Jump to content
Annons

Mainstream pop/rock


Recommended Posts

LÅTNAMN: a simple mistake

ARTIST/GRUPP: slowmoboy

GENRE: pop/rock

LÅTLÄNGD: 3:12

KOMPOSITÖR: Rikard Sandberg

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Eliasson på bas

INSPELNINGSÅR: 2005/2006

FORMAT: mp3 STORLEK: drygt 5 MB

STATUS: typ färdig

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här kommer min spontana reaktion

Bra:

Låten

Introt

Väldigt bra sång(are)

Mindre bra (IMHO):

Tunt ljud. Känns lite skramligt.

Hihatljudet/programmeringen känns inte 100. Lite monotont och inte helt roligt ljud

Pianot känns lite väl starkt och ibland känns det som hela mixen lutar lite åt höger.

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Härlig låt!

Lite "döda" trummor och tunn virvel, håller med om det tunna ljudet.

Det är en smaksak, men hela ljudbilden känns inte så distinkt, det passar iof stämningen lite grann.

Jättefin sång, smakfullt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

mange_andersson - Trevligt! Har spelat i band, spelar nu in själv men beroende på hur det går och om intresse finns blir det att sätta ihop ett band.

jonasekman - Najs att låten och sången gillas, alltid trevligt att höra.. Håller med om att det låter lite skrammel å replokal över trummorna men det är lite av grejen, för att det inte ska låta för slickt på ngt sätt. Pianot har jag haft grymma problem med vilken nivå jag ska ha det.. får kolla upp..

Elof - Grejt att du tyckte om låten! I read you angående virveln men eftersom jag inte kan separera just virveln utan massa bök så tror jag inte att jag kommer att göra det, även om jag är liite sugen. 😳

Catch22 - Fattar vad du menar, det är basen som tar en ton sedan fadar ut till 00:23 då den kommer igen, du är inte den förste som reagerar över detta, är nog mest en smaksak 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag.

Skall jag klaga på något så tycker jag att sångljudet är lite vasst, nasalt och påträngande (överdriver givetvis). Skulle vilja ha mer djup i rösten.

Men väldigt bra som sagt 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag gissa att lyssnat en del på Keane? Försökte komma på vilken låt det är det påminner om, men kom fram till att det nog helt enkelt är soundet i största allmänhet som får mig att tänka på det bandet. Pianot, ackordföljder, melodi och synthen efter 1:05.

Snyggt är det iallafall, och riktigt välproddat. Lite klena trummor kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

O-jay - Gött! Rattade en smula på sång-eq.n..

Fidden - Jotack, lite keane-inspirerat är det nog, utgick faktiskt från syntljudet som jag hittade(1:05) och gjorde låten därefter.. lite annorlunda.. 😉

Har nu efter många påpekanden fixat och hottat upp virveln en del.. känns bättre faktiskt!

Tack för inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...