Jump to content
Annons

Counsellor


lonewind

Ö - Råd!  

12 röster

  1. 1. Ö - Råd!

    • 1. Slänga bort
      0
    • 2. Gör om, gör rätt.
      3
    • 3. Helt OK
      1
    • 4. Det svänger ju katten
      1
    • 5. Åh, min hjälte!
      3


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Counsellor

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Pop/Rock

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* EV. MEDVERKANDE: Kör: Anna Fredriksson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192 Kbps

* STORLEK: 9.51 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Counsellor.mp3

En kompis mixade åt mig och blev rätt ok tycker jag. Lite småsaker som kan behöva fixas till. Eller kanske stora, vad tycker ni?

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle vilja höra hur det låter om du stänger autotunern.

Låten är bra, men jag gillar inte powerballad-distgitarren i refrängen. För hårt distat. Ja, hela låten blir ju powerballad efter ett tag, tycker det vore trevligare att bygga vidare på takten i versen istället, introt är ju lysande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja höra hur det låter om du stänger autotunern.

Låten är bra, men jag gillar inte powerballad-distgitarren i refrängen. För hårt distat. Ja, hela låten blir ju powerballad efter ett tag, tycker det vore trevligare att bygga vidare på takten i versen istället, introt är ju lysande.

det låter helt ok utan melodyne... men jag tycker det låter bättre när tonerna är klistrade... därför väljer jag att köra med den

Kan hålla med om att det är lite mycket dist på gitarrerna... skulle inte valt att göra dem så om det vore min mix

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja höra hur det låter om du stänger autotunern.

Låten är bra, men jag gillar inte powerballad-distgitarren i refrängen. För hårt distat. Ja, hela låten blir ju powerballad efter ett tag, tycker det vore trevligare att bygga vidare på takten i versen istället, introt är ju lysande.

det låter helt ok utan melodyne... men jag tycker det låter bättre när tonerna är klistrade... därför väljer jag att köra med den

Kan hålla med om att det är lite mycket dist på gitarrerna... skulle inte valt att göra dem så om det vore min mix

I mina öron förstörs låten med melodyne/autotunern inställd på det sättet. Fast det är väl en smaksak. Tycker det låter helt onaturligt.

Så min röst på "gör om, gör rätt" står fast 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäddrar i min lilla låda. Det solklart bästa jag hört här på forumet. Vänta med distguran till 1,05. Gud vad snyggt sticket var vid 3,10. Riktigt dålig höjning dock.

Som gammal hårdrockare kan jag inte annat än tokgilla detta.

MEEEEEER!!!!! Heja.

Tack så mycket....

Ja höjningen är ju ganska B, men jag kan bara inte låta bli att göra sånt där ibland... det är ju bara så roligt att leka schlager 😲

Meeer, ja, mer har jag ju på min lilla myspace sida... allt jag har att erbjuda än så länge i den här stilen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja höra hur det låter om du stänger autotunern.

Låten är bra, men jag gillar inte powerballad-distgitarren i refrängen. För hårt distat. Ja, hela låten blir ju powerballad efter ett tag, tycker det vore trevligare att bygga vidare på takten i versen istället, introt är ju lysande.

det låter helt ok utan melodyne... men jag tycker det låter bättre när tonerna är klistrade... därför väljer jag att köra med den

Kan hålla med om att det är lite mycket dist på gitarrerna... skulle inte valt att göra dem så om det vore min mix

I mina öron förstörs låten med melodyne/autotunern inställd på det sättet. Fast det är väl en smaksak. Tycker det låter helt onaturligt.

Så min röst på "gör om, gör rätt" står fast 😲

Tyvärr kan man ju inte tillfredställa alla, så jag brukar köra på det som jag själv gillar bäst och hoppas att någon annan har lika smak.

Tack för din tid och dina tips, uppskattas mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

jensak (oregistrerad)

låten är bra, instrumenten låter oxså bra, nåt mera kan jag inte säga då jag är ganska ny själv här, är så det är bara att fortsätta prodda 😉

För övrigt så är min demo låt snart klar, få se om jag vågar lägga upp den 😲

Redigerat av jensak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, det här var ju ganska bra faktiskt...

