Jump to content
Annons

Tangenbord+MIdi


kirtaphus

Recommended Posts

Några av er kanske har sett att det finns inbyggda midikeys i ett tangenbord

Det är precis vad jag behöver, för att få ett städat arbetsyta, istället för massa enheter som täcker hela skrivbordet.

Problemet tycks vara att det endast finns för utlandet, alltså inte svenska tangtbord.

skillnaden är väl å, ä ,ö plus lite annat, och det var ju synd typiskt att inte denna fina tangenbord finns tillgänglig för svenska marknaden.

creative prodikeys

Musikbörsen hade förra året någon liknande, men en annan model samma som thormann.de har. Med nu är den me borta? det står att Thormanns har tyska tangenter, undra om man kan ändå använda å, ä ,ö på nått sätt någon som vet? den verka billig på Thormanns 282.35kr

Den här

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

okey min kära vän. jag brukar vara snäll och hjälpa folk som är nya när dom inte vet hu man skall hitta gammla frågor och trådar. Men nu när du har över 200 inlägg här borde du väl ändå veta hur man söker?!

denna gång får du söka själv, jag tänker inte letaupp dessa trådar åt dig!

*edit*

var lite snabb på att svara, förlåt. trodde det var yttligare en fråga om hur man får sitt tangenbord att agera midiklaviatur

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
okey min kära vän. jag brukar vara snäll och hjälpa folk som är nya när dom inte vet hu man skall hitta gammla frågor och trådar. Men nu när du har över 200 inlägg här borde du väl ändå veta hur man söker?!

denna gång får du söka själv, jag tänker inte letaupp dessa trådar åt dig!

*edit*

var lite snabb på att svara, förlåt. trodde det var yttligare en fråga om hur man får sitt tangenbord att agera midiklaviatur

precis, :rolleyes: frågan gällde å, ä ,ö

jag hittade själv efter viss letande på nätet

det bästa sidan jag hittade var denna, men det verka lite bökigt trycka ner ctrl och shift och hålla på, som sagt synd de inte fanns för svensk marknad då hade det varit ett alternativ för mig.

key

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det bör inte vara någon skillnad. Du använder samma tangenter som åäö normalt sitter på.

Går alltid att klistra på några klisterlappar.

Är det någon som har någon invändning mot detta? PS/2-tangentbord är ju självklart att det blir samma, men frågan är om USB-keyboards kan påverka så att teckengränssnittet blir annorlunda om man kör ett amerikanskt tangentbord istället för svenskt?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...