Jump to content
Annons

Vad e målet?


jim

Vad e målet med demolåtarna  

27 röster

  1. 1. Vad e målet med demolåtarna

    • satsar att få napp på nåt bolag
      4
    • Mest på skoj, men om nappar e det kul
      12
    • håller bara mitt musikintresse uppe
      3
    • Inte intresserad av att bli signad gør detta bara på kul
      2
    • Har inga mål alls
      3


Recommended Posts

Tænkte bara kolla lite med er aktiva låtskrivare/musiker vad ni har før planer eller mål med era låtar. Vissa satsar 110% på att førsøka bli signade av nåt bolag andra e inte alls intresserade av det...Vad e ditt mål

Trevlig midsommar,

jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För mg är det två delar: Antingen har man i uppdrag att göra något och då vill man att uppdragsgivaren skall vara nöjd.

Eller så gör jag det som en hobby och då handlar det om att ha kul och göra det liiiite bättre för varje gång. (Det blir det dock inte alltid)

jooo.. förståss, det är ju kul om andra tycker om det man gör oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Mest på skoj men lite allvar finns ju bakom det hela. Iallafall när det gäller bandets låtar. Sen om det bara blir en singel eller en fullängdare kvittar väl bara man få ut nåt nån gång i livet på riktigt vore ju great...

Men just själva mixnigen och skit är mest för min egen del... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det är storbolag jag satsar på eller w00t... mitt mål är att bli imponerad av mitt eget arbete..

..att sätta sig efter en veckas hårt arbete och bara känna den där rysningen längs ryggraden när man spelar sin egen musik.

kanske skaffa samarbetspartners som vill åt samma håll, musikmässigt och efter det blir det väl att försöka få napp någonstans..eller starta eget.

Link to comment
Dela på andra sajter

I jobbet så är det väl att få mina uppdragsgivare nöjda.

Privat är det för att jag helt enkelt bara måste... går liksom inte att låta bli. Målet måste väl då vara den inre tillfredsställelsen (knepigt ord).

Link to comment
Dela på andra sajter

För att det är kul - absolut! Dels själva petandet, men också tillfredsställelsen när man gjort något klart och tycker det låter bra.

Extra plus om någon annan utanför den närmaste kretsen också uppskattar smörjan, då får man en extra kick.

Klart det skulle vara kul att nån gång bli "upptäckt", men vad fan, jag tror inte på sagor, vill man nån vart så får man nog engagera sig nästan MER i kontaktsökande, promotion etc. än i själva musiktillverkandet, och där torskar jag direkt. För mig är en framgång helt klart att t ex ni här på forumet diggar och/eller att ni kommer med schysst kritik så att man kan bli bättre. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har nog glömt ett svarsalternativ... 😄 Alla vi som själva lägger ut den och itne hoppas på ngt bolag då? Jag är hellre sådan att jag gör det jag vill och sedan får alla ni andra gilla läget eller inte. Tror att det är svårt med en sådan attityd att få ett storbolag att nappa 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kluven. Vill ju gärna kunna sälja musiken, men det verkar vara rätt jobbigt eftersom jag inte vill ha det mer som en hobby... möh... jaja. Gör musik huvudsakligen för att tillfredställa mitt musikhungriga sinne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...