Jump to content
Annons

Recommended Posts

Bal00ba (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag får inget ljud från mitt VST-instrument i Cubase SX3. När jag spelar på midi-keyboarden får jag bara fram midi-singnalen. Jag har ställt in ASIO-drivern för mitt ljudkort i Device-Setup, men jag hittar ingen ASIO-drive i ASIO-Mulltimediasetup. Den jag har överst i listan just nu heter "M-Audio Delta AP Multi".

Det gick bra i Cubase SX2 men nu i SX3 blev det problem. Någon som har något tips?

Tack i förhand,

Bal00ba

Redigerat av Bal00ba
Annons
Postat

och du har valt att skicka midisignalen till ditt vst-instrument, och kollat att ev. samplingar/volymer etc, är korrekta på ditt vsti?

Bal00ba (oregistrerad)
Postat
och du har valt att skicka midisignalen till ditt vst-instrument, och kollat att ev. samplingar/volymer etc, är korrekta på ditt vs

Japp, jag sänder och tar emot på kanal 1. På "in" har jag "Delta AP midi" och på "ut" har jag mitt VST-instrument.

Bal00ba

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.