Jump to content
Annons

BC Rich?


newform

Recommended Posts

Annons
Nä, satsa på en Ibanez med shyssta mickar istället. 😄

Många av deras guror är billiga dock... 😱

Det kallas prisvärd. 😎 (Dom flesta av dom i alla fall...)

det beror helt på gitarren.. deras metall-plankor är helt värdelösa.. RG är typ den sämsta serien ngnsin.......

tycker jag! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första gura var en B.C. Rich... och den var rent ut sagt bedrövlig 😕

Usel spelbarhet, kasst ljud, oanvändbart svaj, dåliga mickar.. det är mina erfarenheter an B.C. Rich...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, där går våra åsikter isär. Många RG-modeller (dock ej alla) tycker jag är riktigt bra. Fan så mycket snyggare än BC Richs färgglada plankor i alla fall. 😉

jag håller med om att de ser bättre ut än bc.. men snyggast är änåd artcore-serierna.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en billig Warlock som jag är hyfsat nöjd med men den är grymt dålig med grova strängar (kör med 0.12 - 0.68) men om du funderar på att köpa en gura så föreslår jag en Jackson istället, (själv har jag en Warrior) helt underbar spelkännsla och har mycke bra ljud 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan ibanez jem7v, men den är så satans ful enligt mig. En BC Rich gitarr hade ja tänkt som live-gitarr. Tycker dom har 1-2 modeller som är sinnessjukt snygga, mockinbird och bich. Men okej, får nog helt enkelt provspela som en jävel på dom o bestämma mig sen. Synd att dom verkar låta skit dock ;(

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan ibanez jem7v, men den är så satans ful enligt mig. En BC Rich gitarr hade ja tänkt som live-gitarr. Tycker dom har 1-2 modeller som är sinnessjukt snygga, mockinbird och bich. Men okej, får nog helt enkelt provspela som en jävel på dom o bestämma mig sen. Synd att dom verkar låta skit dock ;(

Fråga om du får byta ut BC mickarna till Jackson (eller vad du nu än vill ha) på BC guran om du köper en sån,

jag tycker ochså att dom är coola men dom låter förjävligt ibland 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en BC rich i den dyraste (tror jag) serien NJ. Har haft den i 3 år men ändå spelade jag till för 2 månader sen nästan bara på min första gitarr, en ibanez från den billigaste serien. Allså, köp nåt annat istället så slipper du ångra dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en BC rich i den dyraste (tror jag) serien NJ. Har haft den i 3 år men ändå spelade jag till för 2 månader sen nästan bara på min första gitarr, en ibanez från den billigaste serien. Allså, köp nåt annat istället så slipper du ångra dig.

precis!! håller med citerad talare.. tänk långsiktigt.. om du vill lira lugnare musik på den .. eller vad som helst..

en strata kanske?? eller en les paul?? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

såg att jackson hade en snygg dödskalle-gura, synd att den har så tråkig form. 😆

Är verkligen utseendet så viktigt för dig? Borde inte spelbarheten och ljudet komma i främsta rummet?

I studion kanske men live är utseendet viktigare :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...