Jump to content
Annons

So I'm Leaving


Recommended Posts

LÅTNAMN: So I'm Leaving

ARTIST/GRUPP: Jonny Eklund

GENRE: Pop / Rock kanske?

LÅTLÄNGD: 3:52

KOMPOSITÖR: Jonny Eklund

PRODUCENT: Jonny Eklund

EV. MEDVERKANDE: Inga

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192kb/s

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss

Jag har fastnat med den här låten. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att man inte ska tappa intresset.

Tacksam för kritik!

Jonny_Eklund___So_I_m.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter som hemma hos mig med tåg i bakgrunden. Men här det en loop, right?

Gillar detta. Lugnt och städat.. Ibland är gitarrerna lite otajt, men va fan. Sången, soundet, får lite kopplingar till Led Zeppelin

Slutsats: Kanon

Undrar dock lite vad du vill. Ska detta va som det är? Eller det tänkt att du ska bygga på det med trummor osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon? Det får man verkligen tacka för!

Tåget är avsiktligt ja. En Loop som du redan har nämnt 😆

Gitarrerna är inspelade utan metronom och ingenting. Bara med tåget som rythm och dynamik referens.

Jag tänker kanske att man ska lägga på trummor. Men jag vet inte riktigt ännu.

Funderar på att förstärka kontrabasens roll i ljudbilden också, eller kanske låta den komma in senare i låten.

Vad tycker ni?

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

INGA TRUMMOR! lägg INTE dit trummor!

tänker på josh rouse när ja hör detta. det låter lite 'inte så jävla glad, orkar inte bry mig så jävla mycket heller, saker e som dom e'.

angående texten så tycker jag de skulle va rätt kul o höra något kaxigt/något med attityd.

tycker låten hade en extremt mycket personlighet. tycker dock itne att den tillförde så mycket mening eller betydelse. låter inte som om låten direkt har någon betydelse för dig när du sjunger/spelar. har den?

ändå något av de mest intressanta ja hört här på forumet. det behövs lite personlighet här i allt jävla techno/trance/80talsmetal/emopop -skit.

Redigerat av newform
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det behövs så mycket mer. Kanske något överraskande som en mandolin... och kanske en tamburin som stärker upp något enstaka parti. Men bara kanske! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh!!

Jag hade inte tänkt ha trummor från början.. Jag ville få det att låta som om jag satt i en tågkupé någonstans och egentligen satt själv utan medmusiker.

Tack så väldigt mycket för dom fina orden!

Mer inlevelse i sången? Jag är egentligen inte sångare, men jag försöker ibland. Jag kan försöka sjunga lite mer bluesigt och inlevelserikt. Värt att prova några omtagningar.

Jag funderar på att låta en tjejkompis dubba sången på några ställen. För att skapa lite nya partier, och kanske ändra meningen i låten. Kanske blir bättre då.

Texten skrev jag med tankarna på en vän som flyr staden för att söka nya äventyr, så den handlar ju inte direkt om mig men betydelse har den ju.

Tack ännu en gång för den fantastiska kritiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Jag gillar känslan, helt klart, sångljudet är kul, det ger mycket känsla och närhet till låten.

Det är ganska mycket lågbas i kontran, den skulle kunna vara tydligare och mindre bumlig.

Skulle inte skada heller med lite basskärning av melodigitarrerna som kommer utpanorerade.

Jag gillar att det blir lite otajt, klipp inte till det 😄

Grym låt, deppig och fin, snart är det höst också... haha

Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Jag gillar också att det är lite otajt. Det blir lite levande lixom.

Du har rätt i dom bitarna med kontrabasen och spec den högra gitarren. Där har det försvunnit bas nu.

Jag funderar på att låta någon som verkligen kan spela kontrabas spela på den. Jag är inget geni på det.. Men tycker att det är kul att spela allt själv en då.

En annan grej.. Fy fan vilken kväll jag har haft ikväll var på fest på http://19augusti.tk/ Vilken jävla grej!

helt underbart!

Tack för alla fina ord!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...