Jump to content
Annons

C.T.D 66


Recommended Posts

LÅTNAMN: C.T.D 66

ARTIST/GRUPP: tublenco (a.k.a fudgesson)

GENRE: pop/rock (??)

LÅTLÄNGD: 2.57

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2 megabyte

LÅTLÄNK: C.T.D 66

Sommarlåtar verkar inne här så då får jag bidra med min tolkning på en sommarlåt...hmm. 😉

Tanken var ett det skulle bli en stenhård "potatis" rocklåt men det blev nån slags buskis poplåt eller nåt. "Sången" är skandal och jag skäms över den.

Men va fasiken - måste måste ju prova sig fram för att hitta nya vägar att göra musik på.

ctd66.jpg

Om ni vill sjunga med i buskis texten: 🙂

-----------------------------------------------

so i died

yes im dead

and now they cant decide were im suppose to head

"is he going to heaven or is he going to hell - he´s the damn bloody pimpernel"

they said.

"so now you wait - and think about your hate"

"youve been a rude boy - now please wait"

and they talked...and they talked.

trying to decide the fate of mine

-----------------

finally they came to me with a decision of my destiny

and they said:

-------------------

we´re sending you back to earth

in a ford mustang

with billions of horsepowers

and everlasting gas

and you will drive forever

welcome to your hell

--------------------------

So I came back.

With this 66 mustang.

but i didnt get far

coz i saw this bar

where they had burritos

and senoritas

the rest was a blur

and then it went black

the next day i was dead

in the senoritas bed

my head was cracked

by her husband crazy Jack

i guess we did nastiness

goddamn what a mess

suddenly i remembered

how i ended up in the place

--------------------------------

now i know what i am

i know my destiny

--------------------------------

we´re sending you back to earth

in a ford mustang

with billions of horsepowers

and everlasting gas

and you will drive forever

welcome to your hell

------------------------

my name is 670

im a renegade crash test dummie.

what i do is to die

over and over again

but now i know why im here

and i got nothing to fear

back to the tracks

and put the pedal to the medal

-------------------------------------

we´re sending you back to the earth

in a ford mustang

with billions of horsepowers

and everlasting gas

and you will drive forever

welcome to your heaven

---------------------------

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fudge-fucking-fräckt-asså!! 😎😛😄

Åter igen e de f-n som att höra en av sina innersta låtfantasier i färdig produktion, en sån där som man hör långt inne i själen eller nånstans men aldrig får fram... upplevde några av dina andra låtar på samma sätt! 😮

Förbannat cool story i texten oxå... säg mig, har du snubblat över bilden av en slump och sedan hittat på texten utifrån det?? 😉 gillar punchlajnen "renegade crash test dummie" i slutet som ger en klockren "aha-känsla".. 🙂

ok, en sak... introt var i skränigaste laget mellan 00:07 och 00:21 för min smak, hade gärna sett "förspel" innan öronen får sig en sån omgång.. var på väg att slå dövörat till när jag kopplade ditt alias till dina tidigare låtar och blev nyfiken på fortsättningen... 😄 tur var det! Lyssnar på den för tredje gången nu! 😛

Vad har du använt för effekt(er) på rösten egentligen? Steinberg UltraVoice ällår? 🙂 Visst att den kan bli bättre, men nu blir det lite av en grej..

En 5:a på gallupen som inte finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörredu. Har precis kollat in din hemsida och du är ju i en helt annan liga än de flesta av oss (om inte alla) andra här på forumet! 😮

Om jag fattat det hela rätt har du, utöver många coola låtar, gjort filmmusik till bl.a Nicolai & Julie såväl som författat och regisserat en egen kortfilm med bl.a Regina Lund i rollerna.. not bäääd, not bäääd! 😄 Så hur gick det på dess premiär i Cannes då?? 😉

Det verkar vara många anknytningar till Öresundsregionen... är du här nerifrån? (från mitt håll sett då alltså 🙂)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack Hackeman 🙂

Extra kul att du tycker texten funkar. Detta är 3:e låten jag försöker sjunga på och jag har noll koll på hur man skriver texter. Därav mina buskis rim, hehe

Det enda jag visste var att jag skulle få med Ford Mustang då jag fått Mustang dille. Sen nånstans mitt i texten fattade jag att det skulle vara en C.T:D.

Den är det bara inspelat med en skruttibangbang Generis GC-1.

Jo jag har gjort lite filmmusik men är ändå amatör deluxe. Är väl egentligen mer filmare och på så vis kommit in och gjort lite filmmusik. Något som iofs är superkul och jag hoppas jag får göra mer.

Öresundsregionen stämmer också då jag bor i Köpenhamn.

