Jump to content
Annons

Åka bilen låt


Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1,
      0
    • 2,
      2
    • 3,
      0
    • 4,
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons
Bengan (oregistrerad)

Hej hopp! Låter lite mer som "nattradion" rent generellt än att just åka bil. Jag vill ha fartiga låtar när jag kör bil 🙂

Det låter bra, men det är lite samma syndrom som i din andra låt. Det låter lite för lika mest hela tiden. Det är rent erbarmerligt enformigt, faktiskt. Nu vet jag inte om syftet kanske är sånt att man skall koncentrera sig i bilåkningen och inte lyssna så mycket på låten. Då kanske det funkar, men som sagt. Själv vill jag ha det lite tvärtom....en låt som gör att man vill stampa på gasen lite till, helst gärna med vind i håret.

På´n igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Adderar lite komments om själva ljudbilden.

Trummorna ska fram lite mer tycker jag. De ligger ligger lite väl långt bak. Funkar fint i introt som är rätt lågmält, men sen när snaren kommer in skulle det kunna bli lite mer in your face. Melodin tar lite överhand. Hihaten kanske skulle varieras mer och sänkas ett uns, annars låter det fint som snus. Om än lite enformigt, kanske inte byta meldoi, men fada in och ut melodislingan lite så håller den bättre, nästan helt utan ansträngning. (Gör samma sak med resten, läggtill ta bort de instrument du har.) Duger helgott som nattmeditation, vilket passar mig aldeles utmärkt just nu.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Jarre inspirerat här oxå minsann. 🙂 Men ska jag vara ärlig så vill jag oxå ha lite mer händelser... redan innan 01:00 fingrade jag på close-rutan för att det inte händer ngt i låten och 02:00 hade det fortfarande inte hänt mer! ..... 02:20... intet nytt... 02:40... 02:50... nähä. Alldeles för monotomt för min smak. Däremot har du en grund att bygga på, låten har potential om du jobbar vidare på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en mycket bra början! Gillar den!

Men som tidigare sagt... för länge med samma riff.

Jag skulle brejka från huvudmelodin ett par ggr i låten

så har man vunnit mycket utan alltför mycket jobb =)

Gillar monotont! he he =)

Redigerat av drifter7508
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...