Jump to content
Annons

Amable & BeeZed feat Elle C - You are Everything


1=kass, 3=bra, 5=GRYM!!  

10 röster

  1. 1. 1=kass, 3=bra, 5=GRYM!!

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2


Recommended Posts

ARTIST/GRUPP: Amable & BeeZed feat. Elle C

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: klipp på 1.32

KOMPOSITÖR: Peter Bengtsson

PRODUCENT: Peter Bengtsson & Björn Cronberg

EV. MEDVERKANDE: Elle C.

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Streamad mp3

STORLEK: Winamp Stream

LÅTLÄNK: Amable & BeeZed feat. Elle C - You are everything [klipp] <--- 128 kbps

Amable & BeeZed feat Elle C - You are everything [klipp] <--- 32 kbps

Redigerat av BeeZed
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänker nog inte säga så mycket om ljudet i den här med tanke på kvaliteten på högtalarna här på jobbet. Men jag tyckte låten var rätt bra och svängig, var ju en riktig sommarhit. Ska ta en titt på den igen när jag kommer hem till min egen dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min kopp te...

Vocalen är för stel... melodin för osammanhängande går inte följa för fem öre...

som sagt... de här va inte riktigt min grej.. finns säkert folk som gillar de dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

*hehe*

Ja, hur skulle världen sett ut om alla tyckte om samma musik?

Usch - tråkig värld, inga influenser alls ....

"smaken är som baken ..." gäller i allra högsta grad musik.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mumsigt ljud

hon låter lite stel som sagt,

har hon sjungit in först och ni gjorde musiken sen ?

anyhow,

härlig låt,

lagomt sommarglad 🙁🙂

Nä, musik först. Dock från en annan version, så detta kan man kalla en remix kanske? :-) Originalet ligger runt 120 bpm, och är flummig, med en massa effekter, vocoder o bös. Tyckte dock idén inte blev bra, så då gjorde jag denna. *hehe* ... Lagom rak & utan krusiduller .... *lol*

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mycket euro för min del, men hade jag gillat sånt hade jag säkert gillat denna... 🙂

Jo... det kan man ju hålla med om! 🙁

Jag som inte lyssnar på den här musikstilen och inte har några referenser tycker att det låter likadant som annat jag har hört inom genren! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Habilt hantverk, men iom att mitt trancelyssnande inte är överdrivet stort direkt så vet jag inte om det sticker ut eller inte i genren. Gissar på "inte" dock. Skulle nog gilla sång som inte var besudlad med autotune dock. Mer spännande i mina öron. Kanske inte funkar med just den här sångerskan dock, det vet jag inte?

Som sagt; gott hantverk iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna inte på de andra lyssna på mig.

KLART GODKÄND.

Som KOTO och ? (nån annan) med Vocals

Sången är originell och det SKA!!! den vara. Man ska

INTE!!! låta som alla andra.

Huvudsoundet är lite dovt dock, lite mer Mid på EQ´n kanske

🙁

PS: Behåll sångerskan. Varm och go röst.

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Habilt hantverk, men iom att mitt trancelyssnande inte är överdrivet stort direkt så vet jag inte om det sticker ut eller inte i genren. Gissar på "inte" dock. Skulle nog gilla sång som inte var besudlad med autotune dock. Mer spännande i mina öron. Kanske inte funkar med just den här sångerskan dock, det vet jag inte?

Som sagt; gott hantverk iaf!

Kan väl säga att jag inte exprimenterat överdrivet med genren, den flyter nog in i dem flesta låtar som spelas idag, med både för & nackdelar. Så auto-tunen lös igenom? *haha*

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna inte på de andra lyssna på mig.

KLART GODKÄND.

Som KOTO och ? (nån annan) med Vocals

Sången är originell och det SKA!!! den vara. Man ska

INTE!!! låta som alla andra.

Huvudsoundet är lite dovt dock, lite mer Mid på EQ´n kanske

🙂

PS: Behåll sångerskan. Varm och go röst.

Man får tacke .... Jo, Koto har man lyssnat på i sina dagar, vet inte om det finns nån influens från dem, men ja .. kanske ...

Sångerskan får hänga på ett tag till .... Finns två låtar till i samma stil som skall proddas till så .. Ja! ... :-)

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite far-out intro-melodi som mest låter som om den skulle snubbla i diket vilken sekund som helst.. 😄

Sången låter lite "stor" i förhållande till musiken.. mina öron vill nog ha bort lite kropp för att instrumenten ska driva bättre..

sen tycker jag inte att sången flyter riktigt, det låter som om den bromsar låtens flöde genom längden på texten/ordvalet..

