EkenMusiX Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 (redigerat) Tjenare tjenare! TĂ€nkte höra lite om musikgymnasiet Rytmus i Stockholm: Ă€r det hĂ„rd konkorens att komma in idag? alltsĂ„, krĂ€vs det riktigt bra betyg, eller Ă€r det det musikaliska som Ă€r huvudsaken? * hoppas det Ă€r sĂ„ đ * musikproduktionslinjen, hur ligger den till i betygsnivĂ„er för intag? ocksĂ„ det musikaliska som Ă€r huvudsaken dĂ€r? hör gĂ€rna av er i trĂ„den om nĂ„n av er vet/jobbar/jobbat eller gĂ„tt pĂ„ den skolan đ tacksam för svar ! //Eken Redigerat 26 september 2006 av EkenMusiX
surikatmamma Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Om du gillar vÀstkustrock och har rika förÀldrar sÄ Àr rytmus skolan för dig!
EkenMusiX Postat 27 september 2006 TrÄdstartare Postat 27 september 2006 Om du gillar vÀstkustrock och har rika förÀldrar sÄ Àr rytmus skolan för dig! ehh?
hefu Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Well, det var vÀl en lite mÀrklig kommentar...!? Jag har jobbat dÀr, och gÄtt pÄ det som dÄ hette Memus, först Musiker och sedan Musikproduktion. VÀldigt bra lÀrare överlag. Mycket trevligt folk att umgÄs med. Lallig ledning, dÄ iaf.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Jag var dÀr pÄ studiebesök för ca. 11 Är sen. SÄg kul ut fullt med rock och pop ungar som verkade ha hittat en utbildning som dom trivdes pÄ sÄ vitt jag kunde se i alla fall. Finns det forfarande kvar sÄ tycker man ju att det borde tyda pÄ en ganska bra kvalité ÀndÄ. Göran
VacUm Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Jag har ocksÄ varit dÀr pÄ studiebesök och fick ett skitbra intryck. Verkade va bra stÀmning i lÀrarlaget och dom eleverna jag trÀffade pÄ verkade sköna. NÄgon östermalmssnofsighet mÀrkte jag inte av nÄnstans.
EkenMusiX Postat 27 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 september 2006 shysst att ni berĂ€ttar đ hur Ă€r konkurrensen idag . nĂ„n som har den blekaste?
surikatmamma Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Om du gillar vÀstkustrock och har rika förÀldrar sÄ Àr rytmus skolan för dig! ehh? NÀrÄ, det Àr bara det att alla jag stött pÄ som gÄtt eller gÄr pÄ rytmus spelar vÀstkustrock och har rika förÀldrar, och Àr lite sÄdÀr mysigt kristna.
Emil Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Om du gillar vÀstkustrock och har rika förÀldrar sÄ Àr rytmus skolan för dig! ehh? NÀrÄ, det Àr bara det att alla jag stött pÄ som gÄtt eller gÄr pÄ rytmus spelar vÀstkustrock och har rika förÀldrar, och Àr lite sÄdÀr mysigt kristna. De jag har trÀffat har varit rÀtt vÀnster och vÀldigt inne pÄ avancerad fusion. SÀtter pÄ skivor pÄ festen med vad som lÄter som en blandning mellan hissmusik och porrfilmsmusik.
EkenMusiX Postat 27 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 september 2006 Om du gillar vĂ€stkustrock och har rika förĂ€ldrar sĂ„ Ă€r rytmus skolan för dig! ehh? NĂ€rĂ„, det Ă€r bara det att alla jag stött pĂ„ som gĂ„tt eller gĂ„r pĂ„ rytmus spelar vĂ€stkustrock och har rika förĂ€ldrar, och Ă€r lite sĂ„dĂ€r mysigt kristna. jo, anade det đ
EkenMusiX Postat 27 september 2006 TrÄdstartare Postat 27 september 2006 Om du gillar vÀstkustrock och har rika förÀldrar sÄ Àr rytmus skolan för dig! ehh? NÀrÄ, det Àr bara det att alla jag stött pÄ som gÄtt eller gÄr pÄ rytmus spelar vÀstkustrock och har rika förÀldrar, och Àr lite sÄdÀr mysigt kristna. De jag har trÀffat har varit rÀtt vÀnster och vÀldigt inne pÄ avancerad fusion. SÀtter pÄ skivor pÄ festen med vad som lÄter som en blandning mellan hissmusik och porrfilmsmusik. crazy..... ?
