Jump to content
Annons

12 gitarrer i B


Accolade

Recommended Posts

Tjo, detta är en låt jag gjorde för ungefär 2 år sedan. Hade precis skaffat en Pod Xt och ville testa den. Eftersom jag inte är någon sologitarrist överhuvudtaget, så behöver ni ej säga nåt om mitt fina spel =)

ha det fint / Danne

* LÅTNAMN: 12 Gitarrer i B

* ARTIST/GRUPP: Daniel Beijbom

* GENRE: Instrumental Rock

* LÅTLÄNGD: 4:56

* KOMPOSITÖR: Daniel Beijbom

* PRODUCENT: Daniel Beijbom

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.52mb

* STATUS: Färdig Demo

Daniel_B___12_Gitarrer_i_B___Track_2.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter sketgött det här ju! 😉

Inga fel på solot heller tycker jag. Tycker låten är såpass bra att jag inte uppmanar till att lägga på sång eller nåt sånt hehe.

Sen är det bland de bäst programmerade trummorna jag hört, åtminstone när de får spela ut. Bra jobbat, RIKTIGT bra jobbat! 😳

(lite så att jag funderar över om de är programmerade och sen kommer på att de förmodligen är det fast jag inte skulle haft en tanke på det om jag inte hört låten vi forumet 😆 )

Sen lite "konstruktiv kritik" eller hur man ska säga...

Baskaggen är lite väl tunn för min smak och sen hugger nån kompressor rätt styggt i cymbalerna. I övrigt inte mycket fel att finna

Skulle dock vilja ha lite svepande/svällande/skumma-grejer på synthleaden vi 2:10. Den är lite för i ansiktet som den är nu. Sänk den lite i mixen och pilla med nån tuff effekt säger jag.

Men skitbra! Verkligen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena, tack! kul att du diggade det. Dock, så är det inte programmerade trummor, det är jag som lirar=).

Och håller med om det du sa om trumljudet...helt klart. Man får helt enkelt göra vad man kan med budget mickar =)...Eq'n har svårt att kicka in när grundljudet låter sådär.

Ha det fint, Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var helt enkelt grymt bra, Daniel!

Kompositionen håller hög klass, och det blir aldrig trist som vissa instrumentala låtar tenderar att bli.

Instämmer med Bullfrog angående kicken. Den saknar lite kropp, alternativt har för mycket "klick".

Trumspelet är toppen. Gitarrspelet likaså. Om du inte anser dig vara någon fullfjädrad gitarrist så framgår det då inte här iaf!

Ser fram emot att höra mer. Den här blir kvar i spellistan! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt!!!

gillar gitarrljudet.. va e det för planka du kör me??

fanken vilka trumljud.. dom låter najs somfan.. hur stort trumset!? §

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter skitsnyggt det här. Dessutom visar du prov på stor uppfinningsförmåga. Dock saknar jag en röd tråd och rent strukturmässigt så måste jag tyvärr säga att låten är rätt kass. Det känns mer som imponerande isolerade delar än en hel låt.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Thanks dudes! Hm inte säker på vad du menar med "planka" IDF? =) men många gitarrister kommer hata mig hehe, jag kör en Variax 700 med en Pod Xt. (varför jag köpte en variax är mest eftersom jag jobbar med musik, och det är väldigt schyst att kunna ha olika gitarrmodeler/ljud när det behövs)

Trumsetet är hyffsat stort, lite större än "standard", fler cymbaler osv.

/ Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, fett är nog det första ord som kommer upp...

Håller med tidigare synpunkter om kicken, och jag gillar inte synthlead-grejen så mycket, men annars grymt sjysst...

Fint trumspel också!

Edit: kommer att tänka på skivan Awake med Dream theater när jag hör det här...

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena, tack! kul att du diggade det. Dock, så är det inte programmerade trummor, det är jag som lirar=).

Och håller med om det du sa om trumljudet...helt klart. Man får helt enkelt göra vad man kan med budget mickar =)...Eq'n har svårt att kicka in när grundljudet låter sådär.

Ha det fint, Danne

Ah sorry. Tyckte det lät lite för bra, ljudmässigt, bara... Då ändrar vi till att du spelar schysst istället! 😉

Alltså jag tycker ljudet är skitbra! Hade det inte varit för hugget i cymbalerna och kicken så hade trummorna varit närmast perfekta!

Har lyssnat lite mer nu och gillar det här ordentligt. Måste påpeka leaden där igen dock, flåt. 😕😉

EDIT: Ah, kollade upp Cullooden. Inte en undra på att du inte tycker du kan spela solo om djonas är med i bandet 😄

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Thanks dudes! Hm inte säker på vad du menar med "planka" IDF? =) men många gitarrister kommer hata mig hehe, jag kör en Variax 700 med en Pod Xt. (varför jag köpte en variax är mest eftersom jag jobbar med musik, och det är väldigt schyst att kunna ha olika gitarrmodeler/ljud när det behövs)

Trumsetet är hyffsat stort, lite större än "standard", fler cymbaler osv.

/ Danne

planka=elgitarr.. sånt typiskt "gammalt stockholms-söderord"

fan va najs att du kan prestera detta med en variax.. 😉

variax o pod lär ju va4ra ultimat o arbeta med.. eller?

låter som det sitter åtminstonde 4 pukor.. låter asbra!! fan va sweet.. 😕

i like!

Link to comment
Dela på andra sajter

IDF: Japp, Variax och Pod Xt går verkligen perfekt ihop! Självklart finns det alltid gitarrfantaster som totalt avskyr hela idén med podden och line 6 guran. Men för hemstudio inspelning, och ja i vissa fall t.om proffsinspelning, så äre tummen upp.

/ danne

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt riktigt snyggt! Nog ett av de bättre ljud jag hört ur en PodXT.

Både grymt spelat och proddat. Kanske inget jag skulle lyssna på till vardags men det gör det ju inte sämre för det.

EDIT: efter lyssning på lite högre volym kände jag att det var lite väl mycket reverb. men det är ju en smaksak.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Mein (oregistrerad)

Asbra!!!!

Dave Weckl on acid som gästspelar i Dream Theater är det första som kommer till tanken. 😉

Gitarrspelet är helt prima liksom allt annat i låten. Lite väl med reverb för min smak men helt ok ändå.

Ge ut en skiva med sånt här och jag köper den direkt!

/Mein

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...