Larsson Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 hej gott folk.. min systerdotter sjunger & ska skaffa en kondensatormick..(en billig) pengarna Ă€r tyvvĂ€r ett hinder..sĂ„ jag undrar kĂ€ner nĂ„gon hĂ€r till om man kan köpa typ en preamp som ger micken ström.. för en billig penning..eller mĂ„ste man skaffa en liten mixer? det viktigaste Ă€r att hon fĂ„r in ljudet i datorn... tack pĂ„ förhand!! đ
Magnetic Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Tjena Kan kanske va nÄgot av intresse? // Klas
Larsson Postat 17 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 17 oktober 2006 Tjena Kan kanske va nĂ„got av intresse? // Klas ja iofs..men hon har redan bestĂ€mmt sig för vilken mick hon vill ha..det Ă€r bara strömmen kvar!! men en bra ide absolut!! đ
Pluffo Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 (redigerat) Du kan anvĂ€nda dig antingen av en preamp eller en mixer med fantommatning, ja. Jag tror nĂ€stan att en billig mixer Ă€r det bĂ€sta alternativet. Kolla begagnatmarknaden men kom ihĂ„g att skaffa en med fantommatning, annars kan det bli lite misslyckat đ Edit: DrHans tips Ă€r utmĂ€rkt. Redigerat 17 oktober 2006 av Pluffo
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Preamp, icke mixer. I den prisklasen jag förstÄr att vi rör oss Àr mixern ett dÄligt alternativ. Gör som doktorn sÀger.
Woxxy Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Hur mycket pengar talar vi om hÀr? För det finns bra ljudkort som har preamps inbyggda. T.ex. M-Audio FireWire SOLO
Nikolaus Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Jag har en sÄn hÀr (som jag inte anvÀnder lÀngre). Bara fantom matning och ingen mikrofonförstÀrkare klarar 2 mickar.
Fidden Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Nu Àr det kvÀll, moderatorerna har lagt sig och jag vill ocksÄ bidra med en relevant bild i Àmnet.
Larsson Postat 17 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 17 oktober 2006 ja ypperliga tips allihopa..hon fĂ„r en mick med stativ för 1200..hennes budget ligger pĂ„ 1500..vilket mĂ„ste rĂ€cka till sladdar ochsĂ„... sĂ„ det sista alternativet (den utan amp)..skulle kunna vara intressant.. den borde inte kosta alltför mycket.. doktorns kostade 48euro... eller sĂ„ fĂ„r hon köra pĂ„ batteri tills hon har rĂ„d med annat!! tack för hjĂ€lpen alla!! đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.