Jump to content
Annons

Hemluth

Recommended Posts

Det ska tydligen finnas en box som innehåller både en M-box2, ett fungerande Pro Tools, och lite annat smått och gott. JAg kanske är dum, men på musikborsen.se uppfattar jag det bara som att Pro Toolset och M-boxarna säljs separat, eller är jag dum nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
PD77 (oregistrerad)

Hej!

M-box 2 , M-box och Digi 002 är alla Pro-tools egna Hårdvara för Pro-tools LE. Du måste ha dom för att pro-tools ska fungera. Hur pro-tools M-powered fungerar lämnar jag till bättre vetande.

Du kan använda de tre jag nämnde i alla fall också till Logic vad jag vet. Säkert fler program.

Det du nämde som smått o gott är olika varianter på plug-paket.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)

Ja det ingår. Eller låt mig säga så här. Burkarna ÄR pro-tools.

Du har en mjukvara och en hårdvara.

Eller missförstod jag frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)

Vänd dig till återförsäljarna för Digidesigns produkter om du känner dig paranoid.

Dom bör ha svaren på dina frågor.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska tydligen finnas en box som innehåller både en M-box2, ett fungerande Pro Tools, och lite annat smått och gott. JAg kanske är dum, men på musikborsen.se uppfattar jag det bara som att Pro Toolset och M-boxarna säljs separat, eller är jag dum nu?

Du får allt.. inte bara nån drivis..

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en länk till Usb-varianten, den finns ochså med Firewire men här kan du se vad som följer med i program ocg pluggar. Har själv mbox och tycker det funkar bra.

Flera fullproduktionsskivor har spelats in på PTLE, så det är ingen demovariant. Programmet är fullt fungerande och blir ju vad man gör det till 🙂

Mbox 2 info

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en länk till Usb-varianten, den finns ochså med Firewire men här kan du se vad som följer med i program ocg pluggar. Har själv mbox och tycker det funkar bra.

Flera fullproduktionsskivor har spelats in på PTLE, så det är ingen demovariant. Programmet är fullt fungerande och blir ju vad man gör det till  😳

Mbox 2 info

däremot är det begränsat till 32 audiospår, men med Music Productrion Tool Kit kan du köra med upp till 48audiospår!!!!

Soundware har kampanj på Pro Tools LE hårdvara nu!!!! kolla in deras sajt och det!!!

peace!!

edit: kampanjen gäller om man byter in gammal hårdvara.. sorry!! 🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Visste ni att Protools LE & M-Powered saknar plugin delay kompensation… 😮

Lite stenåldersfasoner tycker jag. Speciellt om man vill använda t ex LiquidMix eller UAD-1 som introducerar en betydande delay.

Ja det har jag fått erfara och det suger sjukt.

Går ex. inte att lägga additativa effekter via aux spår utan att kompensera förseningen manuellt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, hade hört talas om att det ingick någon typ utav syntar.  🙂

Det ingår en synth som heter Xpand i PT LE...

Edit: kika in på Digidesign.com så hittar du mycket information om Mbox 2 och Pro Tools LE.

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att jag vill vara kompabibel med min skola (där det körs Pro Tools)

Pro Tools i MAC-miljö eller i PC miljö ? Lite skillnad är det ju va.. Eller är det som så att i skolan kör man med Digidesigns prylar där ProTools är mjukvaran (gränsnittet). Kolla in lite på http://www.digidesign.com/ så kanske du förstår hur jag menar... Inte så lätt det här inte.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Pro Tools i Mac-miljö skulle man kunna säga. Fins tydligen inet så många proffitionella som använder PC. Övriga frågan vet jag inte om jag begrep riktigt, men jag har varit inne på sidan i alla fall. 😆

Redigerat av Hemluth
Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att jag vill vara kompabibel med min skola (där det körs Pro Tools)

Pro Tools i MAC-miljö eller i PC miljö ? Lite skillnad är det ju va.. Eller är det som så att i skolan kör man med Digidesigns prylar där ProTools är mjukvaran (gränsnittet). Kolla in lite på http://www.digidesign.com/ så kanske du förstår hur jag menar... Inte så lätt det här inte.. 😆

Fast jag tycker nog att kompabiliteten mellan PT på Mac och PC verkar funka rätt bra, att flytta projekt mellan de båda plattformarna och så... Förutsatt att man inte använder pluggar som inte finns på den andra datorn...

eller missförstår jag dig nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

en sak som e lite meckigt e ju om man har en extern hårddisk formatterad för mac, funkar den inte på en pc.. det är väldigt enerverande om man flyttar mycket filer mellan olika platser!!!

som tur e finns väldigt många som kör pro tools på mac.. 😎 så jag har mitt lite på det torra.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

en sak som e lite meckigt e ju om man har en extern hårddisk formatterad för mac, funkar den inte på en pc.. det är väldigt enerverande om man flyttar mycket filer mellan olika platser!!!

som tur e finns väldigt många som kör pro tools på mac.. 😎 så jag har mitt lite på det torra.. 😆

Ja, det är sant... det kan ju vara lite meckigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

en sak som e lite meckigt e ju om man har en extern hårddisk formatterad för mac, funkar den inte  på en pc.. det är väldigt enerverande om man flyttar mycket filer mellan olika platser!!!

som tur e finns väldigt många som kör pro tools på mac.. 😆 så jag har mitt lite på det torra.. 😆

Ja, det är sant... det kan ju vara lite meckigt.

men i värsta fall finns det ju cdskivor o flashminnen.. kanske inte världens skojjigaste grejj of å hem 1,5 terrabyte med ljud för mix på cdskivor o flashminnen.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

en sak som e lite meckigt e ju om man har en extern hårddisk formatterad för mac, funkar den inte på en pc.. det är väldigt enerverande om man flyttar mycket filer mellan olika platser!!!

som tur e finns väldigt många som kör pro tools på mac.. 😆 så jag har mitt lite på det torra.. 😆

Ähh det är bara te att formatera en patition i Fat 32 så funkar den på både Mac, PC...

Jag flyttar PT sessioner mellen Pc och mac varje dag utan problem... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

en sak som e lite meckigt e ju om man har en extern hårddisk formatterad för mac, funkar den inte  på en pc.. det är väldigt enerverande om man flyttar mycket filer mellan olika platser!!!

som tur e finns väldigt många som kör pro tools på mac.. 😆 så jag har mitt lite på det torra.. 😆

Ähh det är bara te att formatera en patition i Fat 32 så funkar den på både Mac, PC...

Jag flyttar PT sessioner mellen Pc och mac varje dag utan problem... 😆

ok..jag får göra det på min usbdisk.. ska köpa en fwdisk nu i dagarna som är helt dedikerad macdisk.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

en sak som e lite meckigt e ju om man har en extern hårddisk formatterad för mac, funkar den inte  på en pc.. det är väldigt enerverande om man flyttar mycket filer mellan olika platser!!!

som tur e finns väldigt många som kör pro tools på mac.. 😄 så jag har mitt lite på det torra.. 😕

Ähh det är bara te att formatera en patition i Fat 32 så funkar den på både Mac, PC...

Jag flyttar PT sessioner mellen Pc och mac varje dag utan problem... 😮

ok..jag får göra det på min usbdisk.. ska köpa en fwdisk nu i dagarna som är helt dedikerad macdisk.. 😄

mm kan va bra att ha en dedikerad disk om du ska ha den som en "record drive"

en disk formaterad i fat32 kan man bara ha som "transfer drive" om du använder mac.

Alltså bara till att flytta data med.. inte spela in eller upp med. 😮

Därimot på en pc funkar det att spela in på en fat32 formaterad disk

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...