceman: Angående engelsk/svensk text: Skrev på svenska under ett år ungefär. Men det senaste året är det bara engelska texter som poppar upp i huvudet. Jag fattar vad du menar, helt klart.

Dingbats: Allt är midi utom gitarr. Har ett digitaltrumset som jag kör genom Ezdrummer och resten är syntar och samplingar som jag lirat in på keyboarden.

Joelstromgren: Trumpetljuden/brasset är från "Chris Heinz horns"

Ha det gott!

MVH

Johan Lindeberg

Redigerat av lindebergmusic.com
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och bra sång vilket är allt i genren. Håller med ovanstående om att du nog hade vunnit på att sjunga svenskt. Håller också med om pianot som låter väldigt midi. Om du inte har nåt bra piano tycker jag du ska byta till nåt syntigt ljud istället.

Grym basgång!

Bra jobbat!!

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du något man kan lyssna på med svensk text ? Om du ska göra svensk text till din musikstil så kommer jag att tänka på texter typ som handlar om att få vardagspusslet att gå ihop. Inga poetiska saker. Rakt på sak. Det som folk går och grunnar på. Sånt brukar sätta sig i skallen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Wernborg: Tack ska du ha! 😳

Spaceman: Jag håller med dig! 🙂 angående lätta enkla texter. Den musik jag skriver passar inte för "poetiska texter" i det djupare formatet...😛 De låtar jag gjort på svenska kan du nog få fram om du söker på lindebergmusic i detta forum. De flesta ska ligga kvar uppe... Men det är inte alls samma inspelningskvalité på dem. Har lärt mig mycket nytt och låtit produktionen ta tid. Att skriva och spela in låten är bara början tyvärr. Men det klart att man blir bättre och bättre på att producera med. Men just nu tar det en fasansfull tid hehe.

Ha det!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint.

Detta skulle lätt funka i melodifestivalsammanhang. Håller inte med om att det skulle funka bättre på svenska, det skulle kännas som nån konstig version av "Sommarparty på stranden". Behåll det som det är, engelskan funkar fint, bra uttal och skönt flyt i sången och körerna.

Trummorna känns lite stiffa, önskar mer sväng och gung från dom.

Mixen känns rätt, nästan FÖR rätt på nåt sätt. Även om det låter "bra" tycker jag ändå helheten känns för tajt och midi. Känns som allt är kvantiserat in i perfektum. Det funkar kanske till denna gengre?!, men inget som tilltalar mig.

Därmed inte sagt att ni inte lyckats. Det låter helt klart proffsigt!

Snyggt jobbat

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väldigt mycket 80-tal ala' UB 40 typ i mina öron.... en riktigt tät rullande rytmmatta i kompet...gillar.... sången är superfin...om man ändå vore tenor 😏:rolleyes: enda nitsen, congasdelen då allt drar iväg till någon sjuttitalsdeckare i känslan...behöver inte alls vara fel och det kommer ju inte vara något du ändrar på men sticket harmoniserar inte med versen riktigt och verserna är ju helgjutna så... overall bra låtsnickeri här

best karl

Edit: lyssnade på ditt myspace också...ta och kolla upp titlarna, den heter också love and....

Link to comment
Dela på andra sajter

God förmiddag mr Lindeberg!

Och här kommer lite ord från Stensdotterjuryn:

Gillar inte inledningen, känns som country goes dansband, jag vet inte vad det är som gör det. Tror det är den där melodislingan som ligger där.

Lyssnar vidare o rätt igenom låten två gånger.

Refrängraden Love and Devotion fastnar i skallen direkt. Jag sitter och gungar med, tycker låten är skön. Hmmm, funderar lite på texten: You want love and devotion, but no no time for me (que?). Får kämpa lite för att höra texten rakt igenom. Du har en grymt skön, lätt beslöjad röst :rolleyes: men se till att få texten att höras mer.

