Jump to content
Annons

Djup på rackeffekter?


furstan

Recommended Posts

Hej,

Håller på och gör mig en studiomöbel. Försöker få den så liten som möjligt och som ritningarna är nu så har jag 360 mm plats för det jag stoppa i racket (grejjen kan inte vara 360, eftersom jag då inte kan koppla sladdar bak. Det är viss lutning på racket och det måttet är på det ställe med minst utrymme. Som mest har jag ungefär 200 mm till.

Hur djupa? brukar rackeffekter vara? Får jag plats? Jag har just nu en Joemeek sixQ (som får plats) och även en 2MP på ingående (från Claes faktiskt :rolleyes: ). En M-Patch kommer även att sitta där (också den kommer snart från Claes), men jag kommer ha plats för eventuella kompletteringar.

Bilder kommer självklart upp när jag väl sätter igång. Har tyvärr ingen scanner eller möjlighet att göra ritningarna i datorn, även om jag gärna skulle vilja ha kommentarer på dessa.

MVH

Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Du kan ju kolla upp olika grejers mått från deras tekniska manualer.

I regel: Nya rackeffekter är mellan 200-300mm, äldre rackeffekter mellan 200-400 och instrument betydligt djupare. Min ART Pro VLA är under 200mm medan min gamla S220-sampler är närmare 500.

Jag byggde min möbel så att det passar både med det ena och det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte minska det till 300....visst, många saker idag är säker mkt mindre, kanske bara 150-200, men det kommer vara riktigt störande om du nån gång får hem nått som tar större plats.

I vår studio är det väl en stärkare som tar störst plats, närmre 400 eller nått, sen har vi en kopmressor på 305, och en till på 205, samt en EQ på 250....

Så 360 som du har låter som ett ganska bra djup...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...