Men..Jag gillar soundet, skön instrumentering... kicken/basen är ett fin-fint par.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite far-out intro-melodi som mest låter som om den skulle snubbla i diket vilken sekund som helst.. 😄

Sången låter lite "stor" i förhållande till musiken.. mina öron vill nog ha bort lite kropp för att instrumenten ska driva bättre..

sen tycker jag inte att sången flyter riktigt, det låter som om den bromsar låtens flöde genom längden på texten/ordvalet..

Men..Jag gillar soundet, skön instrumentering... kicken/basen är ett fin-fint par.. 🙂

Jag tar åt mig och gör om ... *lol*

Kritik är underbart, utan den hade jag fortsatt stampa runt år 1998 ... *skratt*

Tackar för synpunkterna - dem är viktiga som f-n! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 äh..ta det inte för allvarligt bara..det är många här som har ett helt annat ideal än mig...risken är att du blir som en rådvill ping-pong boll när du sitter vid ditt mixerbord.. 😄 o det vore väl trist.

Men är det något i det jag skrev som du tycker verkar vara logiskt...you're welcome.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna inte på de andra lyssna på mig.

KLART GODKÄND.

Som KOTO och ? (nån annan) med Vocals

Sången är originell och det SKA!!! den vara. Man ska

INTE!!! låta som alla andra.

Huvudsoundet är lite dovt dock, lite mer Mid på EQ´n kanske

🙂

PS: Behåll sångerskan. Varm och go röst.

Man får tacke .... Jo, Koto har man lyssnat på i sina dagar, vet inte om det finns nån influens från dem, men ja .. kanske ...

Sångerskan får hänga på ett tag till .... Finns två låtar till i samma stil som skall proddas till så .. Ja! ... :-)

/Peter

Bra att du skrev TZ, jag hade lite dåligt samvete för att det var så lite positiv respons (ja jag är knäpp)... 🙂

Dock, Koto...? Nää. Ett uns av uppsnabbat Koto kanske de första 7 sekunderna, men när rösten kommer in försvinner eventuella Koto influenser tycker jag.

Lyssnade på låten igen och egentligen är den BRA... men jag tror det är fel målgrupp här. Lite yngre publik kanske? Det här typen av beat brukar det väl finnas gott om på kids collections? (inte illa menat!) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna inte på de andra lyssna på mig.

KLART GODKÄND.

Som KOTO och ? (nån annan) med Vocals

Sången är originell och det SKA!!! den vara. Man ska

INTE!!! låta som alla andra.

Huvudsoundet är lite dovt dock, lite mer Mid på EQ´n kanske

😎

PS: Behåll sångerskan. Varm och go röst.

Man får tacke .... Jo, Koto har man lyssnat på i sina dagar, vet inte om det finns nån influens från dem, men ja .. kanske ...

Sångerskan får hänga på ett tag till .... Finns två låtar till i samma stil som skall proddas till så .. Ja! ... :-)

/Peter

Bra att du skrev TZ, jag hade lite dåligt samvete för att det var så lite positiv respons (ja jag är knäpp)... 😛

Dock, Koto...? Nää. Ett uns av uppsnabbat Koto kanske de första 7 sekunderna, men när rösten kommer in försvinner eventuella Koto influenser tycker jag.

Lyssnade på låten igen och egentligen är den BRA... men jag tror det är fel målgrupp här. Lite yngre publik kanske? Det här typen av beat brukar det väl finnas gott om på kids collections? (inte illa menat!) 😄

*hehe* Påminner mig om artikeln om Gyllene tider i veckan, om att Per GEssle var förbannad att det bara var 14-åringar i publiken, när han egentligen ville att det skulle vara äldre i publiken. *garv*

Ja - låten passar kanske där .... Vilket ärligt inte var tanken. *hehe*

Jag försöker få till ett fett, hårt sound, men som alltid trillar jag ner i det klassiska "euro-temat" .... Vilket jag inte hatar.. nä tvärtom .... Har bara trevliga minnen till det underbara 90-tal som influerades av sköna slingor o klassiska samma ackord .... (Am-Am-F-G) ....

Detta forum är dock helt underbart bra .. Har fått en massa bra uppslag/idéer om hur jag kan förbättra "soundet", både i kvalité & utförande .... Nästa grej jag trixar ihop skall dock bli fullversion, så man hör helheten. Klippet man kan höra här, är nog det mest kommersiella bit (1.32) av en 7 minuter lång låt. *lol*

keep on rokking/clubbing/walzing/och alla andra stilar som finns i världen! .. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...