Jump to content
Annons

Lexicon Lambda


TheBigPicture (oregistrerad)

Recommended Posts

TheBigPicture (oregistrerad)

Lexicons ljudkort "Lambda" verkar ju bra på papperet (speciellt med tanke på priset), men jag har inte hittat några tester eller recensioner! Är det någon som vet något?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Nyligen skaffat ett, ska skicka tillbaka det pga att micingångarna var av måndagsexemplar och inte svarar på tilltal. Så om inspelning har jag inget att säga om ännu, förutom att lineingångarna gör sitt jobb. Ljud ut till monitorer och även en rejäl scenläggning var i mitt tycke utmärkt.

Återkommer när jag får ett ex med fungerande ingångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

jeff50: Har ingen aning, Jag själv har inget speciellt bra moderkort, men dock har jag service pack 2, men det borde ju funka ändå tycker man. Har du installerat som man ska?

Har också införskaffat ett Lambda, har inte provat mic ingångarna än, men att lajna funkar, men jag måste ha en mic preamp till mitt, pallar inte annars. Synd, det är 900 :- extra för sånt som man egentligen inte borde få punga ut. Men så är det väl när man köper i den billigare klassen. =)

Men annars har det varit riktigt bra, funkar bra på min skit dator 😆

MVH / Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
jeff50: Har ingen aning, Jag själv har inget speciellt bra moderkort, men dock har jag service pack 2, men det borde ju funka ändå tycker man. Har du installerat som man ska?

Har också införskaffat ett Lambda, har inte provat mic ingångarna än, men att lajna funkar, men jag måste ha en mic preamp till mitt, pallar inte annars. Synd, det är 900 :- extra för sånt som man egentligen inte borde få punga ut. Men så är det väl när man köper i den billigare klassen. =)

Men annars har det varit riktigt bra, funkar bra på min skit dator 😮

MVH / Robin

Menar du att micpreamparna låter skit??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Tobbe_F (oregistrerad)

Någon som läser på den här tråden?

Iaf.. jag har ett Lexicon Lambda och det har funkat skitbra med line ingångarna och så men alltså mick ingångarna är sådär. Inget krux med dynamisk sång mik men när jag skaffade mig fantommatad kondensator mik så ville inte fantommatningen vara med och så fort jag startade den så uppstod det ett pip som typ tinnitus hela tiden.

Så jag bytte mot ett nytt. Likadant då. Så nu fick jag hem det igår. Efter många svärande senare så kunde jag konstatera att det fortfarande pep och undrade vad det

är med deras mic preamps i de ljudkorten. men nu orka jag inte längre utan koppla helt enkelt via mixer och använder den pre ampen och fantommatningen istället och lajnar ifrån mixern till ljudkortet och det låter bra..

Det är ett smidigt sjyst kort med bra pris men jag det verkar inte vara någon höjdare med mic pre ampen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Någon som läser på den här tråden?

Iaf.. jag har ett Lexicon Lambda och det har funkat skitbra med line ingångarna och så men alltså mick ingångarna är sådär. Inget krux med dynamisk sång mik men när jag skaffade mig fantommatad kondensator mik så ville inte fantommatningen vara med och så fort jag startade den så uppstod det ett pip som typ tinnitus hela tiden.

Så jag bytte mot ett nytt. Likadant då. Så nu fick jag hem det igår. Efter många svärande senare så kunde jag konstatera att det fortfarande pep och undrade vad det

är med deras mic preamps i de ljudkorten. men nu orka jag inte längre utan koppla helt enkelt via mixer och använder den pre ampen och fantommatningen istället och lajnar ifrån mixern till ljudkortet och det låter bra..

Det är ett smidigt sjyst kort med bra pris men jag det verkar inte vara någon höjdare med mic pre ampen.

Tjena! Måste säga att jag är nöjd med lambdan, skapligt lättbegripligt och lättjobbat för en nybörjare som jag 😄

Känner inte igen dina mic preamp-problem... mina funkar kalas (använder en fantommatad JJ-labs stormembran kondensator mic) däremot har jag en del problem med midi. När man spelar som bäst hänger sig ljudet, eller slutar att fungera överhuvudtaget, och får till följd att jag måste starta om datorn. Det är säkert någon inställning någonstans som jag missat... Något du känner igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag har precis köpt lexicon lambda och jag har lite problem med att få det att fungera. När jag kopplar in det i datorn slutar allt annat ljud att fungera (tex, musik och annat). Jag kopplar in gitarren i intrument jacket och pluggar i hörlurar i ljudkortet och kan då spela och lyssna, cleant endast. Jag kan inte höra effekterna jag försöker lägga på i cubase när jag spelar heller, vet inte vad som är felet, skulle vilja ha lite hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Lambda va det första ljudkortet jag köpte. Köpte även 2 mxl 990 tänkte spela in ack gura i stereo. Hade också problem med pipande. Och lite senare slutade även den ena mickingången fungera. Skicade tillbaka och fick ett nytt och där hände senare samma sak. Sålde ljudkortet och tjatade till mig ett nytt ljudkort igen och samma sak hände en gång till. Så vill man spela in riktiga instrument ska man nog se sig om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lexicons ljudkort "Lambda" verkar ju bra på papperet (speciellt med tanke på priset), men jag har inte hittat några tester eller recensioner! Är det någon som vet något?

Håll dig borta från Lexicon Lambda!!!!

Jag har precis som några har skrivit ovan, haft problem med att det kommer ett sinus pip. Efter att jag sa de till återförsäljaren så skull de laga kortet. Det slutade med att jag fick ett nytt med samma problem. Eftersom jag bara använder mitt Lambda kort till min idé studio hemma så har jag inte orkat bry mig om det mer. Även om det är ett billigt kort så är det en helt onödig investering eftersom du kommer bli tvungen att köpa ett annat kort när du märker att ditt Lambda kort krånglar. För mig spelar det ingen roll om 48V är på eller inte, det kommer ett irriterande tjut ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...