Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har precis byggt en studiodator, och självklart så kan det inte gå som man vill. Jag tror det är mitt moderkort som spökar, som ni kan kolla in här:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3004

Nu måste jag köpa ett nytt och undrar om någon kan ge mig ett råd om vilket/vilka jag kan köpa.

Min dator är:

P4 2.8 ghz 533

512 DDR

Delta 1010LT

Ska främst fungera till Cubase SL, men har planerat att uppgradera till SX nån gång i framtiden.

Alla råd är oerhört välkomna.

Annons
Posted

Det är i dyraste laget, men jag antar att man inte har ett val om man vill att allt ska fungera som man vill.. =P

Tack för tipset i alla fall. =)

Posted

De flesta Intel kort är bra och stabila. Det finns andra bra kort också men det är svårt att veta vilka som är bra och vilka som inte är det då sånt som funkar bra på datorer för tex spel inte alltid är bra till musik. Så ta inte råd från "spelare" på för stort allvar.

Posted

Det blev ett:

ASUS P4P800/GD I865PE/800MHZ/SATA/GBLAN/AGP8X

Nu funkar allt mycket utmärkt. =)

Tack för hjälpen.

Posted
Det blev ett:

ASUS P4P800/GD I865PE/800MHZ/SATA/GBLAN/AGP8X

Word! Har ett likadant, och kan efter snart ett års användande i musikburken varmt rekommendera det till alla som läser denna tråden.