Jump to content
Annons

Kaffedax


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har du tillgång till bryggkaffe ?! Fusk! 😎 Själv har man bara tillgång till snabb-brygg-automats-kaffe.. :rolleyes: Men vafan, det går la ner ett gäng koppar per dag ändå! 😄 Bara man räknar med lite fist-fight med maggen...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmmm... jag kan en rätt bra, och enkel variant:

hälften kallt bryggkaffe (gärna rätt starkt), hälften mjölk. och så lägger man i nån tesked (eller två) med vanillinsocker. krossad is är också rätt bra och ha i. sen skakar man det eller kör det i mixern. det blir rätt gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln.

Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln.

Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?

Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln.

Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?

Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😉

Kiosk vältare? 😏😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln.

Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?

Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😉

Kiosk vältare? 😏😄

Ja, alltså en bok som säljer väldigt mycket! Och så vill jag inte se fler särskrivningar i framtiden 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln.

Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?

Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😄

Kiosk vältare? 😮😎

Ja, alltså en bok som säljer väldigt mycket! Och så vill jag inte se fler särskrivningar i framtiden 😄

Fram tiden? 😉😄😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln.

Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?

Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😆

Kiosk vältare? 😆😄

Ja, alltså en bok som säljer väldigt mycket! Och så vill jag inte se fler särskrivningar i framtiden 😛

Fram tiden? 😲 :huh: 🙂

HEHE 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gick vi ifrån ämnet! Espresso är godast! Sådär nu är vi tillbaka igen!

ja, en dubbel med massa socker.. det e grejjer det:P

btw så har min mor en äkta espresso/latte maskin hemma:P lite status är det allt:D

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag får alltid magknip av kaffe som gör att jag inte ens kan stå raklång faktiskt!

Psstt...Låddan...du har PM. Agera!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Äntligen en kaffetråd!!! Ingen som har ett bra recept på iskaffe?

btw så heter det frappè🙂

Frappé di caffè

iced_coctail_latte.jpg

Espresso

Mjölk

Socker

Is

Ev. grädde, glass eller kakao

Ett slags espressomilkshake. Espresso, mjölk, socker och is blandas i mixer.

Kan uppgraderas med grädde och glass och toppas med kakao.

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Kaffe har sin självskrivna plats i de ökända bakverken vars riktiga namn man inte längre får använda - men annars är det mest elände med kaffe. Ok - jag kan stå ut med Cappuchino och Café au lait - men sedan är det broms.

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast kaffe... 😄

Hum.. Sån var jag i början av mitt kaffebruk. Detta tackvare gubben Nilsson på lagret där jag jobbade.. jag var väl runt 13 bast o han sa att riktiga grabbar som jobbar på lager o börjar klockan 6 måste dricka svart kaffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...