Jump to content
Annons

Intro


hammagrella

Recommended Posts

ApropÄ introfestivalen vi hade nyss, vilket tycker ni Àr det bÀsta introt genom tiderna?

Eftersom jag startar trÄden sÄ sÀger jag nÄgra för att sÀtta igÄng lycko/krÀkkÀnslor:

3. Springsteen "Born to run" - pang pÄ! E Street Band slÀpper allt dom har frÄn första anslaget

2. Queen "One vision" - pampig symfonisk uppbyggnad kompletterad med ett av mina favoritriff genom tiderna

1. Extreme "Decadence dance" - hÄrdrockspastisch med det typiska ovÀdret, nÄn som hamrar pÄ ett spett, nÄn brud som gastar i mörkret och sen dom grymmaste gitarrerna pÄ den hÀr sidan helvetet

Det blev visst rocklÄtar för hela slanten dÀr, men det Àr nog för att jag dricker starköl just nu :rolleyes: !

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

det var enkelt :rolleyes:

eh...det Àr ju Keith Richards som har gjort dom bÀsta introna sjÀlvfallet...

sÄ jag vÀljer nog "start me up"....

med tanke pÄ att första gÄngen jag hörde det riffet sÄ hade jag ocksÄ druckit öl och det var pÄ hög volym pÄ vinyl.

och som stark tvÄa sÄ kommer:

He's in love with rock'n'roll woaahh

He's in love with gettin' stoned woaahh

He's in love with Janie Jones

But he don't like his boring job, no...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ingen som gillar introt till "California Girls" med Beach Boys?

Det Àr nog mitt favoritintro, om inte vad som helst med Ramones (one two three four). (Eller kanske Kraftwerks parafras, "Showroom Dummies"?)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Att ingen nÀmt Where the streets have no name med U2?

Eller money for nothing" med Dire Straits?

Jaja. De introna regerar i alla fall. Grymt sköna.

LĂ€gger till Legion (Janus versionen) av VNV Nation.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

bÀsta introt genom tiderna tÀnker jag inte ens spekulera i men jag gillar starten pÄ the wall med dragspel jÀttelÄgt sÄ att man blir lurad att dra upp volymen lite extra och sen smÀller det.

mer pink floyd man kan nÀmna Àr orgelintrot pÄ pigs. grymt skön arpeggiomelodi och sen en helt underbar gitarr.

sen har vi förstĂ„s philemon arthur and the dung. de var pionjĂ€rer pĂ„ inward singing nĂ€r jack och kyle i tenacious d lĂ„g i vaggan, vilket hörs pĂ„ introt till in kommer gösta 🙂 försnacket till naturen Ă€r en klassiker ocksĂ„. damn, de var vĂ€rda den grammisen (Ă€rligt talat var det nog sveriges bĂ€sta album 1972).

ah, sÄ ska jag inte glömma black sabbath med black sabbath pÄ black sabbath-albumet. att det Àr skönt otajt bidrar till kÀnslan pÄ nÄt sÀtt. och tritonus har aldrig varit sÄ vackert som dÄ.

mÄste bara nÀmna so what, som inleder kind of blue ocksÄ. vackert pianospel och sen ett av vÀrldens bÀsta basriff.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...