Exil Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 (redigerat) Jag kan vĂ€l ge lite inside information eftersom jag just gĂ„r sista Ă„ret pĂ„ rytmus med just musikproduktion som inriktning. Och jag kan sĂ€ga att skolan Ă€r riktigt bra. Fast det hĂ€nger ocksĂ„ lite pĂ„ en sjĂ€lv. Var beredd pĂ„ ett lĂ„ngt inlĂ€gg! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- NĂ€r jag började för tre Ă„r sedan var det första Ă„ret de tog i hela 5 klasser. Tidigare tog de bara in 3. De tog in 5 klasser eftersom skolan inte lĂ€ngre fick ta avgifter frĂ„n eleverna som gick pĂ„ skolan, de fick heller inte ta avgift vid antagningsprov. DĂ€rför behövde skolan ta in fler elever för att fĂ„ mer skolpeng. Följder av detta blev att vi som nya ettor blev anklagade för allt trĂ„kigt som hĂ€nde pĂ„ skolan. En nyinköpt bas försvann som ett exempel. (Det pĂ„gick renoveringar just nĂ€r detta hĂ€nde, och det cirkulerade mycket folk pĂ„ skolan som inte gick dĂ€r. AlltsĂ„ var det troligen nĂ„n av dessa som snodde basen). Det förekom mer nedskrĂ€pning, klotter etc, som vi ettor anklagades för. Efter renoveringen upphörde allt detta. Sen nĂ€r jag gick i tvĂ„an tog de in 5 klasser Ă„ter igen, och vi klagade sĂ„klart pĂ„ de nya ettorna nĂ€r liknande incidenter hĂ€nde. Men nu i Ă„r tog de bara in 4 klasser och det kĂ€nns mycket bĂ€ttre. Tycker jag personligen. Men nu till det roliga đ Skolan har 7 replokaler, som man fĂ„r boka kvĂ€llstid och pĂ„ dagtid nĂ€r det inte Ă€r lektioner. Det Ă€r först till kvarn som gĂ€ller. Det finns en stor studio med ett analogt Amek Angela bord som man kan spela in frĂ„n 2 replokaler, plus en större aula dĂ€r en prima flygel stĂ„r. Det finns grymma Neumanmikar och mycket bra trummikar. Sen finns det ett riktigt trevligt plĂ„treverb, och flera kompressorer som lĂ„ter proffsigt. Bra lyssning med KRK monitorer finns ocksĂ„. Rullbandare finns ocksĂ„, som vi ska fĂ„ spela in pĂ„ nu under sissta Ă„ret. Utöver detta finns det en annan hyfsat stor studio, dock utan bord, som man kan spela in frĂ„n en replokal, och Ă€ven liveframtrĂ€danden pĂ„ scenen i fiket. Jag har inte suttit sĂ„ mycket dĂ€r, eftersom jag bytte till musikproduktion detta Ă„r och vi treor sitter bara i den största studion med mixerbordet. Jag gick de tvĂ„ första Ă„ren med inritkning piano. Men det gĂ„r att gör bra inspelningar i den mindre studion ocksĂ„. Sen finns det tvĂ„ mindre "hemmastudio" med monitorer och nĂ„gra hyffsade preamps. SĂ„ om man vill och Ă€r mĂ„lmedveten gĂ„r det att göra mycket bra inspelningar. MusikproduktionslĂ€rarna Ă€r ocksĂ„ mycket kompetenta och hjĂ€lper en mer Ă€n gĂ€rna. NĂ€r nĂ„got krĂ„nglar med mixerbordet Ă€r det bara att ringa nĂ„gon av dem sĂ„ fĂ„r man hjĂ€lp direkt. AngĂ„ende antagningsproven sĂ„ bedömmer lĂ€rarna bĂ„de betyg och vad man presterar pĂ„ intagningsprovet. AlltsĂ„ 50/50. Du kan ha skitbetyg men vara grym pĂ„ ett instrument eller musikproduktion sĂ„ kommer du Ă€ndĂ„ in. Du kan ocksĂ„ ha toppbetyg och vara lite sisĂ„dĂ€r pĂ„ ditt instrument. Men det Ă€r cirkus 1000 som söker varje Ă„r och de tar in lite över 