Det var bara en liten visning i Cannes men det ledde till att andra filmfestivaler plockade upp filmen så på söndag åker jag till Korea för att visa den på en festival där. Ska bli kalas kul. 😉

PS: Skickade ett PM till dig men din box var tydligen full så jag skickade ett email till dig. Hoppas du fick det.

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var kul, och ljudet var sjysst oxå!

Jag kommer att tänka på en parodicover på "Psycho Killer"(talking heads) som kallades "Psycho Chicken"(the fools), speciellt runt 1.30.

Detta har lite samma stämmning, fast lite renare och "distare" (om man kan säga så?)

😉

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Grymmare Fudge! Få som har sånt rackarns driv i produktionen som dig....och det där med Mustangen kommer jag ihåg ända sedan du lyssnade på min bilåkarlåt från förra året. Läge att du skaffar kortet och bilen nu då?? 🙁

Verkar som att du vågar släppa fram gitarrliret lite mer nu. Gött mos! Mer sånt!

Texten vetefan vad jag skall säga om, mer än att det är galet. Sångmässigt funkar det ju fint. Lite egen stil nu när Zappa sitter bland molnen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade bli av med min template i Nuendo och har varit för lat för att bygga upp en ny så på så vis kom "potatis" rocken till. Ren lathet alltså. Lättare att koppla in en gtr än det jag annars gjort. Men rock är ju kul. 😄

Jo jag borde banne mig ta körtkort snart. Har ju lksom aldrig blivit av men till hösten eller våren måste jag göra det. Måste ju ha en Mustang !!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Jo...det är bra med krascher och templates som försvinner ibland, men jävligt frustrerande när det händer.....

Räknar med att "starta om" lite igen när jag får nya datorn. Så fort skattepengarna är på väg går beställningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så var man tillbaka från Korea. 😱

Rockfart: Nope ingår inte i CrashTV men nu blev man ju nyfiken på vilka dom är.

Har du nån bra länk till dom?

Reason: Jag är född i tvillingarnas tecken så jag har väl lite svårt att veta vilken stil jag ska köra på, hehe. Kul att du gillar. 🙂

Bengan: Vad blir det för burk? Börjar tycka att min dator går extremt segt nu - vill också ha en ny dator...och en Ford Mustang 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fudge, det här var det bästa o smartaste från dig hittills. Bra, coolt och absolut inte dom enklaste vägarna till målet - respect, big-big! 😉

Om Alice Cooper inte snöat in i metal-träsket på gamla dar utan istället bildat en duo med Marlyn Manson och gett honom en portion humor, då hade det nog låtit så här ungefär!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja jösses vad gitarren var panorerad till vänster där. Måste ha trillat på musen eller nåt. Får fixa till det. Ska vara 2st gitarrer på varsin sida men här hörs visst bara ena i vänster kanal...hmm. Über märkligt. 😉

För er som missat mina andra 2 låtar i detta "potatis rock projekt" så finns dom här:

nerd

burrito

(med babusjka som cheerleaders)

Haha - tack hammagrella. Gillar liknelsen 😱

fudgesson med sina nya Koreanska vänner tackar för feedbacken!

DSC03536.jpg

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Fudge: Du får väl önska dig ett körkort i present i maj nästa år då 😉. Det blir en P4 3.06 GHz tror jag. Förmodligen med 1024 i minne och ljuddämpat som jägarn...plockar nog ihop delar från datorbutiken.com den här gången tror jag. Blev sugen på en liknande pryl som Ulf S från VST byggde för ett tag sedan. Återanvänder väl lite delar (typ ljudkort och nätverkskort) från burken jag har idag...

Har förresten fixat all grafik till marängen nu. På måndag eller tisdag ska det fotas omslag....

Kontrar med en köpenhamnsbild!! 😱

bengan_denmark_1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

R: Var ganska ung när "infected" med The The kom men den var banbrytande för mig. Helt nytt sound som jag aldrig hört förr. Kanske ligger det kvar lite influenser där och spökar..hmm 😛

B: Jo jag får önska mig ett körkort. 2 veckors intensiv kurs nånstans - nog enda sättet. Hmm..kanske man skulle uppgradera sin burk. Hmm...

Ser fram mot maräng bilderna. Maila dom gärna sen. Skön Köpenhamns bild. Du har fattat grejen 😎 Fast du ska vara glad att du inte är här nu - attans varmt. Rena Korea vädret. Puh!!

Link to comment
Dela på andra sajter

R: Var ganska ung när "infected" med The The kom men den var banbrytande för mig. Helt nytt sound som jag aldrig hört förr. Kanske ligger det kvar lite influenser där och spökar..hmm 😉

Grymt bra platta "The The - Infected" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...