Jump to content
Annons

MIDI


Hemluth

Recommended Posts

Jag är rätt ny när det gäller midi. JAg har börjat leka lite i Cakewalk med mitt keyboard, men problemet är att midiljuden låter så förskräckligt dåligt. Jag hade bara den ljudbank som man får med Creative-ljudkortet (8mb). Jag sökte i Google och hittade en på 32mb, men till min besvikelse så lät den till och med sämre, speciellt gämfört med ljudkvaliten när keyboardet spelar upp midi, då det låter exelent. Jag har fått en kännsla av att det är tänkt att midiljud SKA låta dåligt, vilket låter dumt givetvis. Jag är som sagt nybörjare på midi, så hur gör ni när ni ska göra en midifil? Vad använder ni för program, hur går ni till väga etc.? Jag skulle absolut uppskatta om någon kunde berätta avancerat.

Tack på förhand..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det känns som att ämnet ligger på fel kategori... :S (Vet inte hur den hamnade här)... Jag är ny på forumet, och det verkar inte som att man kan radera sina egna inlägg. Annars antar jag att en moderator kan det eller något i den stilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...