Jump to content
Annons

Hur gammal dator fixar att köra WinXP?


JJRockford

Recommended Posts

Annons

Bara XP skulle nog kunna funka på en PII'a 266 - 300 MHz med bara 128 MB minne, men jag skulle nog inte rekommendera någon att köra med mindre än 500 MHz och minst 256 i RAM.. Det kan ju upplevas som segt så för att köra med någorlunda (!) fart bör man nog komma upp i (åtminstone) 1 GHz processor och 512 MB RAM.

Sen har man ju hårddiskåtgången också att tänka på och här håller nog inget mindre än 40 GB. XP tar ju oerhört mycket mera utrymme än M$'s föregångare på operativsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

XP gjorde min P3/500 snabbare och smidigare än W2K. Man måste ta bort karamellfunktionerna och allt annat "fint" skit dock ögonabums. Men det gör jag ändå, trots at jag nuförtiden har dualcore 😕

(Vem fan kom på att man skall ha ett inprogrammerat delay i att öppna startbalken bara för att det skall se mera Star Trek ut? Idioti. Only Microsoft.)

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Frågan man bör ställa sig är syftet med det hela.

Jag känner till flere personer som kör XP på urgammal hårdvara som filserver och backupserver i sitt egna nätverk.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...