Jump to content
Annons

MusicGene - Good Bye


Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      2
    • 2
      1
    • 3
      3
    • 4
      2
    • 5
      1


Recommended Posts

Gör klart "funk style". Den var skön.

Är det Virtual Guitarist du använt?

Den är rätt skön ja. Visst är det bl.a VG jag använder. Har tänkt mig en skrytsax som drar igång lite.

Lägg på en schysst sång(are/ska/dig själv i bättre form  ) + tillbaks med trummor och sen en ZZTop Rough Boy-gura med ylande sustainsolo så har du nåt!

Well, det arret låter intressant... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag bara hört versionen med sång än så länge...och kompositionen är jättesnygg. Det är arret som brister.

- Byt ut basen. Om du inte har något VST-instrument som låter bättre än så där, så ta Microsofts GM-synth och välj "fingered bass" eller "picked bass", t o m det skulle passa bättre. Och sänk den gärna en oktav, åtminstone de högre tonerna.

Ibland tänker jag att det spelar med vänster hand på pianot brukar vara en bra början till bas.

- Trummorna - på ballader brukar trummisar i regel slå kantslag.

- Sången - öva dig i att berätta texten. Tänk dig att du verkligen berättar det för någon. Och jo, det är väl lite småfalskt på några ställen - men spela in det några gånger till och ansträng dig att träffa tonen rätt, det brukar funka för mig. Pluspoäng för att texten hörs bra.

- Texten - är nog det som jag blir mest nyfiken på. Tänker du lämna henne eftersom DU har varit dum, eller vad är det frågan om?

- Sticket (det som börjar på 02:24), om du vill ha det mer "som alla andra", så är det här alla stråkar, trummor, gitarrer, osv kommer in. Och sångaren sjunger med all sin kraft. Så händer det lite mer i låten.

- Sen så råkar du spela en ton fel på pianot på 02:33. Rätta!

Hoppas du fick lite konstruktiv kritik nu!

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...