Jump to content
Annons

Let there be drums


hammagrella

Recommended Posts

Vi har ju pratat flera varv om bra trummisar tidigare.

Hittade ikväll ett schysst klipp med min absoluta favorit nuförtiden; Nick D'Virgilio, kanske mest känd som trummis i Spock's Beard, men han har även lirat med Genesis, Peter Gabriel med flera.

Nick käkar dom flesta andra trummisarna till frukost - och det INTE för att han slår 300 slag i sekunden, eller för att han kör omotiverade knäppa break mitt i verserna, eller för att han har sexton hängpukor och tolv cymbaler. Nej.

Jag tycker han är outstanding för att han kombinerar g.r.y.m. teknik med riktigt Jeff Porcaro-sväng och sparsamhet i spelet där så behövs.

Spana in den här videon från en clinic, där han alltså kör drums till förinspelad musik (overtyren från Spock Beard's album SNOW). Kolla in lekfullheten, tekniken men oxå att han har vett att lira enkelt när det passar. En stor musiker (oxå bra sångare). Kolla och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=ukpbVzMyG0k

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Trodde det handlade om Bora Bora 2000 med The Tubes och trummisen Prairie Prince, eftersom nästan den enda text som förekommer där är "Let there be drums".

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det handlade om Bora Bora 2000 med The Tubes och trummisen Prarie Prince, eftersom nästan den enda text som förekommer där är "Let there be drums".

😆

Bra noterat, Musik! Men låten du tänker på (med Tubes och Prarie Prince) är DRUMS från plattan "Outside inside"

e77077l4g2p.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...