Jump to content
Annons

Låg och brusig inspelningsvolym trots preamp


ekur

Recommended Posts

Jag har problem med låg och brusig inspelningssignal trots att jag använder preamp. Preampen är en Behringer MIC100 som jag kopplar till mitt externa ljudkort Behring FCA202. Ljudkortet kopplas in till min laptop via firewire. Jag har ändrat inställningarna i kontrollpanelen så att det externa ljudkortet används för inspelning och inte det som är inbyggt i laptopen.

Jag har testat med olika inspelningsprogram och trots att jag höjer preampen till max både gain och output så blir inspelningssignalen väldigt låg och brusig. Den är lika dålig som när jag kopplar micen direkt till micuttaget på laptopen.

Någon som har tips på vad jag gör för fel?

mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mic100 är det många i forumet som har varit missnöjda med, så förmodligen skulle du behöva en annan preamp om det ska bli någon ordning på det... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Mic 100 (och Mic 200 oxå) funkar bra för mig klart den kan ju inte jämföras med proffsprylar men så kostar den ju en femhundring eller nåt. I mitt tycke mycket bang for the buck. Det måste vara nåt fel typ måste man inte stänga av det interna ljudkortet i setupen på en laptop räcker det verkligen att ändra i kontrollpanelen? Har du condensator mick och i så fall har du slagit på phantom matningen. Preampen kan ju vara trasig oxå gå till butiken och låna hem en ny för att testa. Jag har visst bytt en Mic 200 tror jag, har tre Mic 200 och en Mic 100.

Lyssna på låten the Eyes på min Soundclick är inspelad med en Mic 100 och det är vettigt tryck tycker jag. Lycka till

Göran

The Eyes

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2008620&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2008620&q=hi

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...