Hej hopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Stensdotter:Angående texten så vet jag vad du menar. Har ingen ambition att förmedla djupare samband tyvärr hehe. Men det går att få ihop den textraden om man vill typ "Du vill ha kärlek och tillgivenhet, men ingen tid över för vad jag behöver". Jag vet inte om du köper den översättningen/tanken hehe :rolleyes:

karl: Du har helt rätt angående sticket, men jag sökte efter något som kunde bryta ordentligt. Det lyckades tycker jag... Kul analys av dig! Angående Myspace, jag har problem med det. Har inte fattat riktigt hur jag bytar låt osv. När jag skulle ladda upp en ytterligare låt la den sig under texten på den som redan fanns. Du kanske har nåt tips?

Yllet: Visst är trummorna stiffa. Det är inte alls så som jag spelar trummor normalt. Låten som helhet är väldigt kvantiserad. Jag gick nog för hårt fram inser jag nu. En del ljud som normalt låter bra blir lite konstiga när de är så hårt kvantiserade tex trummorna och pianot (The Grand 2, steinberg).

Tack för att ni lyssnade!!! 🥰

Ha det!

MVH

/Johan Lindeberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)
"Du vill ha kärlek och tillgivenhet, men ingen tid över för vad jag behöver".

Aoutch. Nästan inte rumsrent? 😛

Hahahaha

Wernborg: Jag kan inte hjälpa hur det tolkas.... Men du har en poäng lol

Ha det!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju gå in och editera dina låtar (uppläggen) i efterhand och då klickar du på edit my profile, du måste vara inloggad och sedan vidare till songs(tror jag det står, nå't med songs iaf) och där klickar du antingen på delete och laddar om låten eller edit och då (tror) jag att du kan ändra låt titel och sedan uppdaterar du....klart... Jo, roligt att många hamnar där då det är en riktig guldkista att lyssna runt på all möjlig musik man aldrig annars skulle ramla på och det allra mesta håller hög klass vad jag har hört iaf....

see you karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med alla här, mycket bra låt och det låter bra om produktionen. Inte helt proffsigt men mycket mycket bättre en många hemmapulare. Det jag stör mig mest på är pianot (såklart eftersom jag själv är pianist 😳 ) Har aldrig använt The Grand 2 men det låter fan nästan som Garage Bands piano 😆 men man har ju som sagt inte råd med alla fina pluggar hehe. Sen gillar jag inte baskaggen. Hör direkt att det är ezdrummer, jag tycker det är en helt underbar plugg särskilt de färdiga looparna. Men baskaggen har jag aldrig förstått mig på, det finns ju några attt välja mellan. Men alla låter så luftiga och klickiga. Såklart passar det ibland, men jag använder hellre en baskagge som har en botten och punch!

Men tillbaka till låten. Den är mycket mycket bra och blåset låter över förväntan. Har själv letat efter bra brass länge man aldrig hittat något som fallig mig i smaken. En trallvänlig refräng har du också, stort plus där! hehe

Om du vill ha bättre piano så kan jag lägga något, eller iaf bara byta ut ljudet mot det jag har i min Nord Stage. Det låter mycket bättre kan jag säga =) hehe.

Good Job!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)
Jag håller med alla här, mycket bra låt och det låter bra om produktionen. Inte helt proffsigt men mycket mycket bättre en många hemmapulare. Det jag stör mig mest på är pianot (såklart eftersom jag själv är pianist 😲 ) Har aldrig använt The Grand 2 men det låter fan nästan som Garage Bands piano 🙁 men man har ju som sagt inte råd med alla fina pluggar hehe. Sen gillar jag inte baskaggen. Hör direkt att det är ezdrummer, jag tycker det är en helt underbar plugg särskilt de färdiga looparna. Men baskaggen har jag aldrig förstått mig på, det finns ju några attt välja mellan. Men alla låter så luftiga och klickiga. Såklart passar det ibland, men jag använder hellre en baskagge som har en botten och punch!