100. SĂ„ det Ă€r sĂ„klart rĂ€tt hög konkurens. Men om du nu ska söka musikproduktion sĂ„ tror jag inte det Ă€r nĂ„gra problem. Inte sĂ„ mĂ„nga som söker det, de flesta söker ju sĂ„klart sĂ„ng. Intagningsprovet för musikproduktion gĂ„r till sĂ„ att du skickar in nĂ„gra lĂ„tar dĂ€r du har stĂ„tt för rubbet. Inspelning, mixning, mastering, ja sĂ„ gott du kan. Sen intervjuar de dig för att kolla hur stor koll du har pĂ„ "sprĂ„ket". T,ex, kanske de ber dig att berĂ€tta hur en kompressor fungerar eller nĂ„got liknande. Bara lite basic sĂ„dĂ€r. Jag vet inte riktigt hur musikalisk man behöver vara. Tror inte de kollar det. Men att kunna spela nĂ„got instrument Ă€r en stor fördel för att lĂ€ra sig mixa. Alla musikproducentelever fĂ„r ocksĂ„ pianolektioner/gitarrlektioner alla 3 Ă„r. LĂ€rarna Ă€r grymma. Skön stĂ€mning mellan lĂ€rare och elever. Tror det Ă€r rĂ€tt unikt. Men eftersom alla har samma intresse sĂ„ blir det sĂ„ automatiskt. Sen angĂ„ende att elever pĂ„ skolan har rika förĂ€ldrar, spelar vĂ€stkustrock och Ă€r kristna, sĂ„ kan jag inte riktigt hĂ„lla med. Visst finns det vissa som har en viss förkĂ€rlek till bl.a TOTO och annan "slick" musik. Men det finns det vĂ€l överallt. Men jag skulle inte vilja pĂ„stĂ„ att det finns elever frĂ„n rika familjer pĂ„ skolan. Det finns sĂ€kert nĂ„gra med rika förĂ€ldrar. Men absolut inget man mĂ€rker. Kankse förut nĂ€r de tog en avgift varje termin. Men nu Ă€r det absolut inte sĂ„. VĂ€nsterfolk finns det absolut pĂ„ skolan, men det Ă€r ju en estetskola och dĂ„ finns det vĂ€l vĂ€nster folk automatiskt? Miljöpartiet vann t.ex. Ă„rets skolvalet med stor majoritet. Men det Ă€r inget jag bryr mig om. Man kommer ju aldrig överens med alla, och man kan ju vĂ€lja vilka man ska umgĂ„s med. Kristna finns det ju ocksĂ„ överallt. Rytmus Ă€r den bĂ€sta skolan om du vill sysla med musik under gymnasiet. Södra Latin finns sĂ„klart, men dĂ€r Ă€r det mest jazz som gĂ€ller. Det finns heller ingen musikproduktions linje dĂ€r. Hoppas du har fĂ„tt en lite klarare bild. Bara Ă„ frĂ„ga mera om du har frĂ„gor! Edit: Jag stavar som en kratta! Redigerat 27 september 2006 av Exil
EkenMusiX Postat 28 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 september 2006 (redigerat) AngĂ„ende antagningsproven sĂ„ bedömmer lĂ€rarna bĂ„de betyg och vad man presterar pĂ„ intagningsprovet. AlltsĂ„ 50/50. Du kan ha skitbetyg men vara grym pĂ„ ett instrument eller musikproduktion sĂ„ kommer du Ă€ndĂ„ in Yes min framtid Ă€r rĂ€ddad đČ inte för jag har skit betyg men inte heller NERD betyg đ. tack sĂ„ himla mycket exil !!!!!!!!!! đ ! bra att du utlĂ„ter dig om sĂ„ mycket av det du vet, bara bra att du skriver sĂ„ mycket och bra info đ ett stort tack! //Eken Redigerat 28 september 2006 av EkenMusiX
