Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet inte om detta Àr rÀtt trÄd lr vad man ska sÀga , att posta detta i men iaf.

Jag har precis införskaffat ett m-audio firewire 410 och har nu fÄtt allt o fungera. Men nÀr jag kollar pÄ Fw audio control panel, under Hardware sÄ stÄr det "sample rate detected: 44100" medans 410 egentligen klarar av 96khz. Det stod 96khz förut men nu av nÄn konstig anledning gör det inte det lÀngre. Jag vet inte hur mkt roll det spelar att det inte stÄr 96khz, men jag irriterar mig pÄ det och antagligen sÄ spelar det mycket roll.

kan det vara nÄge fel pÄ kortet? jag tror dock det Àr nÄn instÀllning, med tanke pÄ att de stod rÀtt för bara nÄn dag sedan.

Vad tror ni? ^^

/max

Annons
Postat

Det finns ingen anledning att spela in med en sÄ hög samplerate. 44.1 kHz drar mindre processorkraft och du hör absolut ingen skillnad.

Postat (redigerat)
Det finns ingen anledning att spela in med en sÄ hög samplerate. 44.1 kHz drar mindre processorkraft och du hör absolut ingen skillnad.

Precis.

Sen styrs ju ditt ljudkort av ditt inspelningsprogram eller av din mediaspelare. SÄ det beror ju pÄ vad du har stÀllt dom pÄ för hz ocksÄ. Det Àr alltsÄ inget fel pÄ ditt ljudkort. Men som Phobos skriver sÄ behöver du ju inte ha mer Àn 44.1 kHz nÀr du spelar in.

Redigerat av Bone
Postat

mm tĂ€nkte de ...för jag har ju kirrat massa musik program o sĂ„nt...dĂ€r har jag ju stĂ€llt in en massa sĂ„ de Ă€r nog dĂ€rför 😆

tack iaf! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.