Jump to content
Annons

Hur ökar/sänker man latencyn


Bulldog

Recommended Posts

Det har varit så en rätt lång tid (onödigt krångel, jag vet) men det har väl fungerat men nu börjar jag bli trött på det.

Det sägs att man ska öka eller sänka latencyn i Cubase men hur gör man det?

Det jag spelar in hamnar ungefär 1 sek för sent så man måste skjuta fram nya spår hela tiden vilket kan bli rätt irreterande.

Jag har en sån här Asio Media Setup så tillhörde Cubase som man kan sänka och höja latencyn med. Men när jag ändrar det så händer ingen skillnad.

Samma gamla vanliga, jobbiga fasfel.

Nån som bär på en lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det har varit så en rätt lång tid (onödigt krångel, jag vet) men det har väl fungerat men nu börjar jag bli trött på det.

Det sägs att man ska öka eller sänka latencyn i Cubase men hur gör man det?

Det jag spelar in hamnar ungefär 1 sek för sent så man måste skjuta fram nya spår hela tiden vilket kan bli rätt irreterande.

Jag har en sån här Asio Media Setup så tillhörde Cubase som man kan sänka och höja latencyn med. Men när jag ändrar det så händer ingen skillnad.

Samma gamla vanliga, jobbiga fasfel.

Nån som bär på en lösning?

Detta är nog ett av forumets mest besvarade frågor. Sök på latency.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för länken. Kollade runt i programmet och något som innehöll:

Input Latency: 110.00 ms

Output Latency: 749.932 ms

Den här Asio setupen som tillhör programmet kan alltså inte sänka latencyn om jag uppfattade texten rätt. Måste man ändra på ljudkortet då?

Jag har absolut inget märkvärdigt kort. Ett Realtek AC97 som satt i när jag köpte datorn.

Redigerat av Bulldog
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...