Jump to content
Annons

Terratec Mic 2 FW - för billigt för att vara bra?


MrPetter

Recommended Posts

Ok, jag gillar inte Terratec. Men jag har inget att backa upp det med - de känns inte som kvalitet. Jag misstänker att jag har fel och det är anledningen att jag är här... Är på jakt efter ett bra och BILLIGT FW-kort till min nya macbook pro. Satt och surfade på Thomann och upptäcte det här kortet (se nedanstående länk). OM det är ett ok kort, så är det galet - under 3.000 svenska för ett fw-baserat ljudkort MED ADAT?? Det är 16 in ut... Alltså, är det någon som har testat det här kortet? Jag börjar misstänka att det är en ny produkt för Thomann och att de satt ut fel pris - andra leverantörer har helt andra priser. Isf. vill man ju gärna köpa innan de skyltar om, menman vill inte gärna köpa nåt som är helkasst - eller inte funkar på Intel-Mac.

Så, igen... någon som vet vad det är?

Tillverkarens hemsida:

http://audioen.terratec.net/modules.php?op...e=article&sid=2

Produkten på Thomann:

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-181501.html

Well?

=)

//Petter

Redigerat av MrPetter
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

TerraTec är helt okej, har hyffsat bra frekvensåtergivning och rent ljud.

Mic2/Mic8 är väl i princip utbyggd EWS88 på Firewire 😉

Med tanke på att TerraTec är tysk firma, kan Thomann fått en egen deal och köpt in ett jättelager som de kan kränga billigt.

Hur den funkar i Macmiljö kan jag däremot inte säga. Har bara använt TerraTec-prylar på PC.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Står i manualen "As the name suggest, the only difference beetween the EWS Mic2 and Mic8 modules is the number of available microphone channels. On the EWS Mic2 module, only channel 7 and 8 are available for microphone signals"

Mic2 har 2 class A microphone amplifiers, Mic8 modulen har 8.

Verkar rimligt pris i så fall.

Måste antagligen använda en mixer/preamp för att ha nytta av channel 1-6 i Mic2 (line-in variant?) men jag kanske har fel?

Om jag har fel blev jag ju riktigt sugen på detta kort jag med!

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenske distributören har inte lagt upp det på sin website ännu - så det är nog ganska nyligen släppt, misstänker jag...

Tvärtom, de är bland de första produkterna som gick under serien TerraTec Producer så de är snarare på väg ut.

Det skulle iofs också kunna förklara det låga priset. TerraTec säljer kanske ut sitt restlager av de här modellerna. Men det är ju trots det fortfarande bra ljudkort. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...