Jump to content
Annons

Skivor med låg inspelningsbudget


guitarfreak

Recommended Posts

Kom just på en annan historia från 80-talet berättad av säker källa:

REO Speedwagon (för er som känner till dom) som rockade på rätt ösigt på 70-talet men som skulle göra en sorts comeback/nytändning/anpassning i början på 80´ hade inte fått någon budget (konstigt nog...) så de fick låna en studio på nätterna då städaren var där och låste upp, gjorde ett gäng låtar-demos som hade den rätta känslan...gick med dom till skivbolaget som sa ja---kör på---fullproduktion+budget-OK!

Slutresultatet lät platt och dött enl. sägnen så de använde demolåtarna istället, med viss putsning, de hade den rätta energin...sant eller ej???

(skivan HI-INFIDELTY med flera hits,den är bra)

Historien lär oss en viktig sak, och det är att det inte behöver bli bättre i fullskaliga termer bara för sakens skull, det som mest påverkar ett gott resultat är givetvis miljön och känslan den förmedlar, samt gruppens/artistens och producentens kemi!

Jag har besökt många studios i mina dagar, få känner man sig riktigt bekväm i kan jag säga, detta är oerhört viktigt, må det stå grejor+inredning för miljoner men finns inte den rätta atmosfären så...

Besök min hemsida eller bättre gör ett studio-besök någon gång, ni som allvarligt planerar en studio i full skala, det är inspirerande, jag har ju själv fått uppslag ifrån de studios som jag gillat/besökt!!!

😉

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...