Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilken effekt kan man få av att micka med en stormembranare? placering? att tänka på så att man inte skadar micken etc...

Jag tycker ibland att två sm57or inte återger en ärlig bild av hur min fantastiska rigg faktiskt låter...

Följande har jag till mitt förfogande: Två sm57or, en ADK Vienna. En jcm800-folkessonmoddad topp och en custombyggd 4*10-låda 2/3 öppen på baksidan bestyckad med Fender/eminence V1030-element...

Handlar om tung-gung, mkt dist, solon à la Kee Marcello

Tips och idèer tack!

Annons
Postat

det är inget speciellt man behöver tänka på, såvida rummet låter bra.

Låter rummet bra så skulle jag micka 1-3 m ifrån för att få med rummet.

Men det ska gå att få bra ljud med en eller två stycken 57or med. Men då får man täppa för ena örat med en öronpropp o lyssna nära högtalarkabinettet. Det är ju så SM57an uppfattar ljudet. inte som dina två öran uppfattar det, 2 m från stärkarn, i stereo.

Lycka till!

Själv föredrar jag ofta avståndmickning, gärna i kombination med 1-2 57or, då får man dock se upp för fasfel.

/Filip

Postat

okej,

Hur pass känslig är en stormembranare? jag brukar kräma på rätt bra vid inspelning då min stärkare låter som bäst när den får jobba lite...

Vill ju gärna inte pajja micken...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.