Jump to content
Annons

Still Smiling


chrickon

Recommended Posts

En ny låt som gick ganska snabbt att få till och framförallt var väldigt rolig att spela in därav namnet 😎 .

Tyck gärna till, både ris och ros.

LÅTNAMN:Still Smiling

ARTIST/GRUPP: Chrickon

GENRE: Instrumentalt

LÅTLÄNGD: 3.59

KOMPOSITÖR: Chrickon

PRODUCENT: Chrickon

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.65 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:)Still Smiling

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Chrickon.

Du har ju inte fått så mycket feedback,så här har du min..

Grymt ljud i den akustiska guran på introt,sedan så blev det inte riktigt min påse..jaha..där blev det min påse igen..vilka snygga gitarr ljud du har på den här..mycket kompetent lirat! Har lite svårt för den distade komp guran som kommer in ibland,däremot så är solo liret grymt!

Kanske har du drabbats av syndromet(som även jag och andra lider av ibland)att göra en låt av flera..Tänker mest på de lugna snygga partierna som inte riktigt går ihop med den hårt distade hårdrocken..

Nice work anyway..

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska bara säga vad som slår mig direkt när jag hör låten..Snyggt i början(mycket)..Ofeta trummor dränk dom i reverb så kommer dom passa låten mycket bättre..var är baskaggen? Compressor på den! Hi-hat jätte bra! Som föregående sa..lite svårt att förstå att det är EN låt..vet inte vad du ska göra åt det men..Kanske lite tempo växlingar för att verkligen lyfta fram dom lugna respektive snabbare partierna..Den rena elgitarren är fantastisk..Den distade vet jag inte riktigt vad jag ska tycka..hade jag spelat skulle jag halverat disten och istället spelat dubbelt så kraftfullt..Det ger mycket bättre effekt...tack för kaffet

Link to comment
Dela på andra sajter

Harmonica mike och Fjodrov Tack för komentarerna och synpunkterna, kan hålla med om allt dessutom 😉 .

Var kanske lite otydlig i min presentation av låten. låten är inte så seriöst gjord utan allt gick väldigt fort och jag hade framförallt väldigt skoj när jag gjorde den, låten blev liksom ett försök att blanda en massa olika spelstilar som country, metall m.m fick säkert skrota 8 kanaler gitarr vid mix, brukar normalt ta väldigt god tid på mej när jag gör en låt och vara överdrivet petig så med tanke på det blev jag faktiskt ganska nöjd själv och hade som sagt väldigt roligt. 😄

Tack för lyssningen och komentarerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag TROOOOR att det var Du som la ut "Holdin´on" och som jag insisterade

borde döpas om till "Litte Cloud" eller nåt sånt va? Jo det måste vara Du.

Denna går klart till samlingen! Jo alltså, jag brukar bränna ner de låtarna jag tycker är asbra härifrån och spela dem i bilen. Säkert!

Döskön stämning i denna låten, den är vacker och kaxig samtidigt.

Örongodis, instrumental funkpop på absolut elitnivå!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag TROOOOR att det var Du som la ut "Holdin´on" och som jag insisterade

borde döpas om till "Litte Cloud" eller nåt sånt va? Jo det måste vara Du.

Denna går klart till samlingen! Jo alltså, jag brukar bränna ner de låtarna jag tycker är asbra härifrån och spela dem i bilen. Säkert!

Döskön stämning i denna låten, den är vacker och kaxig samtidigt.

Örongodis, instrumental funkpop på absolut elitnivå!

Nad

Tackar och bockar Nad !

Du har så rätt så det är Little Cloud :rolleyes:

Kul att du gillar den fast det mer var en kul grej med alla olika gitarrer och stilar.

Tack för lyssning och snälla komentarer !

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det här är mycket bra kort sagt, häftig lek med stilar och riktigt jävla lyckat oxå. Det enda som inte stämmer det är att trummorna verkar ligga lite för långt fram på nåt sätt. Inte högt alltså utan som om dom står längst fram och resten av orkestern en bit bort.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumljudet måste ses över. Hihaten / shakern ligger för långt fram i mixen och bastruman saknar botten. Dessutom låter det alldeles för mycket reverb om mixen.

Bra grundregel är att reverb inte ska höras, utan snarare placera instrumenten i ett naturligt rum. Generellt använder hobbymusiker alldeles för mycket reverb.

Bra spelat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här är mycket bra kort sagt, häftig lek med stilar och riktigt jävla lyckat oxå. Det enda som inte stämmer det är att trummorna verkar ligga lite för långt fram på nåt sätt. Inte högt alltså utan som om dom står längst fram och resten av orkestern en bit bort.

Göran

Tack Burnin Sven ! Kul att du gillade låten, trummorna saknar nog en hel del men som sagt allt är väldigt snabbt gjort.

Demomannen Tack för tipsen och komentarerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...