Men... Den kvinnliga stämman tycker jag är alldeles för hög! Och vad händer i refrängen? Jag hör typ bara sång... mera instrument!

Mycket fin låt annars... versen är underbar, om du kan få ner tjej-stämman då... sticket var mycket fint också.

Men hela låten skulle, enligt min mening, behövas mixas om för att göra själva låten rättvisa. Du sjunger myycket bra också! 😲

Tycker också att mixen känns lite för spretig.. kaggen skulle behöva mer botten...

Om det blir en ny mix köper jag den gärna från iTunes... för det var en verkligt bra låt! (hade gärna dock hoppat över höjningen på slutet) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet känns inte direkt modernt, distgitarrerna i refrängerna ger mig Fame Factory-vibbar. Hela låten gör nog det faktiskt när jag tänker efter. Ett country-arr på den här så hade den varit både svängigare och ballare (kan nämna att jag inte är någon countrynörd på något sätt).

Link to comment
Dela på andra sajter

(kan nämna att jag inte är någon countrynörd på något sätt).

Det tror jag nog visst att du är!

Du sitter nog hemma och smygdiggar till både Kenny Rogers, Willie Nelson och Brooks & Dunn!

😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

(kan nämna att jag inte är någon countrynörd på något sätt).

Det tror jag nog visst att du är!

Du sitter nog hemma och smygdiggar till både Kenny Rogers, Willie Nelson och Brooks & Dunn!

😄😆

Nja men lite Emmylou Harris slinker igenom ibland, och Neil Young men han e väl inte genomcountry direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet känns inte direkt modernt, distgitarrerna i refrängerna ger mig Fame Factory-vibbar. Hela låten gör nog det faktiskt när jag tänker efter. Ett country-arr på den här så hade den varit både svängigare och ballare (kan nämna att jag inte är någon countrynörd på något sätt).

Ett country-arr säger du. Det låter faktiskt inte som någon tokig idé. Nu är det lite väl mycket jobb att göra om hela arret så det får bli till en annan låt. Men tusen tack för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är bra men. Men sången låter lite Chipmunksvibrato om. Låter typ Autotune. Det sabbar allt och är skitfult.

Några av ljudvalen skulle jag nog tänka om med.

Minska trummpanoreingen.

Jobba vidare på låten det är den absolut värd.

Kanske att du skulle lyfta fram trummorna.

Slutet gillar jag inte. Altså själva avslaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet känns inte direkt modernt, distgitarrerna i refrängerna ger mig Fame Factory-vibbar. Hela låten gör nog det faktiskt när jag tänker efter. Ett country-arr på den här så hade den varit både svängigare och ballare (kan nämna att jag inte är någon countrynörd på något sätt).

Ett country-arr säger du. Det låter faktiskt inte som någon tokig idé. Nu är det lite väl mycket jobb att göra om hela arret så det får bli till en annan låt. Men tusen tack för tips!

Behöver inte va jättecountry men mer organiskt skulle inte skada. Lyssna t ex på svenska Isolation Years som gör rock/pop med ett sånt stuk 😉 .

En forumklassiker i den tappningen är ju också låten the Weight av bandet Grace.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är bra men. Men sången låter lite Chipmunksvibrato om. Låter typ Autotune. Det sabbar allt och är skitfult.

Några av ljudvalen skulle jag nog tänka om med.

Minska trummpanoreingen.

Jobba vidare på låten det är den absolut värd.

Kanske att du skulle lyfta fram trummorna.

Slutet gillar jag inte. Altså själva avslaget.

Chipmunksvibratot är hur min röst faktiskt låter. Det kan jag tyvärr inte göra så mycket åt. Det har inget med autotune att göra.

Just det, avslaget, fattar inte hur jag kan vara en sån klåpare att hela tiden glömma att snygga till det... det där är ett avslag som jag gjorde på skoj för att jag var lite less på låten... sen har det liksom bara hängt med. Och så har jag irriterat mig på det varje gång jag lyssnat och tänkt att jag måste ändra... Har jag gjort det? INTE!

Tack för kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...