Jump to content
Annons

Bra notprogram


Desecrated

Recommended Posts

Annons

Själv tycker jag helt klart Sibelius 4 är det absolut bästa notations-programmet...

Vet att du kan importera midi med det, men det blir oftast ett jävla meck med att anpassa det till att bli läsbart till avista...

Kollade upp det... Här finns info om hur du fixar pdf med det...

länk

Hoppas detta hjälper... Kostar visserligen lite mer än t.ex. finale som också är populärt, men jag tycker det är värt det.. Dessutom vet jag inte hur det ligger till med Finale vad gäller din fråga... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

"men det blir oftast ett jävla meck med att anpassa det till att bli läsbart till avista..."

okej, då testar jag det andra. för just nu använder jag guitar pro 5 och där är det väldigt enkelt att göra så, problermet är att man inte får med alal noter omman ligger utanför räckvidden för en gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, det blir inte meck om du inte har pillat mycket med automationer och så i din midifil.. Den för in det exakt som du programmerat det.. :rolleyes:

Sedan är det mer att ändra sammanbundna noter till jämna, konstiga pauser osv. som är jobbigt...

Men jag antar att alla score-program funkar så... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Än en gång ska jag tjata om NoteWorthy Composer. Gratis, fullt fungerande demo finns på deras hemsida: www.ntworthy.com

Licens kostar ca $30, om jag inte missminer mig. Om du laddar in MIDI, så skriver den ut det i helt normal noiter som du inte behöver pilla med alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sibelius och Finale är båda två av de största programmen för notering. Vilket som är bäst är nästan en smakfråga. Jag gillar Sibelius gränssnitt bättre. Båda har också i dagsläget ganska hyfsade ljudbibliotek som kommer med eller kan köpas till.

Jag vet att det finns en del gratisalternativ man kan ladda ner också, men har aldrig gjort det själv så jag överlåter länkarna till andra. Mitt första notationsprogram hette MusicTime, för sådär 10 år sen eller nåt. Det var lättanvänt och borde inte vara allt för dyrt om det finns kvar på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...