Bultage Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Jag gick ut Rytmus 2004! Tycker det var en kanonsoft utbildning.. gick dock piano/keyboard! Men lÀrarna Àr softa överlag och stÀmning Àr prima! AngÄende musiksmaker sÄ Àr det jÀvligt klart att det finns olika lÀger.. inte sÄ att dom sÀtter 300 pers i aulan och poppar rosanna 2h i veckan! Finns fusionlirare, rockers, bluessnubbar, jazzzgrabbar, reggae folk, schlagerhomos och hela registret lixom! kÀnns som en EXTREM generalisering att sÀga att alla har rika pÀron.. fan heller.. inte nÀr jag gick i a f.. virtuositet var dock viktigt nÀr jag gick dÀr.. det skulle shreddas sÄ att fingrarna blödde.. nÄgot jag diggade i o f s va.. men kanske inte alla som gör det! Nu har dom sÀkert gjort hutlösa uppgraderingar av hela stÀllet men nÀr jag gick sÄ kunde vi alla fall prodda en dÀnga utan större bekymmer och med fett resultat! Sök ba! Kan bli jÀvligt soft! hare ciao
EkenMusiX Postat 28 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 september 2006 Jag gick ut Rytmus 2004! Tycker det var en kanonsoft utbildning.. gick dock piano/keyboard! Men lĂ€rarna Ă€r softa överlag och stĂ€mning Ă€r prima!AngĂ„ende musiksmaker sĂ„ Ă€r det jĂ€vligt klart att det finns olika lĂ€ger.. inte sĂ„ att dom sĂ€tter 300 pers i aulan och poppar rosanna 2h i veckan! Finns fusionlirare, rockers, bluessnubbar, jazzzgrabbar, reggae folk, schlagerhomos och hela registret lixom! kĂ€nns som en EXTREM generalisering att sĂ€ga att alla har rika pĂ€ron.. fan heller.. inte nĂ€r jag gick i a f.. virtuositet var dock viktigt nĂ€r jag gick dĂ€r.. det skulle shreddas sĂ„ att fingrarna blödde.. nĂ„got jag diggade i o f s va.. men kanske inte alla som gör det! Nu har dom sĂ€kert gjort hutlösa uppgraderingar av hela stĂ€llet men nĂ€r jag gick sĂ„ kunde vi alla fall prodda en dĂ€nga utan större bekymmer och med fett resultat! Sök ba! Kan bli jĂ€vligt soft! hare ciao heh thanxx bultage đ kul att höra att du oxo haft sĂ„ roligt dĂ€r đ hehe tack för utlĂ„tandet đ
saverman Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Om du gillar vĂ€stkustrock och har rika förĂ€ldrar sĂ„ Ă€r rytmus skolan för dig! ehh? NĂ€rĂ„, det Ă€r bara det att alla jag stött pĂ„ som gĂ„tt eller gĂ„r pĂ„ rytmus spelar vĂ€stkustrock och har rika förĂ€ldrar, och Ă€r lite sĂ„dĂ€r mysigt kristna. Hahahaha!! đ Det dĂ€r lĂ€t kusligt bekant... Har ingen erfarenhet mer Ă€n cafeterian medan jag sökte till Memus. Valde Kulturama dock...
EkenMusiX Postat 29 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 29 september 2006 Om du gillar vĂ€stkustrock och har rika förĂ€ldrar sĂ„ Ă€r rytmus skolan för dig! ehh? NĂ€rĂ„, det Ă€r bara det att alla jag stött pĂ„ som gĂ„tt eller gĂ„r pĂ„ rytmus spelar vĂ€stkustrock och har rika förĂ€ldrar, och Ă€r lite sĂ„dĂ€r mysigt kristna. Hahahaha!! đ Det dĂ€r lĂ€t kusligt bekant... Har ingen erfarenhet mer Ă€n cafeterian medan jag sökte till Memus. Valde Kulturama dock... okej
Arin (oregistrerad) Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 GĂ„r bas först Ă„ret Ă€r skönt som F'n, men maten Ă€r skit. đ± AngĂ„ende musikproduktion sĂ„ sa dem jag snackat med att det inte var sĂ„ svĂ„rt att komma in (vet inte hur mycket jag ska snacka om det men lite kan man sĂ€ga). De som sökte nu fick berĂ€tta lite om hur dem spelat in lĂ„ten och lite övriga frĂ„gor. Sedan fick de sĂ€tta ihop nĂ„gra loopar till en lĂ„t, sen vet jag inte mycket mer..
