Jump to content
Annons

Adapter. Vart?

Recommended Posts

_Johanna_ (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Har kollat runt lite vart man kan skaffa sig en adapter till min Roland A-37 men hittar det inte nÄgonstans. Skulle tydligen bara gÄ bra med Roland ACA series stÄr det i instruktionen. NÄn som vet var de finns i Sverige eller om nÄn annan adapter som Àr lÀttare att fÄ tag i fungerar lika bra?

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Det finns sÀkert betydligt billigare som fungerar precis lika bra. Kolla hos Kjell&Co.

Kolla upp vad det ska vara för spÀnning (AC eller DC och hur hög spÀnning (V) som adaptern ska lÀmna) och strömstyrka (hur mÄnga mA produkten minst behöver). SpÀnningen mÄste vara av rÀtt typ och rÀtt nivÄ, medan strömstyrkan mÄste vara minst det som burken behöver (om adaptern kan lÀmna mer, sÄ gör det alltsÄ inget).

Postat

Kom ocksÄ ihÄg att kolla sÄ att kontakten har rÀtt polaritet, alltsÄ sÄ att + och - Àr pÄ rÀtt stÀlle (pigg eller ring). Det brukar gÄ att Àndra pÄ i sÄna dÀr universaladaptrar som finns pÄ Kjell Co och Clas Ohlson, sÄ det ska va lugnt men Àr kanske lÀtt att förbise...

_Johanna_ (oregistrerad)
Postat

Tack sĂ„ mycket för hjĂ€lpen! Jag tar och kilar ner till clasohlson imorgon och skaffar mig en adapter dĂ€r 😕

Postat

Eller som vi koola snubbar i Tokholm vill kalla affÀren: Klajjan. Eller Clajjan.

Postat

Klajjan?

Jahaaaaa, Insjöns gubbvaruhus! 😳:rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.