Jump to content
Annons

Chuck Mangione


Pellesnusk

Recommended Posts

69352.jpg

Jag var på Mosebacke records här om dagen och köpte en gammal skön LP-skiva med Chuck Mangione. Lite funkig pop-jazz med sommarkänsla. Spelade den hemma 10 gånger i rad och kände mig nöjd med livet tills min flickvän brutalt tog ner mig på jorden igen genom att påstå att första låten "Feels so good" var ledmotivet till den tyska TV-serien "Schwarzwaldkliniken".

Stämmer detta? I så fall känns ju detta lite larvigt. Man kan ju inte sitta och digga musiken från en tysk TV-serie, eller kan man det?

Någon åsikt om Chuck Mangione där ute?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kände igen det där namnet och drog mig till minnes att en av bandmedlemmarna i storbandet jag är med i spelade ett par skivor med Chuck Manione i bilen på väg till en spelning för ett par år sen. Han gillade det tydligen men övrigas (dvs det var trumpetsektionen i bilen) åsikter gick väl i ungefär samma tongång som din flickväns... :-) Lite väl smörigt kanske. Men smaken är ju alltid som baken.

Link to comment
Dela på andra sajter

05_1_sbl.JPG

När jag ändå slöpostar om LP-skivor jag köpt så kan jag berätta att jag samtidigt som Chuck Mangione köpte Walter Murphys A fifth of Beethoven. Sjukt cool-mesigt!

Om nu någon var nyfiken på tillväxten i min skivsamling.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du gillar något du hör på skiva etc, varför fråga om sådant på nåt jävla forum, har du ingen egen vilja? (detta är min första reflektion...)

Klart du skall skita i om låten hit eller dit varit med i någon fördömd tv-serie, spelar det någon roll eller,kan ju inte Mr.Mangione hjälpa liksom, och jo- jag tycker han gjort en del sköna flytgrejor...70-tal och typiskt Amerikansk stämningsmusik från den tiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...