EkenMusiX Postat 16 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2006 GĂ„r bas först Ă„ret Ă€r skönt som F'n, men maten Ă€r skit. AngĂ„ende musikproduktion sĂ„ sa dem jag snackat med att det inte var sĂ„ svĂ„rt att komma in (vet inte hur mycket jag ska snacka om det men lite kan man sĂ€ga). De som sökte nu fick berĂ€tta lite om hur dem spelat in lĂ„ten och lite övriga frĂ„gor. Sedan fick de sĂ€tta ihop nĂ„gra loopar till en lĂ„t, sen vet jag inte mycket mer.. okej, nice đ
EkenMusiX Postat 16 november 2006 TrÄdstartare Postat 16 november 2006 Om man söker in pÄ musikproduktion, fÄr man Àven spela in instrument dÄ? Eller Àr det bara redigering och mixning etc.. (hoppas man fÄr göra det mesta sjÀlv om man vill ) alltsÄ, kan man gÄ en tisdagkvÀll till en inspelningsstudio och spela in guror, kanske lite trummor, och redigera samt mixa mastra sjÀlv och sedan slutföra? (jag hade hört att man skulle kunna dels lite pÄ ett instrument,+ skicka in 2 lÄtar)
Wernborg Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Om du vill bli duktig pÄ ditt instrument Àr det nog ingen nackdel om dina klasskamrater skulle vara inne pÄ slick musik a la TOTO, eller svÄr jazzfusion för den delen. Lite mer utmaning sÄ.... Du fÄr ju inget större motstÄnd om dina kursare Àr depprockare, indiepopare eller technofrÀlsta tex. Om du sen sjÀlv rÄkar vara indiepopare kan du ju förÀndra vÀrlden med att spela sÄdan musik bra Kör pÄ tycker jag.
EkenMusiX Postat 16 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2006 Om du vill bli duktig pĂ„ ditt instrument Ă€r det nog ingen nackdel om dina klasskamrater skulle vara inne pĂ„ slick musik a la TOTO, eller svĂ„r jazzfusion för den delen. Lite mer utmaning sĂ„.... Du fĂ„r ju inget större motstĂ„nd om dina kursare Ă€r depprockare, indiepopare eller technofrĂ€lsta tex. Om du sen sjĂ€lv rĂ„kar vara indiepopare kan du ju förĂ€ndra vĂ€rlden med att spela sĂ„dan musik bra đ Kör pĂ„ tycker jag. okej, yes det ska jag!
