Jump to content
Annons

Är det här en hit?


Recommended Posts

Jag ska snart släppa en skiva (i egen regi förmodligen) och har sjuk ångest över vilken låt som skall vara första singel. Jag behöver er hjälp, snälla! Jag funderar på denna, men har även slängt ut några andra potentiella "första singlar" här på forumet. De finns även på http://www.myspace.com/martinekman

Jag kan inte bestämma mig vilken som är mest lämpad som första singel. Kan denna vara det? Vad tycker ni? Tyck till! Tack på förhand!

Mvh

Martin Ekman

LÅTNAMN: Hanging on

ARTIST/Martin Ekman

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 2:46

KOMPOSITÖR: Martin Ekman

PRODUCENT: Martin Ekman & Henrik Åström

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: All done?

04_hanging_on.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Nej det är ingen hit, eftersom den saknar en tydlig hook.

En hook behöver inte vara något i kompositionen, det kan lika gärna vara ett ljud, en speciell röst (james blunt), en vissling, en avig produktion eller vad som helst - bara det sticker ut.

Detta är kompetent och snyggt men lite lamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju alltid lite svårt det där med en singel som sagt, men det ska ju vara något man minns. Lyssnade igenom dina låtar, har ju hört en del på forumet. Den som satte sig var "Its always the beginning..." Den har en tydlig refräng och slingan i början känner man lätt igen (även om du säkert e trött på den).

Det är mitt tips, och förresten titta gärna förbi på min myspace-sida, har bara en låt där för tillfället, men more to come. Lämna gärna en kommentar.

Goder morgon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Music Man Martin 😆

Snart dags för party, wish I could be there. Ska försöka trixa lite...

Den här låten är bra, men I can't breathe är oslagbar för mig. Den berör mig och sätter sig som ett smäck i skallen. Tätt följd av It's always a beginning.

Lycka till nu med allt! (inte för att du behöver det, du är en stjärna och snart kommer alla veta om det)

Miss Stensdotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... hit? Svår fråga! Låten är bra, men den saknar ju hook. Men å andra sidan, det finns bra hitar som saknar hook.

Jag svarar ... knepigt, knepigt ... ja! Varför? Jag tror ändå inte att ni kommer nå trackslistan och då kan en sådan här låt vara bra för att er publik ska upptäcka er. Men jag tror ändå att jag skulle ha valt I can't breathe.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...