Jump to content
Annons

Covers


Lucifer666

Recommended Posts

Mitt coverband har fått idétorka.... på det sättet att vi inte vet vad vi ska spela...

Vi gillar mycket...

Följande låtar spelar vi:

Paranoid

Breaking The Law

Proud Mary

Rockin all over the world

Seek and Destroy

Diving Duck Blues

Det får ju gärna vara något som är kul att spela och som fjortisar kan lyssna på (nej, vi tänker inte spela något med Lordi, vi är alldeles för omusikaliska).

Jag har valt i stort sett alla låtar hittils. 😏

Alltså: Någon som har förslag?

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😆 Ja, djävlar... Jag med co lekte med tanken att sätta ihop ett coverband mest på skoj förstås en gång men det blev mest att vi träffades gjorde en setlista och drack öl istället... 🙂

Nåja, helt okej låtlista men varför inte kasta in någon Maiden stänkare som Run to the Hills t ex, eller The Trooper, Hallowed be thy Name...

Eller Dio - Holy Diver,

Queensryche - Operation Mindcrime,

eller någon Whitesnake låt,

eller...

Ja, djävlar... 😏

Det finns ju egentligen hur mycket som helst att välja på ju...

Äh, ta grejer som NI gillar. Det är nog det allra viktigaste. Man orkar inte med det hela annars, tänk på att öl är gott... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
😛 Ja, djävlar... Jag med co lekte med tanken att sätta ihop ett coverband mest på skoj förstås en gång men det blev mest att vi träffades gjorde en setlista och drack öl istället... 😄

Nåja, helt okej låtlista men varför inte kasta in någon Maiden stänkare som Run to the Hills t ex, eller The Trooper, Hallowed be thy Name...

Eller Dio - Holy Diver,

Queensryche - Operation Mindcrime,

eller någon Whitesnake låt,

eller...

Ja, djävlar... 😉 

Det finns ju egentligen hur mycket som helst att välja på ju...

Äh, ta grejer som NI gillar. Det är nog det allra viktigaste. Man orkar inte med det hela annars, tänk på att öl är gott... 😎

Det jag inte orkar är att lära de andra låtarna vi spelar. 😎

Jag är nämligen den enda som övar... och den enda som egentligen är intresserad av att spela. xD

Holy Diver skulle vara kul som fan att spela dock. Vet inte om vår sångare pallar det.

Ska man köra något med Maiden ska det vara Running Free. 😎

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Enter sandman! :-)

Annars är Ramones både lätta och skoj att spela! Pet sematary, Sheena is a punkrocker, Blitzkrieg bop mfl mfl mfl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enter sandman! :-)

Annars är Ramones både lätta och skoj att spela! Pet sematary, Sheena is a punkrocker, Blitzkrieg bop mfl mfl mfl!

Enter Sandman är ju tråkig... visserligen har fjortisarna hört den, men ska man spela Metallica ska man spela det tidiga, annars kan man lika gärna strunta i det. 😄

Ramones är väl det bästa punkbandet jag har hört... så det är ju ett skönt förslag. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Enter Sandman är ju tråkig... visserligen har fjortisarna hört den, men ska man spela Metallica ska man spela det tidiga, annars kan man lika gärna strunta i det.

Enter sandman var ett ironiskt förslag från min sida. Den är väl tillsammans med "Smells like teen spirit" världens två mest sönder-covrade låtar! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete, kompisar! A och O när man väljer covers är ju att man ska välja oväntade låtar. Hur kul är det att ett hårdrocksband lirar Paranoid?!

Kör några Modern Talking-låtar. Och kanske Howard Jones. Eller Olivia Newton Johns Physical.

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete, kompisar! A och O när man väljer covers är ju att man ska välja oväntade låtar. Hur kul är det att ett hårdrocksband lirar Paranoid?!

Kör några Modern Talking-låtar. Och kanske Howard Jones. Eller Olivia Newton Johns Physical.

Kanske om man är så gammal som dig... hur många år du nu är... 😉

Jag har en enorm jävla möjlighet med det här bandet.

Alla bandmedlemmar utom jag är riktigt söta brudmagneter...(medans jag är ett "långhårigt slusk") xD

Alltså: Jag har en jävla stor möjlighet att få dem att upptäcka rocken, fjortisarna alltså.

Då antar jag att det är bäst att ta det mest kända och som de faktiskt BORDE känna igen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska få fjortisar och resten av världen att lyssna på den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt*

Jag trodde det var rap/hiphop som höll den titeln just nu... 😄 Kör Boten Anna så får ni igång 14isarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Boten Anna så får ni igång 14isarna.

Jag körde den på skoj på jobbet (jobbar som afterworkunderhållare) och folk sjöng med som galningar. Creedence och allt sånt kunde ju slänga sig i väggen. Jag själv kunde inte hela texten men gästerna fyllde i hela själva. Helt stört! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Boten Anna så får ni igång 14isarna.

Jag körde den på skoj på jobbet (jobbar som afterworkunderhållare) och folk sjöng med som galningar. Creedence och allt sånt kunde ju slänga sig i väggen. Jag själv kunde inte hela texten men gästerna fyllde i hela själva. Helt stört! :rolleyes:

Jo men så där är det ju jämt... efter min erfarenhet så kan det vara vilket skräp som helst. Har det bara setts/hörts i media så vill folk ha det. Jag tänker inte definiera skräp eller ifrågasätta folks smak men flugor dras ju som bekant till koskit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan ju göra covers på den där ena Crazy Frog-låten.

Minns inte vad den hette, men texten var typ "ringa dinga ding ding, ringa dinga bengbengbeng ringa dinga benga beng ringa benga dinga ding dinga benga ringa ding blabla CRAZY FROG!"

vet ni vilken jag menar? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska få fjortisar och resten av världen att lyssna på den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt*

Jag trodde det var rap/hiphop som höll den titeln just nu... 😆 Kör Boten Anna så får ni igång 14isarna.

Jag gillar oftast inte growling det minsta lilla, men på den skulle det vara riktigt kul att lägga det på. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, så kasst... vi ska lägga ner bandet, så jag har inte ens något band att spela med... 😛

Aja... blir ju en hel del tid åt att skriva mer musik och öva mer gitarr och bas. 😛

🙂🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...