Exil Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Om man söker in pĂ„ musikproduktion, fĂ„r man Ă€ven spela in instrument dĂ„?Eller Ă€r det bara redigering och mixning etc.. (hoppas man fĂ„r göra det mesta sjĂ€lv om man vill đ ) alltsĂ„, kan man gĂ„ en tisdagkvĂ€ll till en inspelningsstudio och spela in guror, kanske lite trummor, och redigera samt mixa mastra sjĂ€lv och sedan slutföra? (jag hade hört att man skulle kunna dels lite pĂ„ ett instrument,+ skicka in 2 lĂ„tar) SjĂ€lvklart fĂ„r du spela in vad du vill pĂ„ fritiden. Det finns 2 studios som du kan göra stora produktioner i och 2 mindre som du kan göra lite smĂ„ skisser i eller mixa redan inspelade projekt. Du fĂ„r sĂ„klart uppgifter frĂ„n lĂ€rarna. T.ex. LjudlĂ€gg en film, spela in en valfri lĂ„t eller gör ett radioprogram etc. Sen sĂ„ sammarebetar de som gĂ„r musikproduktion med sing/songarna och spelar hela tiden in med dem under alla 3 Ă„r pĂ„ skolan. Sen sĂ„ sköter man ocksĂ„ som musikproducent pĂ„ Rytmus det mesta av ljudet pĂ„ alla spelningar som görs pĂ„ skolan =) AltsĂ„ mycket liveljud ocksĂ„. Men om du vill spela in en egen lĂ„t efter lektions tid sĂ„ kan du sĂ„klart göra det. Det Ă€r ju det alla göra typ. Allt Ă€r ju mycket roligare nĂ€r man fĂ„r vĂ€lja sjĂ€lv vad man ska spela in =) Bara att boka en studio, och börja spela in! Jag vet tyvĂ€rr itne precis hur antagningsproven gĂ„r till. Men som du sĂ€ger Ă€r det nog tvĂ„ lĂ„tar som gĂ€ller. Och sen sĂ„ har jag ocksĂ„ för mig att de kollar om man kan nĂ„got instrument. Men det Ă€r inget speciellt man behöver kunna. Bara ta lite ackord typ. Mest eftersom man ofta fĂ„r i lĂ€xa att spela in egna lĂ„tar. SĂ„ det ska nog inte vara nĂ„got problem. Under alla 3 Ă„r fĂ„r man ocksĂ„ ha biinstrumentlektioner. Oftast antningen piano eller gitarr.
EkenMusiX Postat 18 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 november 2006 Om man söker in pĂ„ musikproduktion, fĂ„r man Ă€ven spela in instrument dĂ„?Eller Ă€r det bara redigering och mixning etc.. (hoppas man fĂ„r göra det mesta sjĂ€lv om man vill đ ) alltsĂ„, kan man gĂ„ en tisdagkvĂ€ll till en inspelningsstudio och spela in guror, kanske lite trummor, och redigera samt mixa mastra sjĂ€lv och sedan slutföra? (jag hade hört att man skulle kunna dels lite pĂ„ ett instrument,+ skicka in 2 lĂ„tar) SjĂ€lvklart fĂ„r du spela in vad du vill pĂ„ fritiden. Det finns 2 studios som du kan göra stora produktioner i och 2 mindre som du kan göra lite smĂ„ skisser i eller mixa redan inspelade projekt. Du fĂ„r sĂ„klart uppgifter frĂ„n lĂ€rarna. T.ex. LjudlĂ€gg en film, spela in en valfri lĂ„t eller gör ett radioprogram etc. Sen sĂ„ sammarebetar de som gĂ„r musikproduktion med sing/songarna och spelar hela tiden in med dem under alla 3 Ă„r pĂ„ skolan. Sen sĂ„ sköter man ocksĂ„ som musikproducent pĂ„ Rytmus det mesta av ljudet pĂ„ alla spelningar som görs pĂ„ skolan =) AltsĂ„ mycket liveljud ocksĂ„. Men om du vill spela in en egen lĂ„t efter lektions tid sĂ„ kan du sĂ„klart göra det. Det Ă€r ju det alla göra typ. Allt Ă€r ju mycket roligare nĂ€r man fĂ„r vĂ€lja sjĂ€lv vad man ska spela in =) Bara att boka en studio, och börja spela in! Jag vet tyvĂ€rr itne precis hur antagningsproven gĂ„r till. Men som du sĂ€ger Ă€r det nog tvĂ„ lĂ„tar som gĂ€ller. Och sen sĂ„ har jag ocksĂ„ för mig att de kollar om man kan nĂ„got instrument. Men det Ă€r inget speciellt man behöver kunna. Bara ta lite ackord typ. Mest eftersom man ofta fĂ„r i lĂ€xa att spela in egna lĂ„tar. SĂ„ det ska nog inte vara nĂ„got problem. Under alla 3 Ă„r fĂ„r man ocksĂ„ ha biinstrumentlektioner. Oftast antningen piano eller gitarr. VĂ€rmer hjĂ€rtat đ€Ș tack Exil!
