Jump to content
Annons

Bästa mixen?


VacUm

Recommended Posts

Är själv ingen audiofil men då och då kan man ju ändå totalt smälla av på en riktigt bra mixad låt. Givetvis har ju soundet med hur musikerna spelar att göra till största delen, men det är ju producentens val att inte sabba en bra inspelning med dåliga effekter och liknande...

Lyssnade precis på Norah Jones senaste platta och jäklars vad jag gillar den ljudbilden. Är som att stå i ett bra rum jämte hela orkestern och fröken Jones sjunger rakt in i mitt öra.. mmmmm

Är alldeles säker på att många har sina egna favoriter, så berätta!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Eric Gadd's On Display

Fortfarande en av dom absolut bäst mixade & mastrade albumen i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska intressant faktiskt. Jag har funderat en stund, men jag har svårt att plocka ut något enskilt. Det är nog mest att jag allmänt gillar bra akustiska saker, där varje instrument får ordentlig plats, och precis som vacUm säger så är det ju viktigt att person spelar bra oxå.

Därför så gillar jag oxå Norah Jones, eller snarare den ljudbild som fått en "revansh" på senare år(inom akustisk musik), där man försöker plocka fram det som är bra, istället för att dölja det som är dåligt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Sant

men å andra sidan så är det skönt att höra en mix där elektroniska instrument (klaviatur, miditrummor, moog ex.) möter akustiska, det låter riktigt gott & krispigt. Som Gadden t.ex.

Jag känner förresten inte Eric Gadd, Nattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant

men å andra sidan så är det skönt att höra en mix där elektroniska instrument (klaviatur, miditrummor, moog ex.) möter akustiska, det låter riktigt gott & krispigt. Som Gadden t.ex.

Jag känner förresten inte Eric Gadd, Nattis.

Gadds plattor låter jäkligt bra, sant. Men gillar tyvärr inte musiken alls. Han proddar bättre än skriver låtar tycker jag. Vart vill han med alla maj-akord egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

schmetfad (oregistrerad)

Håller med om Donald Fagen, är även svag för Steely Dans luftiga mixar, riktigt bra! Sedan är ju TOTOs Rosanna aldrig fel 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Björk. Lyssna på albumen " Homogenic" eller "Vespertine". Beatsen är spännande och innovativa, stråkarna och körerna är vackra och mäktiga. Speciellt på Vespertine så känns sångmixen som om Björk står i samma rum som en själv och sjunger. Otroligt nära.

Redigerat av LOAC
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...