Jump to content
Annons

En låt jag gjort.


Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: We

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: överintelektuell pop typ

LÅTLÄNGD: 1:50

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Niklas Engman - sång

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.7 mb

LÅTLÄNK:We.mp3

Kul att man kan slänga upp lite låtlänkar här.. Håller på med ett eget litet projekt pö om pö, och här kommer en snabbmix av en låtidé. Sången är bara stöd än så länge och det är dessutom ett och annat fult klipp i den. Ska väl på lite gitarrer och kanske en sopransax framåt slutet. Är inte riktigt säker på hur formen ska bli sen, men håll till godo och tyck gärna till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns väl inte mycket att oja sig över här, va.. väldigt stor rymlig ljudbild på något sätt, det kommer få plats mycket saker här 😛

Men lite måste man ju peta på...

sången: det låter som om du biter ihop tänderna när du sjunger istället för att öppna upp spjällen... det kanske funkar bättre med ett mer fullt arr.. nu hörs det för tydligt så man reagerar på det..

.. allting är väldigt välgjort och snyggt i alla fall.

dock inte min påse popcorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Per_J (oregistrerad)

Hej!,

Trevlig låtidé, absolut något att jobba vidare på.

Det är kul med lite harmonier och stämsång.

Jag tycker dock att trumorna låter ganska torra, och basljudet dör direkt efter varje nedslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Överambitiös pop?

Skulle mer vilja kalla det ambitiös ackis-soul.

Typ Stephen Simmonds eller Arnthor

Saken är den att jag är svag för den här typen av proddar. Älskar klaviaturgrejen.

Lämna bakgrunden så naken som den är. Men saxlicks skulle lätt funka, genom hela låten. Bara att lägga om sången annars, med ett gött George Michael reverb.

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är som sagt stöd. Det är inte ens jag som sjunger eftersom jag nyligen hade blivit av me hela musikutrustningen (inbrott) så jag satt o knåpade ihop den på en Celeron 800mhz burk som tjyvarna lämnade kvar... Dessutom är den helt oproducerad; skickade bara över en mp3 med melodi på och en text till en kille. Han körde igenom typ 2 ggr och skickade tillbaka 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

ok!

Ska bli kul att höra hur den låter med din sång isåfall.

Jag gillade killens souliga stämma & intonation/frasering. Vore kul att låta honom sjunga på mina beats nångång...hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade killens souliga stämma & intonation/frasering. Vore kul att låta honom sjunga på mina beats nångång...hehe

Är nog inga problem. Jo, han sjunger bra, men detta var väldigt halvhjärtat (instruerade honom lite snabbt över telefon, och en timma senare hade jag några spår i mailen).

Här är en lite mer ärligare låt där man hör hur han sjunger när han sjunger bra :rolleyes: Från vårat countryband, inspelat förra sommarn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, basen skulle behöva lite mer arbete, annars låter det rent och bra. Tycker trummornas torrhet är alldeles utmärkt. Lycka till och posta gärna resten när det är klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jopp! Jag gillar musiken, helt klart!

Jag tycker att basen skulle markera takten lite mer, speciellt i början av låten, för jag fattade inte först om det var shuffle, eller vad. Markeringar på basen skulle kunna hjälpa det!

Sången är naturligtvis för låg, men funkar bra. Kanske skulle den kunna rymma lite variation?

Link to comment
Dela på andra sajter

schmetfad (oregistrerad)

MYCKET BRA!

Kul med lite musik i min smak! Posta den när den är klar, vill höra mer!

/schmetfad

Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar öppenheten i ljudbilden. Det luktar Reason, stämmer det? Musiken är schysst, det enda som jag fastnar på är ett litet knaggligt amerikanskt-engelskt uttal ibland (ja jag vet, gör det bättre själv då...), men det löser man ju med omtag. Annars helt suvve!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Påminner en hel del om Fagen o tidigare Steely Dan.

Udda, schysst arr! Trummorna är otroligt coola och närvarande. Bra fingertoppskänlsa i basliret också.

Ja, för fan det är ju bra sång också. Hör gärna mer av det här....! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Kul med lite positiv respons... Tack!

Låten är gjord i Logic (nån som tyckte det lät Reason).

Får väl se när den blir klar. Svårt att få tiden att räcka till just nu :/

Link to comment
Dela på andra sajter

GENRE: överintelektuell pop typ

Överintelektuell stavas överintellektuell, he he he, förlåt VaCum, kunde inte låta bli :rolleyes: ja ja ja, jag ÄR en messerschmitt...

Till saken:

Cool låt, spännande arr, helt rätt att det låter lite "intellektuellt"! Hyfsad ljudbild, rumskänsla, trummorna är härligt krispiga, och visst har killen en röst och frasering som passar låten, väldigt laid back på nå't sätt. Skulle dock vilja instämma i tidigare inlägg om basen, den är lite för sparsam och abrupt. Tänk om du kunde lägga en "ståbas" på detta. Slutet är också lite weird, men det låter nästan som det inte var meningen att den skulle sluta så?

Bra jobbat tycker jag, och jag hör gärna mera 😄

/®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

GENRE: överintelektuell pop typ

Överintelektuell stavas överintellektuell, he he he, förlåt VaCum, kunde inte låta bli :rolleyes: ja ja ja, jag ÄR en messerschmitt...

Till saken:

Cool låt, spännande arr, helt rätt att det låter lite "intellektuellt"! Hyfsad ljudbild, rumskänsla, trummorna är härligt krispiga, och visst har killen en röst och frasering som passar låten, väldigt laid back på nå't sätt. Skulle dock vilja instämma i tidigare inlägg om basen, den är lite för sparsam och abrupt. Tänk om du kunde lägga en "ståbas" på detta. Slutet är också lite weird, men det låter nästan som det inte var meningen att den skulle sluta så?

Bra jobbat tycker jag, och jag hör gärna mera 😄

/®offe

Haha, jag sa inte att JAG var överintellektuell, men låter är det lite...

Ja, klippte av där eftersom de ska ligga ett litet solo efteråt och sen en drös med refränger, och inget av det är lagt än...

En kontra skulle kanske inte vara dumt, men jag är faktiskt rätt nöjd med basspelet som det är. Var så jag ville ha det. Gillar luftigt basspel helt enkelt...

Har ett gäng med låtar i liknande stil, en av dom ligger onlinehär. Även den är iofs långt ifrån klar och klippt frammåt slutet om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompetent.

Framförallt är det själva låten som står ut, ruggigt snyggt bitvis.

Kommer att tänka lite på de senare XTC-skivorna (och det är ett bra betyg); bra låtar och lite lite styltigt sequencerjobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...