EkenMusiX Postat 24 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 24 november 2006 (redigerat) Var pĂ„ Ăppet hus idag! shit va bra det verkar! fritt och fantasifullt och fyllt av möjligheter! Redigerat 24 november 2006 av EkenMusiX
Exil Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Var pĂ„ Ăppet hus idag! shit va bra det verkar! fritt och fantasifullt och fyllt av möjligheter! Vad kul, var du möjligtvis inne i studio A under dagen? Store studion med mixerbordet? Jag var nĂ€mligen nĂ€stan hela dan förutom vid 15.00-16.00
Overkill Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Om man söker in pĂ„ musikproduktion, fĂ„r man Ă€ven spela in instrument dĂ„?Eller Ă€r det bara redigering och mixning etc.. (hoppas man fĂ„r göra det mesta sjĂ€lv om man vill đ ) alltsĂ„, kan man gĂ„ en tisdagkvĂ€ll till en inspelningsstudio och spela in guror, kanske lite trummor, och redigera samt mixa mastra sjĂ€lv och sedan slutföra? (jag hade hört att man skulle kunna dels lite pĂ„ ett instrument,+ skicka in 2 lĂ„tar) SjĂ€lvklart fĂ„r du spela in vad du vill pĂ„ fritiden. Det finns 2 studios som du kan göra stora produktioner i och 2 mindre som du kan göra lite smĂ„ skisser i eller mixa redan inspelade projekt. Du fĂ„r sĂ„klart uppgifter frĂ„n lĂ€rarna. T.ex. LjudlĂ€gg en film, spela in en valfri lĂ„t eller gör ett radioprogram etc. Sen sĂ„ sammarebetar de som gĂ„r musikproduktion med sing/songarna och spelar hela tiden in med dem under alla 3 Ă„r pĂ„ skolan. Sen sĂ„ sköter man ocksĂ„ som musikproducent pĂ„ Rytmus det mesta av ljudet pĂ„ alla spelningar som görs pĂ„ skolan =) AltsĂ„ mycket liveljud ocksĂ„. Men om du vill spela in en egen lĂ„t efter lektions tid sĂ„ kan du sĂ„klart göra det. Det Ă€r ju det alla göra typ. Allt Ă€r ju mycket roligare nĂ€r man fĂ„r vĂ€lja sjĂ€lv vad man ska spela in =) Bara att boka en studio, och börja spela in! Jag vet tyvĂ€rr itne precis hur antagningsproven gĂ„r till. Men som du sĂ€ger Ă€r det nog tvĂ„ lĂ„tar som gĂ€ller. Och sen sĂ„ har jag ocksĂ„ för mig att de kollar om man kan nĂ„got instrument. Men det Ă€r inget speciellt man behöver kunna. Bara ta lite ackord typ. Mest eftersom man ofta fĂ„r i lĂ€xa att spela in egna lĂ„tar. SĂ„ det ska nog inte vara nĂ„got problem. Under alla 3 Ă„r fĂ„r man ocksĂ„ ha biinstrumentlektioner. Oftast antningen piano eller gitarr. Verkar ju riktigt roligt... đ
EkenMusiX Postat 25 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 25 november 2006 (redigerat) Var pĂ„ Ăppet hus idag! shit va bra det verkar! fritt och fantasifullt och fyllt av möjligheter! Vad kul, var du möjligtvis inne i studio A under dagen? Store studion med mixerbordet? Jag var nĂ€mligen nĂ€stan hela dan förutom vid 15.00-16.00 okey, njaa. om du menar salen med svarta sitsar kanske? i s f yes dĂ€r var jag och kollade đ sen bl.a i massor av smĂ„salar med dator + midikeyboard i đ ruskigt nice! Hörde ocksĂ„ av en 2:a som jag pratade med som gick musikproduktion att de hĂ„ller sig uppdaterade med de senaste pluggarna! đ detta Ă€r ju ocksĂ„ GRYMMT! Redigerat 25 november 2006 av EkenMusiX
Dag Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 (redigerat) EDIT: GĂ„r sista terminen nu (2011). Galet vad tiden gĂ„r fort... ..och vad vĂ€rlden Ă€r liten, det Ă€r ju du Erik! Tjaaa đ Redigerat 13 mars 2011 av Dag
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.