Men tillbaka till låten. Den är mycket mycket bra och blåset låter över förväntan. Har själv letat efter bra brass länge man aldrig hittat något som fallig mig i smaken. En trallvänlig refräng har du också, stort plus där! hehe

Om du vill ha bättre piano så kan jag lägga något, eller iaf bara byta ut ljudet mot det jag har i min Nord Stage. Det låter mycket bättre kan jag säga =) hehe.

Good Job!

Hej Exil!

Tack för din fina analys... Pianot är så tarvligt spelat och kvantiserat av mig. Jag böjer mig för den kritiken hehe.

Och angående hjälp med pipanot, så skulle det vart jättekul om du kunde antingen göra ett pålägg över låten eller ändra soundet på pianot om du får midifilen av mig. Vad har du tid med? 😲

Du kan väl maila mig om du har lust så kan vi ses på msn eller nåt...

timemachine@lindebergmusic.com

MVH

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med alla här, mycket bra låt och det låter bra om produktionen. Inte helt proffsigt men mycket mycket bättre en många hemmapulare. Det jag stör mig mest på är pianot (såklart eftersom jag själv är pianist  😳 ) Har aldrig använt The Grand 2 men det låter fan nästan som Garage Bands piano 😳 men man har ju som sagt inte råd med alla fina pluggar hehe. Sen gillar jag inte baskaggen. Hör direkt att det är ezdrummer, jag tycker det är en helt underbar plugg särskilt de färdiga looparna. Men baskaggen har jag aldrig förstått mig på, det finns ju några attt välja mellan. Men alla låter så luftiga och klickiga. Såklart passar det ibland, men jag använder hellre en baskagge som har en botten och punch!

Men tillbaka till låten. Den är mycket mycket bra och blåset låter över förväntan. Har själv letat efter bra brass länge man aldrig hittat något som fallig mig i smaken. En trallvänlig refräng har du också, stort plus där! hehe

Om du vill ha bättre piano så kan jag lägga något, eller iaf bara byta ut ljudet mot det jag har i min Nord Stage. Det låter mycket bättre kan jag säga =) hehe.

Good Job!

Hej Exil!

Tack för din fina analys... Pianot är så tarvligt spelat och kvantiserat av mig. Jag böjer mig för den kritiken hehe.

Och angående hjälp med pipanot, så skulle det vart jättekul om du kunde antingen göra ett pålägg över låten eller ändra soundet på pianot om du får midifilen av mig. Vad har du tid med? 😳

Du kan väl maila mig om du har lust så kan vi ses på msn eller nåt...

timemachine@lindebergmusic.com

MVH

/Johan

Jag tar och addar dig, så kan vi prata mera där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Braaa! Bra låt bra sound!. Sångsoundet var super.. Men pianot och trummorna var tråkiga.. Byt ut mot riktiga så är det superbra allt sen !

Gillade verkligen sångsoundet. Mycket bra låt som DEMO 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)
Braaa! Bra låt bra sound!. Sångsoundet var super.. Men pianot och trummorna var tråkiga.. Byt ut mot riktiga så är det superbra allt sen !

Gillade verkligen sångsoundet. Mycket bra låt som DEMO 😳

Kul att sången fått såpass bra respons så här långt!

Pianot kommer jag helt klart göra något åt! Det är något som nästan alla påpekat hehe

Tack för att ni lyssnat!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Johan

Mycket proffsig produktion. Täcker vartenda band på eq´n. Låten är lite för rockig för en gammal synthare som mig, men alla har vi olika smak.

Conny tipsade mig om att lägga upp lite låtar här för feedback....och så gör vi.

Börjar med en låt som inte kom med i mel.fest 2007

Jag lovade ju för några år sedan (SMS på sociteén) att besöka ditt lilla krypin och det löftet får jag försöka hålla....om inbjudan förnyas.

Ha det gött

/M Lövgren

www.popwerk.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...